1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

HP iPAQ:n valinta

Viestiketju Kämmenmikrot -osiossa. Ketjun avasi Wezda 26.04.2006.

  1. Wezda

    Wezda Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    380
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kämmenmikron hankinta edessä ja jälleen kerran tarjonnan paljous yllätti.

    HP jäi vaihtoehdoksi muiden kokemusten perusteella.
    Hintahaarukka 200-500€.

    Vaihtoehtoina on (hinnat HP:n sivuilta) :
    HP iPAQ rx1950 hinta € 267
    HP iPAQ hx2190 hinta € 344
    HP iPAQ hx2490 hinta € 430
    HP iPAQ hx2790 hinta € 523

    Käyttötarkoitus lähinnä kalenteri ja muiden muistiinpanojen ja tietojen tallentaminen.
    Synkkaus firman Lotun Notes kalenterin kanssa tärkeää.

    Aluksi ajattelin halvinta eli rx1950 mutta nyt alkoi epäilyttää.
    hx2190 on huomattavasti enemmän muistia kuin rx1950:ssä.
    hx2490:n prosessori on kuitenkin huomattavasti parempi kuin hx2190:n.

    Onko teillä käytännön kokemuksia näistä vehkeistä ?
     
    Viimeksi muokattu: 26.04.2006
  2.  
  3. Hepefin

    Hepefin Guest

    No minusta tuo HP iPAQ hx2490 hinta € 430 kuulostais parhaalta vaihtoehdolta. Mutta itse suosittelisin sinulle tuota jota olen suositellut yhdelle jo aikasemminkin http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/770/?kwc=KNC-KS3494989191
    siinä olisi hyvä pocketti ja toistaa jo nyt kaikkia video ja musiikki formaatteja eli ei tarvitse asennella mtn softia ennen kun saa jonku mp3 kuulumaan pocketissa :D. Se olisin mun mielestä paras ainaki kun parilla kaverilla on tuommonen ni se on TOSI HYVÄ! :D
     
  4. mikkolm

    mikkolm Member

    Liittynyt:
    10.08.2006
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Heti alkuun, että näistä uusista HP:ista en omaa kokemusta. Itse valitsisin vielä kuitenkin toisin. Joko Fujitsu Siemens Pocket Loox C550 tai Dell Axim X51v. Äkkiä katsottuna Fujitsu Siemenssissä oikeastaan ainoa ero hx2490:aan verrattuna on tarkempi näyttö (640x480 / 320x240). Dell on taas hinnaltaan linjassa hx2790:n kanssa. Niissä on Dellin eduksi ainakin:
    -tarkempi näyttö (640x480 / 320x240)
    -enemmän ROM-muistia (256 / 192MB)
    -VGA-ulostulo (lisävarusteena saatavalla kaapelilla)
    -3D näytönohjain 16MB muistilla jossa myös mpeg1/mpeg4 kiihdytys

    Itse kallistuin Dell:in puoleen. Yritän tosin vielä saada Saksalaisesta verkkokaupasta tilattua (Suomi oli melkein ainut EU-maa johon oletuksena eivät toimita). Hinta siellä on n. 350€.

    Nokiassa on ainakin moitittu hitautta. Tosin samaa vikaa on WM5 OS:llä varustetuissa PocketPC:issä (softan käynistys hidasta, mutta muu toiminta nopeata). Nokialaisen etuna on näyttö. Synkkauksessa Notesin kanssa ei varmaan ole suuria eroja, mutta Outlookin synkkaus on voi olla parempi PocketPC:issä (en tiedä miten N770 Noksussa toimii, mutta jos on lähellekkään vastaava kuin Nokian puhelimissa niin silloin Windows-Windows välinen synkkaus toimii paremmin). Lisäksi jos haluaa GPS:ää edes vähänkään vakavammin käyttää niin ehdottomasti PocketPC.

    edit: oho... ensimmäinen viesti olikin melko vanha. No jos jollekkin toiselle olisi tästä apuja.
     
    Viimeksi muokattu: 10.08.2006

Jaa tämä sivu