html koodauksesta

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi pirk 23.12.2005.

1. pirk

pirk Guest

eli mä haluaisi semmosen kirjautumis jutskan mun koti sivuille. Niinkuin kysyttäis semmosessa kentässä käyttäjätunnusta ja salasanaa ja sit jonnekkin tietylle sivulle pääsis.
    Löysin tämmösen koodin pätkä:

<td class="login"><br>
    <form name="login" method="post" action=index.html<b>Client Login</b><br>
    Username:<br><input type="text" name="usr" size="20" maxlength="15"><br>
    Password:<br><input type="password" name="pass" size="20" maxlength="15"><br>
    <input type="submit" value="Login">  <input type="reset" value="Clear"></form>
    </td>

jolla saa tehtyy semmosen kentän, mut tietääkö kukaan miten tosta sais semmosen toimivan?

Tai kertokaa jos tiette jotain toisia koodaus mahollisuuksia.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 23.12.2005
  2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  4. pirk

pirk Guest

Ookke, mut miten mä siis saisin tehtyy niin, että toi kirjautumis kenttä toimis ihan sillai kun esim täällä Afterdawnissa kun kirjautuu? Kun esim toi mbnetin juttu toimii sillai et siinä tulee semmote ylimääränen ikkuna, niin miten mä saisin sen sillai että semmosta ikkunaa ei tulis vaan riittäis ett kirjoitaa siihen kirjautumis kenttään tunnuksen ja salasanan ja ok ja pääsis suojatulle sivuille.

5. juppe22

juppe22 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No siihen tarvitset todellakin palvelin puolen ohjelmointia, eli vaihtoehdoiksia jää nämä Agent_007:ää lainaten:
    "Pitää olla serveripuolella joku kilke (PHP, CGI, ASP, JSP jne) joka käsittelee nuo kirjautuisyritykset"

Tässä yksi ihan kohtuullisen hyvän näköinen ohje PHP:lle, mutta samaa logiikkaahan voi helposti käyttää muissakin ohjelmointikielissä:
    http://www.devshed.com/c/a/PHP/Creating-a-Secure-PHP-Login-Script/

Ja googlella löytyy ohjeita joka ohjelmointikielelle ihan loputon määrä...

EDIT: fix

Viimeksi muokattu: 24.12.2005
  6. LcD

LcD Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46

Jaa tämä sivu