Pyydän apua viisaimmilta. Olen saanut viime päivinä jatkuvasti hotmail s-postiini viestin, jonka olen heti poistanut ajatellen että se on haittaohjelma. Kun nykyisin ei uskalla enää mitään epäilyttävää klikkailla. Onko tämä nyt siis virusohjelma vai ei?: Tulee s-posti viesti: "Microsoft. Tilisi on väliaikaisesti estetty!" Kun sitten vihdoin klikkasin ties jo monennettako tullutta ja kurkkasin viestin etusivua, niin lukee punaisella "Viimeinen varoitus! Sinut on ehkä hakkeroitu! Tarkista nyt!" Minun pitää sen ohjeen mukaan uusia tai sitoutua johonkin virusohjelmaan ja uusia lisenssi siinä sivulla, sillä tilini on kuulemma väliaikaisesti suljettu. Kuitenkaan ei mitään lisenssiä tililläni ole edes koskaan ollut?
Näin juuri viime viikolla yhdellä tuttavalla noita samoja viestejä. Niitä oli tullut Elisalta, Telialta, Microsoftilta ja ehdotus Facebook salasanan vaihdosta, ne kaikki olivat huijausviestejä. Epäilen sinullekin tulleen noita samoja viestejä, joita nyt on runsaasti liikkeellä. Viestin mukana tulleita linkkejä ei pidä avata tai tehdä ehdotettua toimenpidettä, ovat 99,9% ovat huijausviestejä. Voit helposti tarkistaa, onko mikrosoft tilisi estetty. Mene selaimella kirjautumaan suoraan MS tilille, mutta ei tulleesta linkistä. Mikäli se onnistuu, niin silloin tullut viesti varmistuu tietojen kalastelu- tai huijausviestiksi. Ilmoita ja estä ne kaikki edellä mainituiksi, niin kauan, kun niitä tulee. Noiden viestien ilmoittaminen roskapostiksi tai tietojen kalasteluviestiksi on ainoa mahdollinen tapa saada ne vähenemään tai loppumaan.