Hauppauge WinTV-PVR USB2 hyytyy

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi hospoti 20.03.2005.

  1. hospoti

    hospoti Member

    Liittynyt:
    12.03.2005
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Hei!
    Olisikoko kenellään ko. ulkoista viritinlaitetta?
    Minulla on vuoden vanhassa pc:ssäni ko. ulkoinen "tv-kortti". Siinä on rautatason MPEG2 pakkaus.
    Ohjelmia voi nauhoittaa ainakin kovalevylle.
    Talossa on HTV kaapeliverkko. Radiota en siksi saa siinä kuulumaan, koska HTV kääntää ne jollekin muulle kuin standardin ULA:n FM-alueelle. PC:ssä on 1 Gt keskusmuistia ja levyä 160 Mb, AMD 2400 prosessori ja ATI Radeon 9800 pro näytönohjain (128 Mb ?). Laitteessa on Combo kirjoittava CD+lukeva DVD. Minulle riittäisi nauhoitella kovalevylle ajansiirron vuoksi (en ole ollenkaan innokas elokuvien kerääjä).
    Kun nauhoitan tai katselenkin TV-ohjelmaa, niin näyttö hyytyy satunnaisesti muutaman kymmenen minuutin välein.
    WINTV2000 ohjelman sulkeminen ja uudelleen käynnistys auttaa. Ohjelma muistaa katsotun kanavankin.
    PC:ssä on suomenkielinen aito Windows XP (ei ajettu mitään service pack-korjauksia). Pc ei ole liitetty nettiin.
    Virustorjunta on kuitenkin asennettu ja olen ottanut joskus sen pois päältä tv:n katselun ajaksi. Ei auta tilttailuihin. WINTV2000:ssa on joitain kohtia jossa voidaan määritellä että näytönsäästäjä ei olisi käytössä... Olen yrittänyt käyttää tätäkin asetusta, jotta näytönsäästäjä ei lähtisi itsekseen päälle.
    Hauppaugen TV:n katseluohjelmat vaikuttavat vanhoilta, sen USB-tv-virittimen ostin joskus 1/2 v sitten. Oli aika kysyttyä kamaa, ei meinannut saada nopeasti tilaamallakaan. Tuntuu, että on vanhaa paskaa uudessa paketissa.
    Mitä ehdotatte tilttailun korjaukseksi?
    Tietysti voisi yrittää hommata vaikka sen SP2:n ja ATI:n uusimmat driverit ensin.
     
  2.  
  3. hospoti

    hospoti Member

    Liittynyt:
    12.03.2005
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyseessä on siis analoginen tv-kortti, kirjoitus meni kai väärälle alueelle. Tarkoitus oli laittaa kysymys yleiselle alueelle, täällä ei kai ole oikein sopivaa aluetta tälle kysymykselle...
     
  4. Santaoja

    Santaoja Member

    Liittynyt:
    05.04.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minä ostin viikko sitten Hauppaugen WinTV PCI-FM viritinkortin. Asentaminen oli työlästä huonojen ohjeiden takia. Koko WinXP home (Suomi) hyytyy, kun käynnistän WinTV2000 ohjelman. Olen asentanut uudet ajurit hauppaugen kotisivuilta ja näytönohjaimen ajurit NVIDIAn sivuilta. Hauppaugen tuki ei vastaa kyselyihini. Radio toimii ihan kivasti, mutta se ei riitä. Olen ottanut jopa viruskannerin pois päältä, mutta eipä auta. En keksi enää mitä yrittäisin. Täytynee palauttaa koko roska.

    Kari Santaoja
     
  5. hospoti

    hospoti Member

    Liittynyt:
    12.03.2005
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Päivitin muutama päivä sitten Windows XP:lle Service pack 2:n, näytönohjaimen ajurit, Hauppaugen ajurit ja myös ohjelmat, kuten WINTV2000 ohjelman. Menin vielä tuhoamaan vahingossa Teksti tv phjelman, saa nähdä saisiko sen erikseen asennettua alkuperäiseltä CD:ltä.
    Virustorjuntaohjelma on poistettu, ei haittaa (pc:stä ei nettiyhteyttä).

    WIN TV2000 hyytyi kerran, nyt kului aikaa useampi kymmenen minuuttia.
    Nauhoitusta en kokeillut. Ohjelman tallennusta varsinkin Schedulerilla ei voi ajatellakaan, koska myös nauhoitus tilttailee.
    Komean lokitiedoston kyllä saa, ns. selväkielisen (ei ole heksadumppia), mutta eihän siitä silti mitään ymmärrä.
    Näytönsäästäjä ei varmaan saisi tulla koskaan päälle, tätä vaihtoehtoa täytyy vielä kokeilla.

    Ei kai nauhoituksessa tarvitse monitorin olla päällä. Minulla se on kyllä ollut päällä aina. Tuollaisen ohjelmanhan pitäisi mielestäni toimia vaikka kaikki mahdolliset virransäästöt olisi asetettu päälle, pc:n pitäisi osata herätä kun nauhoitus alkaa (Scheduler-ohjelmalla).

    Ongelma ei siis ole ratkennut, vaikka suurinpiirtein kaikki mahdolliset ohjelmistot ja driverit on uusittu.

    Yleistä tv-korteissa kuulemma on, että vaativat paremman antennisignaalin kuin tavalliset tv:t. Minullakin on 15 m antennikaapeli Hauppaugen USB-TV:lle, tällä matkalla on jo muutaman desibelin tehohäviö. Nyt on HTV:n kautta tulevissa ohjelmissa ongelmia TV4:ssa Hauppaugella, ei värejä. Johtuu luultavasti huonommasta signaalista pitkällä antennijohdolla. Ei teksti-tv myöskään tullut kunnolla, eli kirjaimia puuttui ja oli muuttunut samasta syystä.

    Kyllähän tuolla nyt tv-ohjelmia katsoo, mutta kuvan tallennukseen ei voi luottaa yhtään - voi olla katkennut vaikka missä kohtaa filmiä.
    WINTV2:n voi sulkea ja käynnistää uudestaan, ja taas katselu jatkuu.
    Minun mielestäni kuvan laatukin on hyvä.

    Nyt minulla pyörii lisäksi taustalla MySQL serveri ohjelma, se taytyykin ottaa pois päältä. Olen yrittänyt ottaa pois päältä myös ATI:n näytönsäätöohjelman, ei apua. Tietysti digitaalikameraa varten
    (Canon) pyörii koneessa jokin ohjelma taustalla prosessina.
    Kaikkia tällaisia voi epäillä yhteensopimattomiksi Hauppaugen kanssa.
    En ole jaksanut paljoa etsiä engl.kielisiltä keskustelualueilta apua.
    Luulisi muillakin olevan paljon vastaavia ongelmia.

     
  6. MissBlue

    MissBlue Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    982
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oletko päivittänyt emolevyn piirisarjan sekä usb2-väylän ajurit emolevyn valmistajan sivuilta löytyvillä uusimmilla versioilla? Toisinaan nuo aiheuttavat kaikenlaisia ongelmia ja uusimmat ajurit voisivat auttaa.
    Samaten on syytä tarkistaa, että se kovo, mille tuota videota tuuppaat, on eheytetty ja nopein sen ja ide-väylän tukema ata on käytössä (tod. näk. udma5 tai 6).
    Itse käytän pci-väyläistä tv-korttia ja se toimii ongelmitta, kyseessä on kyllä Cinergy 600.
     

Jaa tämä sivu