Jos vähänkin on tarkoitus pelata niin jättäisin väliin. Tuolla 2400pro näytönohjaimella ei oikein mitään siinä hommassa tee.
No itselläni on tuo 2400pro ja kyllä cod 4 pyörii medium asetuksilla, kunhan kaiken savun laittaa alhasille asetuksille ihan sujuvasti. Itse olen kyllä hankkiutumassa eroon ohjaimesta, kun päivitän konetta, että on kunnon näyttis sitten kesän assyilla XD.
No melko kallis tuollaiseksi paketiksi missä on vielä näyttökin mukana, kyllä kannattaa kasata itse/ pyytää vaikka Jimm'siä kasaamaan, niin saa paljon paremman halvemmalla.
No minkälaista suosittelet sitten tohon 700€ hintaan? Näyttö saisi olla 22" laajakuva, näppis/hiiri yms.. elikkä valmis paketti. Osaan kasata itse...
Multitronicista: Virtalähde: Chieftec 450W Kotelo: Ace Ante 4 Black Emo: Abit IP35-E Prossu: Intel Dual Core E2200 2,2 GHZ (Kellottuu hyvin tuolla emolla.) Ram: Buffalo 4GB 800MHZ Näyttis: Ati Radeon HD2600XT 512MT GDDR3 Kovo: Samsung T166 500GB SATA2 7200RPM 16MB DVDRW: SAMSUNG SATA 20X DVDRW Käyttis: Windows Vista Home Prem 64bit OEM Näyttö: ACER AL2206W 22" WIDE/5MS/SILVER Näppis ja hiiri: Ace 2in1 Mouse & KB, Black Hinta on 752,10€ mutta kannattaa ostaa ennemmin tällainen paketti 50€ kalliimmalla kuin tuo Hobby Hallin paketti koska tämä on huomattavasti parempi. Tuon prosessorin saa kellotettua tuolla emolla ainakin 3,0GHZ:iin.
Itse suosittelen www.arnada.fi Sieltä saa 22" näytön hintaan 249€ ja PALJON TEHOKKAAMAN PÖYTÄKONEEN hintaan 530€ Yhteishinta 760€ ~ hiiren ja näppäimistön saat kyseisestä liikkeestä vielä hintaan 10€, että vielä jos vähän santsaat päälle 700€ niin saat koko paketin ja paljon paremman koneen.
Eli linkki viel et kaikki löytää. En tiedä näistä pienemmän budjetin koneista, joten arvaus vain, mutta tuo näytti aika *köhpashkaltaköhköh* Tällänen siis linkissä: * AMD Phenom triple 2,1 Ghz * ATI Radeon HD 3650 -näytönohjain PCI Express 2.0 x16 -väylään 256mb DDR 3 * ECS A780GM-A AM2 * 160Gt 7200rpm Kiintolevy * 400W Virtalähde * Buffalo 2 GB 533Mhz DDR II
Niinno mitä nyt oletat kyseisellä rahalla sitten saavas? Itse kävin liikkeessä testaamassa koneen ja kyllä sillä pyöri esim bf2 maximi asetuksilla jne... Nyt kun lähtee esim vertaamaan tuota kyseista hobbyhallin konetta tai jotain Citymarketin saati sitten Prisman pöytäkoneita. Eikai sitä nyt oleta, että 700€ budjetilla johon sisältyy 22" näyttö saa mitään raskaan sarjan konetta. Tuohon hintaan tuo kone on just mainio. Ellei sitten itse kasaa konetta, tällöin hinta on edullisempi ja saa juuri sellaisen paketin kuin itse haluaa.
Jos "jokapäiväinen käyttö" tarkoittaa, ettei koneella juurikaan pelata (=ei vaadita näyttikseltä kovia 3D-ominaisuuksia), voisi valita emon, jossa on integroitu näyttis, jonka sittten tarvittaessa voi päivittää tehokkaammaksi. Esim. joku AMD:n 780G-piirisarjaan perustuva emo olisi halpa mutta kuitenkin riittävän tehokas vaikka HD-elokuvien katseluun ja kevyeen pelailuun, mutta vaatisi AMD:n prossun Intelin sijaan. Eli jos Intelissä haluaa pysyä (mikä prossun puolesta onkin hyvä vaihtoehto), pitää tyytyä Intelin piirisarjaiseen emoon.
Nyt oli Teknisillä samantyylinen paketti kaupan, Acer M5100. Ominaisuuksilla hiukan parempi, prossu Amd 5000+, näyttis ati 2600 ja kovo 500gt. Näyttö 22", hinta kaikkineen se 699€. Nyt tuntuu hintakin olevan kohillaan, vai...?
Itsellä ainakin tulee noista ylimalkaisista spekseistä mieleen mm.: Mikähän näyttis sinä tarkalleen on, 2600 Pro vai XT? No, kumpikin on kyllä vielä melko heikko uusille peleille. Noinkin isolla näytöllä (iso resoluutio) näyttikseltäkin vaaditaan potkua, jos natiiviresolla haluaa yhtään pelata. Riittääköhän powerissa tehoa päivittää joku oikea peliohjain myöhemmin? Onkohan poweri tai kotelon tuuletus kovinkin äänekäs? Onko näyttö riittävän laadukas? Mutta miksei tuo kone voisi olla ihan riittävä "jokapäiväiseen käyttöön", ja jopa satunnaiseen pelailuun. Hinta ei ainakaan kuulosta kovin pahalta.
Itsekkin tullut huomattua, että kaikkiin ns. nettisurffi koneisiin ehdotellaan 8800 sarjalaisia näyttiksiä. Itsellä kone on pääasiassa pelaamiseen tarkoitettu. Natiiviresoilla ei pääse herkuttelemaan, mutta iso osa peleistä toimii ihan hyvillä asetuksilla. Näyttiksenä on muutaman kympin maksava 8400 GS . Nvidian ohjelmalla kyllä kellotettu aivan tappiin, mutta ei tehot ole lähelläkään 8800 näyttiksiä. Surffaamiseen riittää mikä tahansa kaupasta saatava näyttis.
Aivan, surffaaminen tai vaikka videon renderöinti tahi "ikivanhojen" 2D-pelien pelaaminen ei käytä lainkaan näyttisten 3D-ominaisuuksia, jotka taas ovat juuri niitä, joiden nopeudesta yleensä tehona puhutaan ja jota testataan. 3D-teho ei myöskään auta esim. HD-videoiden purkamisessa, joten moneen käyttöön 3D-tehoon tuijottaminen on väärä mittapuu. Joku HD2400 tai 8400GS on surffailussa ihan yhtä nopea kuin 10 kertaa kalliimpi huippukortti. Mutta HD-kiihdytyksessä ja 3D-laskennassa eroja sitten löytyy. Satunnaiseen pelien kokeiluun ja kevyeen pelaamiseen riittänee juuri tuollainen reilustikin alle sadan euron kortti, mutta vähänkään vaativammalle pelaajalle kuvan nykimisen saa pois vain panostamalla kunnon 3D-rautaan.