eli yritin katsoa hd dvd trailereita tällä kannettavalla, mutta äänet eivät jostain syystä kuulu. eli läppäristä menee hdmi piuhaa pitkin vahvistimelle sony str-da1200es josta tv:lle edelleen hdmi:llä. kuvanäkyy, mutta ääni ei kuulu. äänet kuuluu siis läppäristä, mutta ei tv:stä taikka vahvarin kautta. edit. tollasen tekstin löysin hp:n sivuilta: Huom: If you are using an HDMI video connection with an HDMI monitor that has speakers, the HDMI cable is capable of sending audio to the monitor speakers only when HDMI audio is selected as the default device from the Playback tab. Instead of selecting Speakers as the default device from the Playback tab, select Realtek HDMI Audio and then click the Set Default button. ?? en löydä mistää valikoista mitään mikä liittyisi hdmi:n
Mielenkiinnolla kysyn vaan kun mulla on sama dv6000 kone, mutta ei mulla mitään hdmi liitäntää ole???
Onko tarkempaa tietoa mikä malli 6000 sarjan koneesta, mikä näytönohjain? on mahdollista ja jopa todennäköistä että läppärin äänikortin ja näytönohjaimen välillä ei ole yhteyttä, joten näytönohjain käyttää hdmi liitäntää vain videon siirtämiseen ja ääni täytyy siirtää erillistä piuhaa pitkin. (jos koneessa on S/PDIF niin se olisi paras, saisi 5.1 äänet suoraan vahvistimelle, muussa tapauksessa 3.5mm -> 2x RCA johdolla saa stereoäänen siirrettyä) jos käytät media player classiccia tiedostojen toistoon voit käydä asetukset (options) ja playback -> output asetuksesta katsomassa onko mitään hdmi:hin viittaavaa directshow audio devicen kohdalla mahdollista valita..
itse olen leikkinyt dv6544:n kanssa jossa on tuo sama 8400M näyttis, totesin sen kanssa että hdmi liitin on sellainen joka siirtää ainoastaan kuvaa. Ääni täytyy siirtää erillisellä piuhalla.
ostaessani koneen sain myyjältä sellaisen kuvan, että hdmi johto riittää... ja eihän tässä vissiin ole s/pdif ulostuloa? joten mitenköhän on sitten tarkoitus hyödyntää 5,1 ääniä kun tämä on olevinaan joku multimedia kone vai mistä tuo on tarkoitus ottaa? ääni valikoista löytyy high definition digital output
oletko sitten yksinkertaisesti testannut eri äänilähtöjä siitä valikosta ja kuunnellut kulkeeko ääni. eri malli kuin se mitä testasin, joten en voi varmaksi sanoa sinun suhteen, kehotankin siis testaamaan eri äänilähtöjä.
tuon näköinen on valinta Vistassa (eli tuosta Realtek HDMI Audio ja sitten Set Default). Tämän jälkeen kaikkien äänien pitäisi tulla ulos HDMI:n kautta (kannattaa tarkistaa, ettei ole ääntä vaimennettu tai volyymin taso nollassa), joten tuo Jannejt:n mainitsema mediasoitinkohtainen valinta voi olla parempi, jos esim. HDMT:tä on tarkoitus käyttää vain elokuvien äänille.
omasta mielestäni jo kaikki konstit kokeillu ja kysyin hp tuestakin mutta en ole saanut vastausta ainakaan vielä. tarvii käydä gigantissa koneen kanssa ja yrittää sitä kautta saada homma pelittämään. onkohan mahdollista purkaa kauppa sen takia kun ei toimi niinkuin on annettu ymmärtää? tollanen samanlainen valikko löytyy multakin , mutta ilman tekstiä spdif
jos tulee mitään lisättävää niin käytäthän muokkaa nappia joka näyttää tältä: säännöt kieltävät peräkkäisten omien viestien lähetyksen.