mikä olisi avuksi kun mulla on niitä subtitleja mut kun mä alan tekemään niille jotain vsubilla niin mitään ei tapahdu. muuten niitten tekstejen pääte on .sub ja niissä ei ole .ifo-tiedostoja mukana. mikä on avuksi vai onko mikään.
Päivitä uusin VobSub, IFOja ei enää tarvitse. Ja kokeile avata se .sub jollain tekstieditorilla (lue: ei Notepadilla, vaan TextPadilla) ja katso onko se selväkielinen. Jos on, niin kysymys _ei_ ole VobSubin tekstitystiedostoista. Maailmalla velloo noin 15 erilaista tekstitysformaattia, joista ainakin kolmen päätteenä on .sub, yksi on VobSubin, yksi on muistaakseni MicroDVD:n ja yksi on joku muu.
se aukes textpadillä ja se oli ihan täysin selkokielistä. millä ohjelmalla mä voisin laittaa ne svcd:lle?
Tarvitset todennäköisesti N kappaletta kääntösoftia -- jos haluat _oikeat_ SVCD-tekstit (eli voit DVD-soittimen napista kääntää tekstit päälle tai pois), joudut käyttämään I-Authoria levyjen tekoon ja tarvitset tekstiformaatiksi muistaakseni SSA:n eli hae softat esim DivX-Digestistä, joilla saat muuteltua formaateita ja käännä tekstit SSA:ksi. Jos haluat tekstit kiinteästi kuvaan kiinni, VirtualDubin sivuilta löytyy plugin nimeltä subtitler. Sekin taisi ottaa sisään nimenomaan SSA-muodossa olevaa tekstiä.