Katoppa olisko tuolla mitään sopivaa: http://www.siptune.net/tiki-index.php?page=udev+rules+mokkuloille
Et kertonut, mistä Asus EeePC-mallista on kyse, mutta... yleensä en erityisesti mainosta muita jakeluja toisten kustannuksella, mutta luullakseni tuo Xandros:in vaihtaminen johonkin toiseen jakeluun kannattaa laittaa vähintäänkin harkintaan. Itse päädyin omassa (todennäköisimmin paljon uudemmassa) Asus EeePC:ssäni moderniin vapaaseen ja avoimeen jakeluun (esiasennettuna Windows XP). Voi olla hyödyllistä silmäillä http://forum.eeeuser.com/ Tuo sivusto tuskin vastaa suoranaisesti Huawei-ongelmiisi. PS. Minulla Huawei 1762E toimii kuten yllämainituilla mokkulasulkeiset sivulla ohjeistetaan, asentamalla usb-modeswitch -paketit useammallakin eri Linux-jakelulla.
siis tossahan puhutaan ubnutusta ei xandrosista,tuon minun läppärin xandros järjestelmä on debian pohjainen?? eihän tolleen toimi? vai?
Noilla ohjeilla (vähintääkin soveltaen) toimii tikut myös muillakin jakeluilla kuin Ubuntu - tai muut Debian-pohjaiset. Xandros vain lienee jo aika vanhentunut jakelu. Siksi suosittelisin tuoreempaa, vapaata ja avointa jakelua. Riippuen EeePC -laiteestasi, olisi helpompi arvuutella, mikä olisi soveltuva jakelu Xandros:in tilalle. Jos haluat yhä jatkaa Xandros:in kanssa, kannattaa hommata Xandrosin manuaalit (pikku rahalla).
lähi aikoina kait pitää tohon omaan eeepc 701:seen hankkia eeebuntu tai eeeXubuntu ) Vai saako koneelle muita ubuntuja(esim 10.2 netbook edition) vai onko ne liian raskaita?
Suosittelen. Itse pidän XFCE4:stä (eli Xubuntu). Omaan Asus Eeepc 1001HA:n (160Gt/1Gt) laitoin Fedora13/14:n ohelle Ubuntu Netboot Remix:in 10.04, jonka päivitin 10.10 -versioon. Toimii ihan ok, vaikka UNR:n käyttöympäristö on aika erikoinen. Eikös tuossa sinun mallissasi ole sekä muistia niukalti, sekä kiintolevy (SSD) onnettoman pieni Kyllä siihen saa järjestelmän mahtumaan, mutta liikaa levytilaa ei jää. Ei swappia sekä kait mieluiten ext2-tiedostojärjestelmä. Kannattaa perehtyä EeePC -sivustoihin Linux-järjestelmillä.