Html-koodista

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi salora 04.10.2005.

1. salora

salora Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli olen napannut tuolta netistä css-tyylipohjia ja hyvältä näyttää. On vain tullut napattua ne jostain jenkkisivuilta ja se(kö) vaikuttaa siihen, ettei tuo Ääkkösten ja Öökkösten käyttö oikein pelitä. Olen copy-pastennut tekstiä vanhoilta sivuiltani uusille ja nuo äät ja ööt ei oikein toimi. Olen kyllä niille sivuille, joilla on vain vähän tekstiä muuttanut kirjaimet ä ja ö säätämisellä, mutta mitäs niille sivuille, joissa tekstiä on monta kymmentä sivua 0,6em fontilla? Onko koodiin syötettävissä jotain kikkaa? Front Page ei tuota vikaa selainnäkymässä vielä tee, mutta nettiin siirrettäessä se ilmenee. Ään perään ilmestyy aina¤. Myöskään parilla sivulla, kun olen käyttänyt layreita ei vikka ilmene, mutta joillain sivuilla taas näin käy. Vaikka sivupohja on sama.. Auttakee..

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Eli korvaa noi kirjaimet noilla merkkijonoilla (yhteen tuo & merkki ja *uml; osa, AD tekee noista ääkkösiä suoraan jos noi pistää oikein)
    Pienet ä kirjaimet [bold]& auml;[/bold]
    Isot Ä kirjaimet [bold]& Auml;[/bold]
    Isot Ö kirjaimet [bold]& Ouml;[/bold]
    Pienet ö kirjaimet [bold]& ouml;[/bold]

http://www.lehtikanta.fi/pvuorenm/html/uml.html
    tuolla lisää jos erikoismerkkejä pitää käyttää.
    EDIT:
    noobsteroin

Viimeksi muokattu: 04.10.2005
  4. salora

salora Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu, pointtini oli vaan siinä, että olisiko olemassa jotain tyylisivuun esim. syötettävää kikkaa, koska minulla olisi n. 40 sivua tekstiä, joihin ei varmaan voi ruveta manuaalisesti kirjain kerrallaan muuttamaan ääkkösiä. Mistä johtuu edes tuo ongelma, että yhtäkkiä selain ei osaa näyttää öökkösiä? Vanhat sivut kun toimivat normaalisti ilman & auml; sekoilua.

5. juppe22

juppe22 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Käytä etsi ja korvaa (kaikki) toimintoa, niin ei tarvitse käsin muuttaa...

Oletko vertaillut, että mitä eroa niissä sivuissa on...??
    Voit myös tietysti vilkaista tämän sivun:
    http://www.w3.org/TR/REC-html40/charset.html

Eli tuolta löytyy ohjeet siihen, että miten pystyt valitsemaan sivullesi merkistön, jota käytetään...

6. salora

salora Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Wau, tuo Find ja replace-komento oli aivan uskomaton. Sekunnissa se etsi ja korvasi 2500 äätä + 250 öötä. Kiitos hyvästä vinkistä!! Kaikkea sitä oppii jälleen!!

Jaa tämä sivu