Hobby Hall.lla hyvät huolto ajat?!?!

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi zilli 19.11.2005.

  1. zilli

    zilli Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2003
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo. Tarinani alkaa siitä kun äitini tilasi Hobby Hall:ista HP:n kannettavan. Se tuli nopeasti ja toimi hyvin kunnes eräänä kertana huomattiin että RJ-45 liittin on rikki eikä johto pysynyt siellä.
    No katsottiin että kone oli tullut 10.9 ja vika huomattiin 7.10 ja näin ollen yhden kk täys palautus tms takuu toimii. no kone postiin ja Hobby Hall:ille. joku viikko tms sen jälkeen äitini rupeaa koneesta soittelemaan ja Hobby Hallilla toteavat että se on saapuneiden tavaroiden joukossa ja he haluavat tutkia sitä hiuakn ennen hp:lle lähettämista. Noo soitto hp:lle ja siellä kertovat että hobby hallin ei tarvisisi sitä tutkia koska he saavat uuden jokatapauksessa tilalle. no pahin homma on tässä se että odottelu jatkui ja lukuisten yhteyden ottojen jälkeen tulee hobby hall:ilta postia. \o/ jes kone tuli, mutta paketin avaamisen jälkeen pettymys oli suuri! Kannettava oli vaihtunut pöytäkoneeseen! WTF!! soittoa ja hetken päästä kone takaisin. Tällä hetkellä tilanne on se että odottelemme edelleen kannettavaa tänne takaisin. Suurin ongelma asiassa on kesto ja "rahalliset" menetykset koneen hinnan laskun vuoksi tässä ajassa. Selvennykseksi vielä päivät tähän alle.

    10.9.2005 Uusi HP:n kone saapui.
    7.10.2005 Vika havaittu ja kone lähetetty Hobby Hall:ille
    9.11.2005 Tuli pöytäkone ja samana päivänä myös lähetettiin takaisin.
    19.11.2005 Tämä teksti kirjoitettu eikä konetta saatu takaisin!

    Kysynkin vaan! onko yli kahden (2) kk odottaminen pelkän vaihdon kanssa liikkaa!!?? Mielestäni on!!

    Ps. Sori kirjotus virheistä. Aika kova kiukku päällä kun tätä kirjotin. Korjaan kunhan kerkeän.
     
    Viimeksi muokattu: 19.11.2005
  2.  
  3. jokke70

    jokke70 Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2005
    Viestejä:
    380
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    TAKUUKORJAUS JA KUSTANNUKSET

    Kuka maksaa kulut tuotteen toimittamisesta korjattavaksi?
    Lain mukaan myyjän pitää korjata virhe niin, ettei siitä aiheudu ostajalle kustannuksia. Tämä koskee myös takuukorjauksia: takuunantaja vastaa kaikista tavaran korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan mm. tavaran korjattavaksi toimittamisesta ja palauttamisesta aiheutuneet kulut, käytetyt varaosat ja korjaajan työ- ja matkakulut.

    Pienet ja helposti liikuteltavat tavarat, kuten kellot ja kamerat, ostaja voi tuoda korjattavaksi. Silloinkin hänelle pitää korvata matkakulut. Takuuehdoissa voi olla ohjeet ostajalle, miten toimia käytännössä.

    TAKUUKORJAUKSEN KESTO

    Kuinka kauan virheellisen tuotteen takuukorjaus saa kestää?
    Takuun perusteella virhe oikaistaan samoja periaatteita noudattaen, kuin muutkin virhetapaukset. Jos takuuehdoissa on ostajan kannalta edullisempi vaihtoehto, esimerkiksi lupaus palauttaa rahat vähäisestäkin virheestä noudatetaan sitä.

    Virhe oikaistaan ensisijaisesti joko korjaamalla tai vaihtamalla tavara kohtuullisessa ajassa. Oikaisusta ei saa aiheutua ostajalla kustannuksia eikä olennaista haittaa. Kohtuullista aikaa ja ostajalle aiheutuvaa haittaa arvioitaessa otetaan huomioon mm. tavaran laatu ja tarkoitus, jota varten ostaja on tavaran hankkinut. Esimerkiksi lapsiperheessä käytettävän pesukoneen kohtuullinen korjausaika voi olla vain muutamia päiviä. Sohvapöydän korjausaika saattaa vastaavasti olla selvästi pidempi.
    Kohtuullista korjausaikaa on arvioitava tapauskohtaisesti.

    Jos korjausaika venyy, voi ostaja vaatia tavaran vaihtamista virheettömään, hinnanalennusta tai kaupan purkamista. Joissakin tapauksissa myyjä voi tarjota ostajalle sijaislaitteen silloin, kun korjausaika venyy

    Lainattu: http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6475&lmf=6507&id=7917&mode=readdoc
     

Jaa tämä sivu