Elikkäs olen tässä pari päivää tuskaillut tämän saunalahden huawei e220 mokkulan kanssa ja nyt on pakko pyytää apuja. Elikkä tämän ohjeen mukaan olen yrittänyt saada pelittämään. Mokkulan yhteys valo syttyy ja mun käsityksen mukaan yhteyden pitäisi pelata. Mutta eipä mene nettiin ei. Näin se sanoo ku ottaa wvdial hsdpa CONNECT arrier detected. Starting PPP immediately. Starting pppd at Web Sep 3 17.13.93 2008 Pid of pppd: 6444 Using interface ppp0 local IP address 85.77.240.10 remote IP address 10.64.64.64 primary DNS address 195.197.54.100 secondary DNS address 195.74.0.47 Yritin myös ajureilla noilla ajureilla mutta en saanu toimimaan, sitten asensin jotku beta ajurit mutta en osaa poistaa niitä(oli joku .run asennus), kun ensimmäistä kertaa jossain koneessa on pysyvästi linuxi. Ja koneena on EEE PC 900 ja Ubuntu 8.04
Tulin siihen tulokseen, että vaihdoin takaisin xandrokseen. Siinä sai ilman mitään säätöä toimimaan. Mutta kyllä varmaan joskus vielä vaihdan tuon ubuntun takaisin kun xandros on kyllä aika köyhä ubuntuun verrattuna.
Ei minullakaan toiminut wvdialin kautta, joten kirjoitin itse noi ppp scriptit niin johan alkoi pelaamaan.
[Dialer Defaults] Modem = /dev/ttyUSB0 Init1 = ATZ Init2 = ATQ0 V1 E1 S0=0 &C1 &D2 Init3 = Phone = *99***1# Username = " " Password = " " Ask Password = 0 Dial Command = ATDT Stupid Mode = 1 Compuserve = 0 Force Address = Idle Seconds = 0 DialMessage1 = DialMessage2 = ISDN = 0 Auto DNS = 1 nämä rivit ku laittaa wvdial.conf tiedostoon ni pitäs mokkulan toimia wvdial:lla. Jos käytössä saunalahden liittymä niin lisää tämä rivi myös: (muistaakseni heti modem -osoitteen jälkeen (toiseksi riviksi) AT+cgdcont=1,"ip","internet.saunalahti"