Hp Pavilion dv9888eo Emo rikki vakuutukseen?

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Athlen 10.07.2010.

  1. Athlen

    Athlen Member

    Liittynyt:
    10.07.2010
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli yhtenä aamuna avasin läppäriä ja siihen tuli valot Hp:n läppäreissä oleviin kosketuspaneeleihin (quickplay jne.). Näyttö pysyi kuitenkin mustana eikä mikään Hp:n ehdottama "ensiapu" auttanut asiaa. Päädyimme yhteyshenkilöni kanssa sellaiseen tulokseen, että näytönohjain on rikki. Hän sanoi kuitenkin, että koska näytönohjain oli kiinni emolevyssa, joutusin ostamaan uuden emolevyn. Hän sanoi myös, että asia tulisi maksamaan melkein uuden koneen verran. Olisiko kellään tietoa/kokemusta siitä menisikö tälläinen vika vakuutukseen? Ostin koneen 2 vuotta sitten ja takuuta oli 1 vuosi ostaessa. Voisiko vakuutuksesta olla mahdollista saada koneen hinnasta osan takaisin tai korjautuksen koneeseen? Kiitos avusta etukäteen :)
     
  2.  
  3. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    1,381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse laittaisin takuuhuoltoon, mutta mikäs siinä jos maksaa haluaa.
     
  4. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    HP:n koneissa on ykstityiskäytössä 2 vuoden takuu. Yrityskäytössä vuosi
     
  5. Athlen

    Athlen Member

    Liittynyt:
    10.07.2010
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu takuu on menny umpeen 2 kuukautta sitten, joten ei se taida onnistua? :O
     
  6. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    1,381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No ei ainakaan tuolla ajatusmallilla.
     
  7. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    2,038
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hopö höpö ..... Jos kone on yksityiskäytössä, soita tällä sivulla olevaan numeroon ja kerro ongelmasi. Saat hyvät ilmaiset neuvot, miten toimia. Olen aivan varma, että läppärärinkin emolevyn/näytönohjaimen pitää toimia selkeästi yli 2 vuotta.

    http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajaneuvoja/

    Lainaus em. sivuilta

    "Takuuaika ei ole sama kuin yrityksen vastuuaika virheestä. Kuluttajansuojalaissa ei ole määritelty tuotevirheiden tarkkoja vastuuaikoja.

    Jos takuun päättymisestä on kulunut lyhyehkö aika, myyjäliike ei voi kieltäytyä mahdollisesta virhevastuustaan vain perustelulla "Emme korjaa koska takuu on päättynyt". Sen täytyy esittää muitakin perusteluja sille, miksi liike ei ole vastuussa laitteen vikaantumisesta."
     

Jaa tämä sivu