juu tää entine pakettikone alkaa jo tympiä =/ joten ajattelin hankkia uue konee. mutta en nii paljo konee kokoamisesta tiiä ni ajattelin et joku joka osaa nää jutut ni vois tekasta mulle hyvän hiljasen ja tehokkaan koneen =) hiiri näppis ja näyttö o valmiina onko vesijäähytys hiljane? ku ajattelin et se siinä vois olla =) ainii... käyttis xp =) kannattaako vaihtaa? et syökö vista paljoki tehoja?
Vesijäähy on melkeen äänetön, mutta tolla budjetilla suosittelisin pysyäään melkeen ilmajäähdytyksestä joka on oikeilla tuulettimille + hyvällä koppalle kans suht hiljanen.
Jos et tiedä koneen kokoamisesta niin osta vaikka valmis paketti. Xp riittää hyvin ja vista syö sen 1 - 1,5 muistia. Jos nyt kuitenkin ostat käyttöjärjestelmän niin suosittelen 64bittistä. Etenkin jos koneessa on 4 gigaa. Tuolla joku jo ehdotteli Arnadalta tälläistä konetta. Ota vaikka Silverlaajennuspaketti tohon jos käyttistä tarvitset. Ite ku katoin niin kone vaikutti hyvältä näin hinta/laatusuhteeltaan. Liekö kellään muullakaan valittamista? Kannattaa myös katsella jos vaikka Jimms PC:storelta löytyis sulle sopivia pakettikoneita. Rahaahan sä saatat säästää jos ite kasailet. Katteleppa vaikka näitä aiempia topicceja täällä. Johan näitä tonnin koneita on ollut täällä jo useampiakin. Täällä porukkaa kyllä neuvoo siinä kasaamisessakin varmaa mielellään. Hyvää kesää sullekkin!
En nyt tarkkaa hintaa jaksa katsoa mutta budjettiin pitäisi mennä seuraava kone joka on hiljainen -näyttis Ati HD 4870 -Emo Asus P5Q Pro -muistit 4GB halpaa DDR2 800Mhz -prosessori C2D e8400 tray -dvd-asemaksi joku samsungin SATA malli -kovalevy Western Digital Caviar 640GB -prosessorin jäähy xigmatek hdt-d1284 -kotelo antecin p182b -virtalähde enermax modu82+ 525W Siitä en sitten ole ihan varma onko tuon kotelon vakiotuulettimet äänettömiä että joutuuko ne vaihtamaan. Jos ne joutuu vaihtamaan niin koneeseen 12cm noctuan tuulettimia. Vesijäähyjä ei kannata hommata koska ne ei ole aktiivina sen hiljaisempia kuin ilmajäähytkään. Eikä jäähdytystehossa ole suuria eroja.
okei... ja oon innokas alottelia koneissa joten mieluiten koneen ite haluisin koota. toki apua saan mun tietokone asiantuntia kaverilta. ja kiitos avusta =)