Hauppauge WinTV Nova-T USB2

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi Moolokki 27.05.2005.

  1. Moolokki

    Moolokki Regular member

    Liittynyt:
    01.12.2003
    Viestejä:
    155
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tästä tietokoneen USB-digiboxista on ollut jonkin verran jo keskustelua, mutta olisin kiinnostunut tietämään ko. laitteen omistajilta missä mennään tällä hetkellä, koska olen harkinnut tätä yhtenä vaihtoehtona digiaikaan siirtymisessä.

    Eli kysymys kuuluukin: miten hyvin ko. digisovitin toimii tätä kirjoittaessa? Erityisesti, toimivatko YLE:n tekstitykset? Kaatuileeko tai jumitteleeko boxi/PC, ja miten vakaasti softa yleensäkin toimii? Ja käytättekö kortin mukana tulleita sovelluksia vai ns. 3rd party -ohjelmia?
    Käyttöjärjestelmänä minulla on Windows XP pro. Siihen on ilmeisestikin asennettava tämä päivitys: http://www.hiillos.org/inc/engine/hit/file.php?id=digitv
    Mites Hauppaugen omat uusimmat päivitykset ovat toimineet: http://www.hauppauge.co.uk/pages/support/support_dvb-t.html

    Kiitoksia vastauksista.
     
  2.  
  3. ambiente

    ambiente Member

    Liittynyt:
    23.12.2004
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No ei mulla ainaka toimi, vaikka oon yrittänyt kaikkien neuvojen mukaan. Ohjelmisto kaatuu muutaman minuutin katselemisen jälkeen.
     
  4. SJK

    SJK Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2004
    Viestejä:
    205
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  5. hetekka

    hetekka Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2004
    Viestejä:
    190
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Huomaappa noissa happaugen päivityksissä tuo päiväys Date: 15th May 2004 . ja se on USB1 malliin. Itselläni on NOVA USB1 malli ja siinä tuli jo ostaessa versio 2.18 ja happaugen sivuilla on ladattavissa 2.17 . En tiedä miksi happaugen sivuilla ei ole ladattavissa suomessa kaupan mukana tulevaa 2.18 versioo?!?
     
  6. SJK

    SJK Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2004
    Viestejä:
    205
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 28.05.2005
  7. Moolokki

    Moolokki Regular member

    Liittynyt:
    01.12.2003
    Viestejä:
    155
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No tuli sitten ostettua tuo Hauppauge.
    Ja ihan tyytyväinen olen ollut parin tunnin testailun jälkeen. Kuva ja ääni on hyvät, ja kanavat sain viriteltyä näkymään pienellä vahvistamattomalla Vivanco sisäantennilla, piiska-mallilla.

    Kannattaa tosiaan ladata uusin ajuri/softa tuolta Hauppagen saksan-kielisiltä sivuilta. Ja samaten se Microsoftin päivitys. Ne kun asensin, niin on toiminnut ihan moitteetta. Taitavat jopa YLE:nkin tekstit toimia aika kivasti, ainakin Teemalla jokin aika sitten... Mutta pitää jatkaa testailua ja samalla kokeilla noita eri tallennusmahdollisuuksia. Aika näyttää mitä tästä tulee. Käytän siis tällä hetkellä laitteen valmistajan omaa WinTV2000 -softaa.

    Muutama huomio: kanavanvaihto on aika hidas, ainakin kun on tottunut analogisen television nopeuteen. Kaukosäätimen nappulat hieman tunnottomat, välillä tuntuu kanavaa vaihtaessa että saa painaa ihan kunnolla ja sitten hyppääkin muutaman kanavan kerralla eteenpäin. Muuten kapula toimii hyvin, ja sillä voi suorittaa kaikki perustoiminnot. EPG ei ole kovinkaan kätevä, näyttää vain sen hetkisen ohjelman ja seuraavan. Ja usein ohjelman kuvaus on ruotsiksi... Siis YLE:n kanavilla.

    EDIT: Ja ei se tekstitys toimi aivan täydellisesti vieläkään. Välillä jättää useita rivejä pois välistä, ja joskus ei toimi ollenkaan. Outo juttu, mutta eniten noita tekstitys-ongelmia tuntuu olevan YLE1 ja YLE2 -kanavilla, Teemalla toimii melkein aina niinkuin pitääkin. Jumimaan ja kaatumaan en ole saanut ainakaan vielä Hauppaugea, se on hyvä juttu!
     
    Viimeksi muokattu: 02.06.2005

Jaa tämä sivu