Olen tässä hetkisen verran katsellut ja vertaillut kannettavia, ja tämä kyseinen malli on jäänyt mieleen koska kokoonpano näyttää tehokkaalta ja hinta on alhainen (noin 1100e). Kuulin tuttavalta joka on kuljetusalan yrityksessä töissä että HP:n kannettavia lähtee aika paljon huoltoon päivittän, mutta tämä lienee yleistä merkistä riippumatta, mutta jos joku tietää HP:n koneissa olevan jotain vakiovikoja niin kertokaa ihmeessä Koneen teknisistä tiedoista osui silmään muistin väylänopeus, joka tässä tapauksessa on 333Mhz ja olen nähnyt koneita joissa nopeus on 533Mhz. Eli kuinka paljon tämä vaikuttaa koneen suorituskykyyn. Tässä pakkauksessa muistia kuitenkin on gigan verran. Eli linkki koneen tietoihin alla mikäli löytyy asiasta kiinnostuineita! [bold]http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/ho/WF06a/22095-315715-1301501-1301501-1301501-12200384.html[/bold] Kiitokset etukäteen vastaajille vaivannäöstä!
Niin, ja onko kannettavien kovoille 4200rpm joka tässä HP:n koneessa on ihan normaali vauhti, koska pöytäkoneiden kovalevyissä se ainakin on hiukkasen verran enemmän ?
kävin juuri kaupassa tsekkaamassa samaa konetta. koitin myös surffaillessa etsiä löytyisikö jostain halvemmalla. pitkään olen kanssa etsiskellyt sopivaa... kannettavissahan toi 4200 kieppiä on kaiketi ihan normaali. mutta jos joku tosiaan osaisi kommentoida tuosta muistin väylänopeudesta niin tietoa otetaan vastaan.
Huono näytönohjain tiputtaa hintaa, vaikka siinä 128 MB erillistä muistia onkin. Muistin väylänopeus on noin pieni, koska kone käyttää AMD:n prosessoria. Suurimmatkin AMD:t tukevat korkeintaan 400 MHz:n väylätaajuutta. Vain Intelin prosessorit käyttävät suurempia kuten esim. juuri tuota 533 MHz. Muistinväylätaajuus ei vaikuta tässä tapauksessa oikeastaan yhtään suorituskykyyn. Suurempi 400 MHz:n väylätaajuus nopeuttaisi konetta korkeintaan prosentin. Edit: Niin ja näitä viestejä voi muokata nii ei tarvi kirjoittaa montaa peräkkäin....
Tuo kierrosnopeus on kannettavissa hitaampi. Käykääpä briifaamassa itsenne sivulla fi.wikipedia.org/wiki/Kiintolevy