Terve. Olen lukenutkin jo osan viesteistä, mitkä koskivat kannettavan näytönohjaimen vaihtamista...Pitääpä silti kysyä, jos joku viisaampi osaisi kertoa; Eli näyttöön ei tule enään kuvaa. kokeilin ulkoista näyttöä, toimi hetken ja sitten kaput. Kone käynnistyy kyllä normaalisti, sain kovalevyltä tarvittavat tiedotkin talteen, mutta... Eli näytönohjain lienee rikki? päättelin ihan itse kun ulkoiseenkaan näyttöön ei tule kuvaa. Onko tässä mallissa näytönohjain integroitu emolevylle? ja jos on, mitäköhän kustantaa uuden emon+näytönohjaimen vaihtaminen? vai saako pelkän näytönohjaimen vaihdettua? Jos ei, niin mulla olis myytävänä hyvä verkonpaino... Kiitos etukäteen!
Juu eli tuo emon vaihto on kallista hommaa ja on erittäin harvinaista että kannettavassa on erillinen näyttis mutta kyllä niitäkin on ollut eli melkein kannattaa ostaa upouusi kone kuin koittaa vaihtaa sitä mutta jos on takuuta viellä jäljellä niin kone vain takuuseen.
Ohjaimen vaihdon mahdollisuutta (ja uuden hintaa) kannattaisi mielestäni kysyä suoraan maahantuojan tuesta. Uuden paremman koneen taitaa saada jo alle 500 eurolla, joten kovin paljon korjaukseen ei rahaa kannattane käyttää. En tunne ko. mallia enkä tiedä kuinka vanha se on, mutta alle kolme vuotta vanhan läppärin näytönohjaimen hajoaminen pitäisi mennä valmistajan/myyjän piikkiin ihan kuluttajansuojalain mukaan. Mutta jos vika onkin softassa tai jotenkin itse aiheutettu, pelkästä vianhausta tulee jo kuluja. 'Verkonpainosta' voi varmaankin helposti kaupata muistit, akun ja virtalähteen/laturin erillään, ellei joku halua koko pakettia varaosiksi tmv. käyttöön.
jez, kiitoksia tiedoista! Koneen ostin itse jo käytettynä, on varmaankin yli 3 vuotta vanha. En tosin osaa tehsä sille juurikaan mitään itse, uusi kone jo raksuttaa pöydällä. Harmittaa vaan, kun sillä olis ollu vielä käyttöä (muutakin kuin verkonpainona). Soittelen muutamaan firmaan ja ilmoittelen tuomion, jos joku muu hyötyy niistä vastauksista...