Hukassa :(

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Selma63 25.07.2012.

  1. Selma63

    Selma63 Member

    Liittynyt:
    25.07.2012
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olenko tulossa hulluksi, kun olen huolissani tietokoneeni toiminnasta.

    Minulla on DNAn mokkula (Nokia CS-17). Huomasin,että kun olen Internetissä niin kone ilmottaa että yhteys: Internet ja lähiverkko. Tietokoneesta oli kytketty pois Wlan ja lähiverkot. Soitin DNAn tekniseen asiakaspalveluun: sieltä sanottiin että olen n.2 tunnista ollut 4 minuuttia mokkulan kautta Internetissä muun ajan lähiverkossa, jonka signaali on aika heikko välillä hyvä. Kun omat taidot ei riittänyt joten tilasin Helpsonilta tietokoneen huollon: asentaja sanoi että mokkula toimii oikein, että DNAlla ei ymmärretä mitään. Ketä minä uskon?

    Kun katson ohjauspaneelista Bluetooth -laitteet (en ole koskaan aikaisemmin nähnyt sitä siellä), niin siellä on seuraavat vaihtoehdot:
    1)Näkymät 2) lisää langaton laite 3)Bluetoot -asetukset, jossa selitys "tämä käynnistää Bluetooth -radion hallintakäyttöliittymän" Eilen yritin käyttää CD-soittimeni C-kasettiasemaa, ja se oli täysin jumissa mikään nappi ei toiminut, yritin käyttää sitä tunteja. Tänään se toimii täysin normaalisti, ei mitään häikkää. Miten tämä on mahdollista? Mikä ihmeen Bluetooth radio? Auttakaa, please joku, olen tullut melkeinpä vainoharhaiseksi.
     
  2.  
  3. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    näyttääkö se siis tyyliin näin:
    [​IMG]


    tuo on täysin normaalia itse olen kanssa mokkulalla netissä.
     
  4. Selma63

    Selma63 Member

    Liittynyt:
    25.07.2012
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    tuo on täysin normaalia itse olen kanssa mokkulalla netissä.[/quote]

    Hei, kiva kun vastasit :) Ei minun kone ilmoita lähiverkkoyhteys 2 vaan se ilmoittaa : Lähiverkko ja Internet. Toisessa viestiketjussa minulle sanottiin, että olen poistanut koneeltani alkuperäiset asetukset, mutta kun en ole niin tehnyt. En oikein ymmärrä pitääkö minun huolestua.

    Miksi minun koneeni hakeutuu GSM -verkkoon, vaikka asun alueella jossa on loistava 3G verkko. Viittaan alkuperäiseen viestiini, jossa sanoin että DNAn asiakaspalvelu sanoi minun olleen 4 minuuttia kahdesta tunnista yhteydessä mokkulan kautta internettiin, siis 3G verkossa, muun ajan GSM verkossa. Eihän siinä ole mitään järkeä olla hitaassa verkossa, jos nopeakin olisi tarjolla. Mitä minun pitää tehdä, onko se asetuksista kiinni?
     
  5. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,847
    Kiitokset:
    786
    Pisteet:
    193
    Epäedullisessa sijainissa tai verkon kovan kuormituksen aikana on mokkulalla normaalia, että se välillä tippuu GPRS (GSM) verkkoon. Koneessasi sen mukaan ei ole mitään vikaa.

    Onko tuo mokkula nyt uusi, tai onko ongema ilmennut nyt vasta

    Ainoa on, että olisi lisäantenni, ai niin mutta CS-17 ei saakaan lisäantennia. Mokkulan sijainti on myös asia joka voi vaikuttaa yhteyteen. Esimekiksi hyvä paikka mokkulalle olisi jossakin ikkuna lähettyvillä, joka rajaisi pois mahdollisesti huoneen olosuhteita huonoon yhteyteyteen, jolloin signaali heikentyisi.
    Vaikka puhelimessa 3G yhteys olisi hyvä, niin se ei tarkoita välttämättä hyvää mokkulayhteyttä.

    Sulla tätä aiheestä on pähkäilty myös täällä, kuten mainitsit. Samasta aiheesta kahta kysymysosiota kannata tahdä. http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-205/lahiverkot-937657/#5733318

    PS. mikään huolto sinua tuossa asiassa tuskin pystyy auttamaan. DNA:lta vielä voi kysyä, miksi tekee sellaista. Niinden vakivastaus noihin on, että mokkula toimii, niin kuin luvattukin, eli 0.2M:sta - luvattuun maksimiin vaihteluvälillä.
     
    Viimeksi muokattu: 26.07.2012

Jaa tämä sivu