HDMI - VGA onko kokemuksia?

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi dawnshw 21.04.2008.

1. dawnshw

dawnshw Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro!

Onko kellään kokemuksia tälläsesta konvertterista? http://www.av-sales.co.uk/HDMI-VGA-CONVERTER-139-.htm

Meinasin sillä liittää digiboxin plasmanäyttöön jossa vain VGA sisäänmeno. Pelkällä kaapeli-adapterilla kun kuva näkyy vaan vihreen sävyinä.

2.  
  3. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    jaiks £157.51 + posti ym kulut tuskin tosissa olit tuolta ostamassa vaan tuo linkki on vain esimerkki mitä haluat ?

vanhemmilla on vanha TFT PC näyttö ruuvattu sänkyn päätyyn jossa on kiini Procaster 6200c

ja kun dogi boxissa ei ole VGA ja TFT näytössä ei ole Scarttia niin HDMI->DVI->VGA adapteri on "helpoin" vaihto ehto

Eli HDMi johto (hinta pituuden mukaan) -> HDMI -> DVI 12,90€ -> DVI -> VGA 10,50€ = yht 41,35€ ja saa esim hesan liikkeestä

4. dawnshw

dawnshw Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Meinaatko että toimii? Joku väittää ettei onnistu ilman älyä välissä.
    Komponenntilähdöstä kun vien adapterilla niin näkyy vihreänä.

5. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    no ainakin mun vanhempien luona toimii

6. Ingo88

Ingo88 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi!

Minä yritin tehdä samoin, mutta ei oikein onnistunut. HDMI->DVI-adapteri ei ainakaan sovi yhteen siihen DVI->VGA-adapteriin mikä tuli näytönohjaimen mukaan. Linkkisi DVI->VGA-adapteriin ei enää toimi, ja mikäli se on tämä, niin se on samanlainen kuin mikä minulla on.

DVI->VGA-adapteri ei sopinut HDMI->DVI-adapteriin koska siinä oli neljä piikkiä liikaa (leveän piikin ympärillä), ja Wikipedian mukaan nämä neljä piikkiä tekevät analogisen signaalin ylipäätänsä mahdolliseksi. DVI-D:tä siis ei pitäisi pystyä muuntamaan VGA:ksi (ilman tyyristä vehjettä), mutta jos sinä tosiaan onnistuit, niin voisitko kertoa että miten ihmeessä?

Jos tämä loppujen lopuksi on mahdotonta, niin onko ehdotuksia miten saisin kytkettyä digiboksini tietokonenäyttööni? Siinä kyllä on DVI-liitin, mutta mulla on kone kytketty siihen, joten haluaisin jotenkin saada digiboksin kytkettyä VGA-liittimeen. Jos joku tietää edullisesta kytkimestä jonka avulla voisin kytkeä sekä koneen että boksin samaan DVI-liittimeen ja vaihtaa molempien välillä, niin tämähän paras vaihtoehto olisi.

Kiitos etukäteen!

7. lettas

lettas Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Joillakin toimii, joillakin ei. Tästä oli juttua AD:ssa jokin aika sitten. Telkkarista pitää löytyä tuki sopivalle tahdistukselle. Kannattaa hakea kyseinen viestiketju, vga hdmi converter hakusanoilla.

Jaa tämä sivu