Olen yrittänyt etsiä joka paikasta tietoa mutta ohjeet löytyy vain Acerin tietokoneelle ja se ei HP:llä toimi. Ongelma on ollut minulla jo pitkään. Siis tietokoneeni oma hiiri ei toimi. Yllä on nappi josta sen saa päälle ja pois mutta siitä ei tapahdu mitään. Touch padin yläpuolella on sininen valo joka ilmoittaa että hiiren pitäisi toimia, mutta näin ei ole. Sekoilin jotain tietokoneeni kanssa ja se sammui itsestään, koska yli kuumeni. Minulla on Windows vista ja se alkoi palauttamaan tietokonetta tilaan jolloin se toimi oikein. Palautus vaiheen aikana touch pad toimi, mutta kun tietokone käynnistyi uudelleen ei se taas toiminut. Ajattelin ensin että tässä on jokin kosketushäiriö, mutta kun se hetken toimi, tajusin että ei se rikki ole. Osaako joku auttaa minua?
Ekaks ois hyvä saada tietää mikä kone sulla oikeen on? HP:t ja Acereita on satoja eri malleja, ilman tietoa mallista on aika turhauttavaa edes yrittää etsiä ratkaisua.
Itse toimisin seuraavasti: 1. Hakisin HP:n tukisivuilta koneeseesi uusimman ajurin TouchPadille ja asentaisin sen. 2. Sitten katsoisin Laitehalinnasta, onko sen mielestä kaikki (nyt) kunnossa. 3. Jos padi ei edelleenkään toimi, mailaisin HP:n tukee ja kysyisin sieltä neuvoja. 4. Kertoisin tässä Afterdawnin keskustelussa, kuinka kävi, ja/tai kyselisin lisäneuvoja, jos asia ei vieläkään selvinnyt.
Nooh heti aluksi ilmoittaen että olen tyttö, niin minua pitää kyllä ohjata näissä asoissa Tietokoneeni laitteiston mukaan touch pad toimii oikein, samoin langallinen hiiri. Taas järjestelmän palautumis vaiheessa hiiri toimi, ja nyt taas ei.. Tietokoneeni malli ... mistä sen löydän...
Mallin löytää helpoiten kun klikkaa Työpöydällä Tietokone-kuvaketta hiiren oikealla ja valitsee ominaisuudet (tai avaa Käynnistä-valikko ja kirjoita hakuun Järjestelmä --> paina enter). Toinen tapa on kurkata koneen alle, siellä on tarra jossa on malli mainittu.
Ostin HP Notebook 15.. läppärin Windows 10 käyttöjärjestelmällä pari viikkoa sitten. Aluksi kone toimi normaalisti, mutta sitten yhtäkkiä TouchPad hiiri lakkasi toimimasta. Laitehallinnan mukaan hiiri on toiminnassa ja toimii oikein. Olen asentanut HP:n tukisivulta uuden päivityksen ja poistanut ja asentanut Synapticin uusimman version mutta mikään ei auta, hiiri ei vaan lähde toimimaan. Yhden Windowsin päivityksen jälkeen TouchPad hävisi Laitehallinnasta kokonaan. Tein koneelle version palautuksen, jonka jälkeen hiiri jälleen toimi, mutta koneen uudelleenkäynnistyksen jälkeen hiiri ei taaskaan toimi ja TouchPad ilmestyi takasin Laitehallintaan. Alkaa näyttää siltä että kone pitäisi palauttaa tehdas-asetuksille, jotta varmasti saisin hiiren toimimaan, mutta en ole oikein valmis niin isoon ja aikaa vievään operaatioon kaikkien sovellusasetusten jälkeen. Myyjä kehui Että HP koneissa on kaikkein vähiten reklamaatioita ja suositteli konetta. Minulla on tällä hetkellä hieman toinen käsitys. Vanha Fujitsu Siemens toimi ongelmitta kaikki nämä vuodet, mutta Vistasta loppui tuki ja piti vaihtaa kone uuteen. On tämä takkuista taivalta HP:n kanssa.
Kylläpä olet löytänyt vanhan ketjun, olisit vaan avannut uuden. Ensin tyhmät kysymykset: onhan touchpad varmasti päällä? HPssä on ainakin jossain mallissa touchpadissa kohta, jota kaksoisklikkaamalla kosketuslevyn saa käyttöön tai pois käytöstä. Vieressä pitäisi kyllä olla merkkivalo, joka ilmaisee, että levy ei ole käytössä. Jos ongelma on tullut päivityksen yhteydessä, voi uutta ajuriasennusta koittaa myös näin: Ohjauspaneeli -> Laitehallinta -> Hiiri ja muut osoitinlaitteet Synaptics PS/2 Port TouchPad (tai vastaava) -> Ohjain Aikaisempi ohjain (OK) Päivitä ohjain Joe edellinen ei auttanut, niin tuolta löytyy ohjeita touchpadin käyttöön ja vianhakuun: https://support.hp.com/fi-fi/document/c04648748
Kiitos Pertti. Olen noiden ohjeiden mukaan käynyt koneen läpi melko moneen kertaan mutta mikään ei auta. Laitehallinta >Hiiret ja muut oheislaitteet mukaan minulla on käytössa ohjuri Synaptics SMBus TouchPad, joka ilmoittaa että `Tämä laite toimii oikein` Asetukset > Hiiri ja kosketuslevy mukaan käytössä on ohjuri Synaptics TouchPad V1.3 SMB portissa ja se on valittu käyttöön. Ajurin päivityksen tarkistin ja sekin on viimeisin päivitetty. Koneessa ei ole myöskään kosketuslevyn ohjausta Fn + F... funktionäppäimillä eikä myöskään toimintaa kosketuslevyn vasemmassa ylänurkassa olevaa päälle/pois ohjausta, eikä myöskään mitään valoja. Kun eilen kävin palauttamassa windows-version, niin sen jälkeen hiiri toimi, mutta ei enää tänään käynnistyksen jälkeen, ainoastaan langaton hiiri toimii. Olen tässä tällä hetkellä keräämässä voimia ja uskallusta että tekisin Hard Resetin koneelle, koska tällä hetkellä luulisin että sen jälkeen hiiri ehkä lähtisi toimimaan ???? Kone on vasta pari viikkoa vanha ja toimi aluksi ihan oikein, mutta toissapäivänä vaimon käydessä pankissa, niin sen jälkeen kosketushiiri lakkasi toimimasta. Itse en normaalisti käytä kosketushiirtä vaan ainoastaan langatonta hiirtä, mutta vaimo on oppinut käyttämään TouchPadia ja kokee sen helpommaksi,
Jos ongelma tuli Windows-päivityksen myötä, niin pelkäänpä että tuo työ menisi hukkaan, ja seuraava päivitys palauttaisi ongelman. Jotakin muuta, eli perimmäinen syy, pitäisi keksiä. E. Tuollainen ohje löytyi 13-tuumaiselle versiolle: https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Video-Display-and-Touch/Touchpad-Not-Working/td-p/5508232 E2. Microsoftin sivulta löytyi vielä tuollainen ohje, joka ainakin estää toimivien asetusten muuttumisen. https://answers.microsoft.com/en-us...-lost-on/968ef7c5-0d90-4af1-b143-3f813cb1b37e Rekisterin muokkaamisessa pitää olla tarkkana ja kannattaa ainakin tehdä palautuspiste ennen aloitusta.