Huonoin kännykkäliittymien asiakaspalvelu?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Rattus 22.03.2006.

1. Rattus

Rattus Guest

Osui tuossa surffaillessa silmiini seuraavanlainen kokemus TeleFinlandin asiakaspalvelusta.
    http://www.tommi.net/telefinland/

Itsekin olen joskus kyllästynyt TeleFinlandin asiakaspalveluun ja vaihdoin muualle, mutta tuo tarina on kyllä yliveto.

Pistääkö joku paremmaksi? :)

2.  
  3. Mr_Kaos

Mr_Kaos Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Heh. Olipas melkonen tarina. Itsellä on myös tele finlandia mutta enpä ole joutunut kertaakaan soittamaan asiakaspalveluun (ja tuon luettuani toivon että en joudukkaan). Soneralla taas oli asikaspalvelu todella huonoa. Asiakaspalveluun sai aina jonottää vähintään puolitunia ennenkuin pääsi läpi.

4. klashbert

klashbert Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei oo ollu kyllä kännykkäliittymien kanssa ongelmia, mutta Soneran laajakaistan kanssa sain taistella viimeksi erittäin paljon.

5. pirk

pirk Guest

no joopa joo... tuo on tuota samaa jöötiä. ihan kuin kaikilla asiakaspalvelun pääliköillä olisi aikaa vastailla asiakkaiden järkyttävän 10 euron virheisiin(jos sitä sellaiseksi voi sanoa).

Ja mitä helvettiä sitä tarvitsee tuollaisesta sitten pillittää koko kansalle? Miksei vaihtanut takaisin soneraan, vaan valittaa vuoden verran.

6. m77

m77 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    pirk, juuri tuolla asenteella saadaan kaikki asiat kuntoon. En nyt viitsi avautua enempää, en voi vaan ymmärtää tuollaista ajattelua - tai ajattelun puutetta...

7. SSaarinen

SSaarinen Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ihan oikein, että jaksaa hoitaa asian loppuun asti! Nää asiat pitää hoitaa periaatteestakin jo tollasella asenteella. Vaikka itsellä ei (vielä) ole huonoa sanottavaa TeleFinlandin asiakaspalvelusta, niin kokemusta on Sonerasta. Eikä ne ikinä paranna palveluaan, jos siitä ei joku valita. Paras oli "sehän on vain 10€!" Ihan kuin yrityksillä olisi oikeus kusettaa asiakkaitaan.

8. Rattus

Rattus Guest

"Sehän on vain 10 euroa"... Mitä jos asiakkaalta olisi jostain syystä maksamatta vaikka 1 euroa operaattorille? Auttaisiko asiaa jos soittaisi laskureskontraan tms. ja sanoisi et täällä on vähän sekaannusta noiden maksujen kanssa ja kysymyshän on vain 1 eurosta. Jos vaikka unohdettaisi koko lasku... Unohtaisivatko? No eivät taatusti! Mikäli euroa ei maksa, niin sehän etenee perintään ja vaikka mihin.

Lisäksi uskon, että aika moni olisi kysellyt vielä muutama vuosi taaksepäin n. 60 mk:n perään... Ainakaan oma palkkani ei ole kuusinkertaistunut sitten eurojen tulon.

9. Pyhimys

Pyhimys Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mä taas avasin tossa pari kuukautta sitten Kolumbuksen mobidata 10 -palvelu, se on kiinteähintainen datapalvelu.

Otin palvelun välittömästi käyttöön ja surffailin pari päivää testimielessä.

Seuraavalla viikolla tarkastin saldon netistä ja oli viikonlopun aikana pompsahtanut 45€. Siitä sitten soittelemaan Elisa/Kolumbus suuntaan ja muutaman soitoin jälkeen lasku meni tarkastukseen. Asiakaspalvelija sanoi, että voin vähentää laskusta sen 45€. Pyysin välittömästi "alennuksesta" paperilla olevan todistuksen ja sainkin sen nopeasti postissa ja sen jälkeen maksoin laskun.

Dataliittymää avatessani en missään ehdoissa tai kyseisillä sivuilla nähnyt kohtaa "palvelu otetaan käyttöön seuraavan vuorokauden alussa"

Lisäksi sain myös Kolumbuksen liittymää avatessani puheaikaa. Puheaikaa myönnetään jokaisen kuukauden alussa 3€, tarkistin tämän vielä asiakaspalvelusta.

Silti laskussani on jotain epämääräisiä puheaika-alennuksia, esim. 2,57€ ja 7,64€. Luvut on heitetty päästä, mutta vastaavat hyvin laskussa olevia lukuja. Jos kerran kuukaudessa pitäisi saada 3€ alennus, mistä nämä desimaaliluvut tulevat? Siihen ei asiakaspalvelijakaan osannut vastata.

No tämän puhelun jälkeen vaihdoin netin kautta palveluntarjoajaa.

Ja vielä lopuksi se, että itselläni ei Telefinlandista ole mitään pahaa sanottavaa, paitsi että ne mainokset oli jossain vaiheessa aivan älyttömän tyhmiä ja toisia syyttäviä.

10. pirk

pirk Guest

Teiltä on vähän mennny ohi tää. Telefinland ei ollut pulittanut yhtään mitään liikaa, vaan joku asiakaspalvelija oli luvannut 10 ekee puheaikaa. kenties vaan inhimillinen erehdys.

Tuollainen toiminta kertoo vain älyttömästä niuhattamisesta ja pillittämisestä.

11. Samael80

Samael80 Guest

En kyllä ymmärrä pirk:n ajatus tapaa, kyllä mulle ainakin 10e lisälasku tuntuu jo jonkin verran. Jos kerran on luvattu 10e alennus niin siitä pitää kyllä pitää kiinni. Eivät tosiaankaan firmatkaan anna asian olla jos joku on niille velkaa 10e.
    Ihmiset tuntuvat unohtaneen rahan arvon kun siirryttiin euroihin. Kyllä markka aikana olisi tuollainen 60markan unohdus saanut aika monenkin suuttumaan. Ilmeisesti pirkilla on ylimääräistä rahaa.

Itselläni on saunalahti ja muuten kaikki on toiminut hyvin mutta asiakaspalveluun saa aina välillä jonottaa, kerran otin aikaa kauanko niillä kesti vastata ja se eli 29min. ja kaks kertaa kun kyselin yhdestä ongelmasta, niin eivät osanneet osanneet vastata mutta lupasivat soitella myöhemmin takaisin kun ovat kysyneet joltain muulta tyypiltä. Soittoja ei kyllä koskaan tullut.

12. jersi

jersi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Taitaa Pirk olla itse kyseisessä lafkassa töissä tai sitten sulla on vaan ylimääräistä rahaa jakaa joka kusettajalle.

13. Zcribb

Zcribb Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En jaksa ymmärtää pirkin ajatusmailmaa! missä planeetalla elät. No joo ja vielä että päällikkö ottaa vastuuta ja vastaa. Ei se siellä vaan nosta palkkaa ja piiloudu puun taakse kun ongelma tulee. Ennenkaikka se vastaa alapuolella olevistaan....

14. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Samoilla linjoilla, ihan periaatteesta pitää kyllä pistää hanttiin niin paljon kuin suinkin jaksaa.

15. Damm_

Damm_ Guest

Kun Elisan isoisä aikoinaan tuli tänne meillepäin, tein sopimuksen, enkä ole tarvinnut liittymää vaihtaa. Ystävällistä palvelua olen saanut, kun on esim. pitänyt sim-kortti vaihtaa. Mulla kun ei tuo puhelimen kannen aukaisu ole oikein hanskassa. Laajakaista on taas Soneralta ja ollut niin kauan, kuin laajakaistaa on ollut tarjolla. Välillä olen vain soittanut liittymää nopeammaksi ja hyvin on sekin palvelu toiminut, niin ettei ole tarvinnut harkita vaihtoa. Että semmonen tappaus.

16. Warhol

Warhol Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei,

Olen ko. reklamaation kirjoittaja.

Nimimerkki 'Pirk' suoranaisesti haastoi minut vastaamaan tähän threadiin.

Quottaan alle tekstiä pelkästään nimim. Pirk'in aikaisemmista postauksista.

Itse toimin myös vastaavanlaisessa roolissa omassa työssäni kuin mitä Sirkka Kokko Tele Finlandilla.

Jos minun asiakkaani saa esim. yrityksemme alihankkijalta hyvää tai huonoa palvelua ja saan siitä asiakkaalta yhteydenoton niin tietystihän selvitän asian ja vastaan asiakkaalle. Ei itseään, kollegoita tai asiakasta kunniottava työntekijä voi jättää reklamaatioon vastaamatta. Ilman asiakkaita ei ole yritystä. Ilman yritystä ei ole työtä.

Tämän reklamaation aiheena oleva 10 euron puheaikahyvitys kyllä näkyy asiakastiedoissani. Sieltä se on aina löytynyt pelkästään jostakin asiakaspalvelijan kirjoittamasta 'viesti- tai logikentästä'. Mutta se ei ole ikinä konkretisoitunut laskussani vähennyksenä. Siitä tässä on nyt kyse.

Tässä vaiheessa tämä asia meni jo periaatteen puolelle. Ei talouteni kaadu yhteen 10 EUR puheaikahyvitykseen. Mutta se mitä sovitaan niin sen myös oletan pidettäväksi - myös operaattorin puolelta.

Reklamaationi taustalla oli myös periaate:"Ettei kenellekään muulle kävisi samalla tavalla". Tällainen 10 euron puheaikahyvistys on mahdollisesti iso summa esim. opiskelijoille.

Juuri näin. Olet ymmärtänyt oikein. Kyseessä on inhimillinen erehdys. Sitä ei kukaan ole tässäkään threadissä kiistänyt - enkä edes minäkään kirjoituksessani.

Kysymyksenä onkin: [bold]Kuinka yhden 10 EUR puheaikahyvityksestä Tele Finland saa näin ison ongelman aikaiseksi?[/bold]

Ja tietysti periaatteesta.

Rattus kirjoitti hyvin asian toisenpuolen; jos operaattorilla olisi 10 euron maksusaatava niin tilanne olisi taatusti toisenlainen, eikö totta?

-- Tommi.

17. mvnet

mvnet Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aikamoinen tarina tosiaan :). Melkoista sähellystä TeleFinlandin toimesta. Itse ainakin voin hyvin ymmärtää tapauksen kirjoittajaa (Warhol). Eihän 10 euroa tosiaan ole mikään suuri summa ja ei tässä mielestäni ole mistään "pikkuhilujen itkemisestä" kyse, vaan juuri periaatteesta. Varmasti aikaasi kului enemmän kuin 10 euron arvosta asian selvittämiseen. Mutta näin kun hoitaa reklamaatiot loppuun asti, niin ehkä TeleFinlandkin tosiaan siitä jotain oppii ja asiakaspalvelun laatu paranee.

Täytyy sanoa, että kärsivällisyyteni ei välttämättä olisi kestänyt yhtä kauan kuin Warhol:lla. Tuon maksukehotuksen jälkeen olisin varmaan tylysti soittanut TeleFinlandiin ja kertonut tarinani ja sanonut, että "en maksa mitään ylimääräistä, tämä on nyt teidän ongelmanne, hoitakaa itse ongelmanne, minua ei enää kiinnosta, revin kaikki tulevat maksumuistutukset".

Omat kokemukseni kännykkä/nettiliittymien asiakaspalvelusta ovat lähinnä myönteisiä. Käytössä on Saunalahden kännyliittymä ja samaisen puljun laajakaista. Jonottaa asiakaspalveluun kyllä joskus saa, mutta johonkin rajaan asti se on kyllä ymmärrettävää. Itse asiassa Saunalahden laajakaistan asiakaspalvelu on ollut erittäin myönteistä.

Sen ainoan kerran kun laajakaista oli poikki useita tunteja, soitin asiakaspalveluun ja sieltä tultiin seuraavana päivänä korjaamaan asia (vikaa ei löytynyt, mutta laajakaista rupesi silti toimimaan, joka oli pääasia). Asiakaspalvelusta pistettiin mulle yli 24h katkoksesta korvaukseksi 512 kt:n yhteyden sijaan 8-megainen yhteys kuukaudeksi ilmaiseksi samalla kuukausimaksulla kuin puolimegainen. Noh vähän off topic meni tää loppu kun huonoista kokeumuksista piti puhua. Mutta oli pakko sanoa asiakaspalvelusta myös jotain positiivista.

Viimeksi muokattu: 26.03.2006
  18. aaxxeell

aaxxeell Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Yksi asiakas ja pikku virhe... sit toinenkin..
    lopulta tuhat tai enemmänkin ja yritykselle 10 000e voitto pelkästä pikku virheestä? Ei näin.
    Oikein toiminut Warhol ja nostan hattua, että jakso loppuun selvittää.

Viimeksi muokattu: 26.03.2006
  19. Warhol

Warhol Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei,

Sain huhtikuun alkupuolella TeleFinlandin asiakaspalvelupäälliköltä, Sirkka Kokolta, vastineen reklamaatiooni.

Päivitin vastineen sivulleni. Saamani vastaus ei oikein ollut linjassa totuuden kanssa.

Huomasin myös, että Suomi24.fi oli poistanut postaukseni. Onkohan TeleFinland pyytänyt postauksen poistamista? Onkohan he myös ottaneet yhteyttä AfterDawn.com:in ylläpitoon?

Juttu löytyy edelleen täältä: http://www.tommi.net/telefinland/

-- Tommi.

20. stillborn

stillborn Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    todennäköisesti sonera, sillä en päässyt koskaan läpi ja niinpä vaihdoin Dna:n. Ei sielläkään nopeita olla, mutta jotenkin olen mielessäni päättänyt, että nykyaikana täytyy päästä 10 minuutissa läpi suomalaiseen palveluun Suomessa.

21. Pyhimys

Pyhimys Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä mulla on Sonera/Telefinlandin asiakaspalvelut toiminu kaikista parhaiten. DNA:ta en ota kyllä koskaan, koska oli sillon joskus mukavia ongelmia.

Jaa tämä sivu