HD-videon editointi

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi HNU 09.09.2010.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. HNU

HNU Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi!

Hommasin Toshiba Camileo SX900 videokameran. Vaikuttaa ihan toimivalta.

Nyt olisi tarkoitus editoida sillä kuvattuja videoita ensisijaisesti Premiere CS4:llä, ehkä myös iMoviella.

Olen ajatellut seuraavaa työnkulkua:
    - kuvaus HD-SHQ 1280x720 30 fps -laadulla
    - luon Premiere -projektin samalla laadulla, niin preview ja muut toiminnot sujuvat ripeästi
    - exporttaan projektin valmiilla asetuksella AVI PAL DV Widecsreen 720x576 25 fps lower quality 100, paitsi että pudotan äänen näytteenottotaajuuden 48 Khz:sta 32 Khz:iin. Tarvittaessa voin tietysti exportata muita laatuja esim. YouTubea varten.
    - teen syntyneestä avista DVD:n Encore CS4:llä.

Mitä mieltä olette työnkulusta. Exporttaus on eniten aikaa vievä, koska resoluution muutos tehdään siinä vaiheessa. Kone kuitenkin tekee homman itsekseen. Toinen vaihtoehto olisi tehdä Premiere-projekti valmiiksi DV-resoluutiolla, mutta se tekisi Premierellä työskentelystä hidasta. Vastaavasti exporttaus DV-laatuun kävisi silloin nopeasti.

Minua kuitenkin askarruttaa, onko AVI paras vaihtoehto export-asetukseksi? DV-laatuisen exporttauksen voi tehdä myös esim. QuickTime tai H.264 formaatissa ja erilaisia kodekkeja on vielä vaikka kuinka paljon. Itse asiassa aikaisemmin olen saanut 640x480 resoluution kamerallani parasta laatua aikaan QT-tiedostomuodolla käyttämällä Valokuva jpg kodekkia.

t. Harri

Viimeksi muokattu: 09.09.2010
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu