Eli tarkoitus olis hankkia läppäri lähinnä nettiselailuun, musiikin kuunteluun ja leffojen katseluun. Hintaa saisi olla max. 800€. Olen katsellut ainakin anttilasta että olisi muutamaa erilaista hp:ta tarjolla. HP Pavilion dv9888: 800€ AMD Turion 64 X2 Dual-Core TL-60 3gt muisti GeForce 8400M GS 250gt kovo 17" näyttö (1440x900) HP Pavilion dv6807: 700€ AMD Athlon mobile 64 X2 tk-57 2gt muisti GeForce 8400M GS 160gt kovo 15,4" näyttö Kummastakin löytyy hdmi, webkamera, polttava dvd-dual layer sun muuta. Mitä mieltä olisitte noista? Itse kun en pahemmin ole perillä minkälaista tehoa koneilta vaatii. Tuo isompi näyttö tietysti houkuttelisi...
Tuo dv9888 on aika hyvä, yhdellä tutulla on sama. Käynnistyy kyllä nopeasti ja muutenkin käyttö ripakkaa.
Olen myös harkinnut tuota, ainoa mikä arveluttaa on tuo AMD:n prossu? Riittääkö siinä puhti vielä kahden vuoden kuluttua? Muuten tuossa koneessa on kaikki mahdolliset tarvittavat ominaisuudet. =) Mutta Anttilasta sitä ei kannata ostaa, sieltä kun ei heru pienintäkään rabattia. Lähes joka paikassa pyydetään 799€ mutta esim. CityMarketissa saa ns. "HetiEtua" n. 4% ja kun Expertissä ohimennen mainitsin tuon niin heti olisivat myyneet hintaan 765€
Eihän se prossun teho mihinkään siitä katoa. Kun ostat tietokoneen, varsinkin kannettavan, se on jo lähes vanha kun kannat sen ulos kaupasta. Kun ostaa kannettavaa kannattaa melkein elää hetkessä jos ei halua ostaa 2000e konetta tulevaisuutta, kun säästää sen 2000e ja ostaa 2 konetta esim. vuosittain. Saa vielä kolmannenkin kun myy vanhat pois. Se AMD:kin on ihan pätevä. Jos se olisi huono, miksi se olisi vielä markkinoilla?
En tiedä, siksi kysyin. Olihan noita tosia hitaita Semproneitakin pöytäkoneissa jos minkälaisia "poistomyynnissa" vielä vuosi sitten. Ja MikroBitin numerossa 3/2008 mainittiin "tehon suhteen melko vaatimaton AMD Turion prosessori" molempien testivoittajamallien kohdalla. Tämä oli jäänyt minulle pyörimään päähän. Nyt kun tarkistin asian niin siellä olikin hieman hitaampi TL-58 1,9GHz prossu kun taas nyt kyseessä olevassa Pavilion DV98888 mallissa on uudempi 2,0GHz jossa vielä taitaa olla enemmän välimuistia. Että kait se on uskottava että tuossa on vastinetta rahoille...