HD-videokamerasta suositusta?

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi deeaa 22.03.2011.

1. deeaa

deeaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Suositelkaapa jotain HD-videokameraaron kiitos.

Saisi olla aidosti HD kenno, muistikortille kuvata, akku kestää ainakin reilun tunnin ja EHDOTTOMASTI tallentaa matskua jota Sony Vegas lukee suoraan.

En kaipaa huimia ominaisuuksia, kummempaa zoomia tai extremelaadukasta kuvaa, mutta en halua mitään adhvc-formaattimuunnoksia kärsiä.

Erityisen plussaa olisi melko laajakulmainen linssi tai mahdollisuus käyttää laajakulma-lisälinssiä.

Ja hinta mahd. alhainen, jos johonkin 300 pintaan saisi, olisin onnellinen.

Olen harkinnut myös mm. HeroHd 2 sporttikameraa, sekä hd-kuvaukseen pystyviä kamerapokkareita, mutta perstuntuma olisi että näin kotikuvailuun, bändin kuvailuun jne. ihan tavan videokamera olisi paras. Entinen Panasonic DV on ajettu loppuun, siihen oli lievä laajakuvalinssikin, ja olin tyytyväinen. Nyt haluan vain pikkasen paremman kuvatarkkuuden ja eroon kaseteista, mutta editoinnin on oltava helppoa, se on kaikkein tärkeintä. Voin kuvata vaikka 50 ottoa aina jne. ja teen editorissa aina valmiin tavaran.

Ideoita? Pliis? :)

2.  
  3. Japsu1

Japsu1 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kannattaa postata tuo kysymys digivideo.fi sivustolle, sieltä löytyy digivideokameratietämystä ja tietoa itse kuvatusta videosta. Täällä Afterdawnissa tuolla "digivideolla" tarkoitetaan jotain aivan muuta, lähinnä muiden kuvaaman kaupallisen materiaalin käsittelyä (jos siis ei olla tekopyhiä vaan tunnustetaan asiat niin kuin ne ovat. =)

Viimeksi muokattu: 22.03.2011

Jaa tämä sivu