Humax CX PVR 9200C Tiedoston Uuudelleen nimeäminen ?

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Konemake 22.06.2007.

  1. Konemake

    Konemake Regular member

    Liittynyt:
    10.09.2006
    Viestejä:
    154
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuinka voin nimetä Humax CX PVR 9200C Digiboxissa tallennettu ohjelma valikossa jonkun uudelleen toisenlaiseksi tai toisen nimiseksi ?

    Pitäisi nimetä ohjelma uudestaan, koska nyt ohjelman nimessä on erikoismerkkejä eli kaksoispiste. En saa siirrettyä tiedostoa tietokoneelleni erikoismerkkien takia. Siirto-ohjelmana käytän Media eLinker 2.4. Ohjelmalla ei saa uudelleen nimettyä tiedostoa. Digiboxsissa on uusin ohjelmistopäivitys.

    Miten tai mikä siis avuksi tiedoston uudelleen nimeämiseksi ?

    Kiitos avusta ja tiedoista !
     
  2.  
  3. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Menu-->Tallennus-->tallennettu ohjelma-->keltainen nappi-->Tiedosto--> Ylös näppäimellä ohjelman nimen kohdalle ja OK -- ja muutat nimen.
    Jotenkin noin pikaisella kokeilulla.

    Löytyy kyllä ohjekirjastakin ;)
     
    Viimeksi muokattu: 22.06.2007
  4. Konemake

    Konemake Regular member

    Liittynyt:
    10.09.2006
    Viestejä:
    154
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos tiedosta, sain nimettyä tiedoston uudelleen ! Siirtoa en ole vielä kokeillut

    Kysymys sinulle, vielä tekstityksistä. Kun kyselin 17. tuokokuuta humax digiboxista ja ominaisuuksista seuraavaa, niin vastasit:

    "Kun siirtää tekstitetyn ohjelman boxista tietokoneelle tulevatko tekstit myös mukana tietokoneelle vai jääkö tekstit pois ?

    -Tulee tekstit mukana (ProjectX:lle töitä"

    Tänään tallensin yle tv1 kanavalta ohjelman jossa oli tekstitykset. Mutta kun siirsin ohjelman tietokoneelle, niin ohjelmasta puuttuivat tekstit.

    Eivätkö tekstitykset siirrykään ohjelman mukana tietokoneelle, vai missä vika ? Kiitos neuvosta !
     
  5. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Olen edelleen sitä mieltä, että jos tekstitys on tallennuksessa mukana (miksei olisi), niin se siirtyy myös tietokoneelle.

    Miten totesit, ettei tekstitys ole mukana ???

    Eikä ole pois suljettu sekään mahdollisuus, että Ylellä/Digitalla on unohtunut kokonaan lähettää tekstitys :(
     
    Viimeksi muokattu: 22.06.2007
  6. Konemake

    Konemake Regular member

    Liittynyt:
    10.09.2006
    Viestejä:
    154
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "Miten totesit, ettei tekstitys ole mukana ???"

    Ohjelmassa jonka siirsin. digiboxissa on tekstitykset. Mutta kun tiedosto on siirretty tietokoneelle ja katson ohjelmaa esim. VLC Media Player ohjelmalla tekstitystä ei tule eikä näy ohjelmassa.

    Pitäisikö tekstien näkyä suoraan siirretyssä tiedossa tai ohjelmassa ?
    Vai pitäisikö tehdä jotain toimenpiteitä jollakin ohjelmalla ?
     
  7. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    VLC-player ei näytä automaattisesti tekstitystä, vaan se pitää valikosta laittaa päälle (Video-->Subtitles track), onko tuosta kyse ?
     
  8. Konemake

    Konemake Regular member

    Liittynyt:
    10.09.2006
    Viestejä:
    154
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos neuvosta, nyt tekstit näkyy.
    Osaatko sanoa että säilyvätkö tekstit jos poistan ohjelmasta joitakin kohtia ProjectX-ohjelmalla ja teen tekstitys asetukset seuraavan ohjeen mukaan:
    http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/projectx_dvb_page_4.cfm
    Muutan ohjelman lopuksi DivX For Windows ohjelmalla divx muotoon ja poltan dvd-levylle. Tulevat tekstit levylle ?

    Kiitos neuvoista ja hyvää juhannusta !
     
  9. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mitähän tuohon sanoisi ???
    ProjectX:llä leikatessa tekstit kyllä säilyy, mutta kokemusta ei ole DivX muunnoksesta. Itse olen tehnyt ainoastaan normi DVD-levyjä noista tallenteista, niissä kyllä tekstit toimii.

    Eiköhän tuo kokeilemalla selviä ;)

    Ja Jussia vaan sinnekin :)
     
  10. Konemake

    Konemake Regular member

    Liittynyt:
    10.09.2006
    Viestejä:
    154
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä tarkoitit "Itse olen tehnyt ainoastaan normi DVD-levyjä noista tallenteista, niissä kyllä tekstit toimii."

    Kokeilin sitä DivX muunnosta. Ohjelma näkyy mun dvd-soittimessa, mutta tekstit ei. Kokeilin Neron Vision 4:llakin muuntoa. Mutta muunto ei onnistu nerolla. Kokeilin myös ConvertX To DVD ohjelmalla. Muunto onnistui ja kuva näkyy dvd-soittimessa, mutta teksti ei. Kokeilin myös polttaa ts-loppuisen tiedoston data dvd:nä, mutta soitin ei tunnista ts-loppuisia tiedostoja.

    Mihinkähän muotoon joku ohjelma pitäisi poltaa, että ohjelma näkyisi mun dvd-soittimessa tekstien kera ?
    Mulla on Sony CD/DVD payer DVP-NS38 dvd-soitin.
    Osaisitko neuvoa tuossa tiedoston pääteasiassa, jotta ohjelmat näkyisi dvd-soittimessani tekstien kera ?

    Mä ei oikein ymmärrä noita dvd juttuja.

    Kiitos !
     

Jaa tämä sivu