1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hauppauge WinTv Nova-T-500

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi tonize 11.01.2007.

  1. tonize

    tonize Guest

    Sellainen ongelma että ei löydä yhtään kanavaa. etsii ja etsii mutta ei. Mistä voisi johtua? Jos on ollut sama ongelma niin kertokaa ihmeessä miten saitte toimimaan? Ja olisi myös kiva kuulla kyseisen tuotteen käyttökokemuksista?
     
  2.  
  3. shande

    shande Member

    Liittynyt:
    24.05.2004
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitä softaa käytät?
    Mulla on sama kortti testausvaiheessa.Siinä mielessä testaus- että yritän löytää sopivaa käyttistä sille..
    MediaPortal,DVBDream ja Hauppaugen oma softa ainakin toimivat ja kanavat löytyy.Hauppaugella en ole kuitenkaan löytänyt kahta viritintä,muilla ne asentuvat mutta yhtäaikainen käyttö on vielä hakusessa.Hauppaugen ainoa hyvä puoli on että olen onnistunut tallentamaan YLEn tekstityksiä ilman mitään kommervenkkejä ja ylimääräistä demuxaus ja muxaushässäkkää.
    Jos et löydä yhtään kanavaa niin liekö sulla oikea ajuri.
    Hauppaugen Englannin saitilla on nyt pahin ruuhka aikoihin kun 11.tammikuuta tuli jakeluun 3.3b sekä MCE 3.1f latauspaketit sisältäen uusimmat ajurit tuolle kortille.Mistään muualta en löytänyt näin uusia paitsi se Ruotsalaisten beta-versio.
    Muuten ei mulla itse kortista ole pahaa sanottavaa,herkkyys riittää eikä kuumenekaan kovin kummoisesti.Asensin toiseen PCI-paikkaan ja se oli siinä.
     
  4. tonize

    tonize Guest

    Ihan tota Hauppaugen omaa softaa käytän. Pitää vissii koittaa noit muitakin.
     
  5. shande

    shande Member

    Liittynyt:
    24.05.2004
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voithan kai kokeilla päivitettyä softaa Hauppagelta.Tiedoston nimi on cd-digital-33b (koko n. 42Mb) ja löytyy tällä hetkellä ainoastaan Hauppaugen Englannin sivulta kohdasta Support>Drivers>Nova T-500.

    Itsekin latasin sen jo pariinkin kertaan mutta tulipahan hitaasti ja kivuliaasti alas kun on moni muukin sitä juuri nyt lataamassa.Toisella latauskerralla oli vain vain yksi tiedosto korruptoitunut mutta ei se haittaa kun otin koko paketista vain kaksi ajuria käyttöön.Itse softaa en siis tälläkertaa kokeillut asentaa..
    Nyt olen saanut tuon MediaPortalin toimimaan aika hyvin molemmilla virittimillä.Molemmilla voi yhtäaikaa tallentaa tai katsoa suoraa lähetystä kunhan huomaa kanavia haettaessa setup-tilassa nimetä kummallekin virittimelle omat kanavat(esim A MTV3 ja B MTV3,tai mitkä tahansa haluamansa lisämerkit).Kanavaluettelossa ei siis saa olla kahta täsmälleen saman nimistä kanavaa!
    YLEn subeja en ole vielä ehtinyt viritellä-tuntuu olevan hyvin piilossa vaikka sen on sanottu toimivan jo jonkin aikaa...
    Erilaisia päivityksiä ja parannuksia tulee MP:n sivulle päivittäin eli aktiivista ainakin on.Minä en ainakaan ihan heti jaksa kaikkia trikkejä alkaa kokeilla:)
     
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
  7. shande

    shande Member

    Liittynyt:
    24.05.2004
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    [/quote]
     
  8. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Mulla allamainittu korjaus on ollut jo pitkään aikaan käytössä ilman ongelmaa. Tässä selvitys miksi se on liitetty.Saattaisikin olla paikka tutkia käyttöjärjestemä puolta jos aiheuttaja löytyiskin sieltä.

    Windows XP -päivitys (KB896626)
    Lyhyt kuvaus:
    Windows-pohjaisesta järjestelmästä on löytynyt virhe, joka voi aiheuttaa ongelmia, kun DirectShow-TV-viritin viritetään vastaanottamaan Digital Video Broadcasting (DVB) -videovirtaa. Ongelma koskee tietokoneita, joissa on Microsoft Windows XP (Service Pack 2).
     
  9. shande

    shande Member

    Liittynyt:
    24.05.2004
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo,no on mullakin tuo korjaus ollut asennettuna jo kauan.Ja juuri se sisältyy tähän uusimpaan hauppaugen pakettiin,eli Hauppaugella herätty näin myöhään?

    Kuitenkin puhuin myös toisesta fixistä,KB918005.Sitä en onnistunut asentamaan.Jotkut ovat ainakin "tietävinään" että se vähentäisi prossukuormaa DVB-tunerilla ja esim. MediaPortalilla ajettaessa.
    M$ on kylläkin tarkoittanut tuon fixin poistamaan akun purkautumisongelmaa kannettavassa tietokoneessa joihin on liitetty USB-laitteita,eli se vaikuttaa USB-systeemeihin.

    En ole tarkemmin tutkinut miten..Kun Nova DT 500:n asentaa niin laitehallintaan kylläkin ilmestyy ainakin minulla 6 uutta laitetta USB-laitteisiin!Tämä on just tätä tyypillistä kolmannen osapuolen ajuripolitiikkaa.Ilmeisesti kaksi viritintä ja kaukosäätimeen liittyvää? Voisiko sitten kuvitella että tuo Hotfix jotenkin helpottaisi ruuhkaa sillä puolella?

    Se etten saanut fixiä toimimaan(muuta kuin musta ruutu ja reboot)johtuskohan siitä että ÄXPeeni on volyymijakeluversio..M$ tietenkin tarkisti onko laillinen versio,mutta sen sain kyllä ohitettua.Muutenhan en saisi enää mitään päivityksiä sieltä..
     
  10. tonize

    tonize Guest

    Noniin. Toi löytää kanavat ku pistää suoraan seinästä tulevan antenni johdon kiinni. Mutta siiten ku siitä vetää 5m antenni piuhan koneeseen niin ei toimi. Onko antenni johdois muka jotain eroa?
     
  11. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Johdon pituus vaikuttaa singnaalin tasoon. Voi johdoissakin olla eri laatuisia. Jakopalikka heikentää myö singnaalia.
     
  12. shande

    shande Member

    Liittynyt:
    24.05.2004
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaapeli voi olla hyvinkin pitkä,kunhan se on edes kohtuulaatuista.Onhan mullakin esim matkaa antennista sisälle about 15m,välissä jakoboksi,jatkos ja lopulta seinärasia.Siitä virittimelle pari metriä.Mutta liittimiksi olen yrittäny kattoa vähän halpahallin mallia parempaa.Lopussa vielä signaalivahvistin kun täältä on lähettimelle matkaa..Parhaita ovat ns. F-liittimet jotka laitetaan jengoilla kiinni.Kaikissa viritinkorteissa vaan ei ole sellaista liitäntää..

    Veikkaanpa että sulla on jossain kohtaa liitosvika.Vaippa irti,keskijohdin irti,tai oikosulku liittimessä vaipan ja keskijohdon välillä.Pienikin kuparikarva väärässä kohtaa riittää pilaamaan homman.
     
  13. tonize

    tonize Guest

    Olen täs ettiny kaiken näkösii kaapelei mut ne on kaikki siin 3€:n paikkeil et ei vissii mitää laatu tavaraa :D
    Täältä olen ostanu
    On toi IEC-antennivälikaapeli, 5,0 m.
    IEC-antennivälikaapeli (100 Hz:n TV:lle) 5,0 m
    Pitäisköhän tota koittaa?
     
  14. tonize

    tonize Guest

    IEC-antennivälikaapeli (100 Hz:n TV:lle) 5,0m tolla toimii. Silti kyl liian lyhyt. Pitää ostaa toinen ja kattoo toimiiko sitten.
     
  15. shande

    shande Member

    Liittynyt:
    24.05.2004
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vaikuttaa kelpo ostopaikalta.Sen verran tutkin että tuolla on hyviä metallisia IEC-antenniliittimiäkin.Itselläni on yksi samanlainen käytössä,mutta sais varmaan olla johdon toisessakin päässä(nyt muovikuorinen=ei hyvä).Nuo metalliset on siitä hyviä,että ne ei "vuoda" signaalia ulos liitoksen kohdalta kuten muovikuoriset halpahallitöpselit.Samoin se F-malli mistä oli aiemmin puhetta,on lisäksi symmetrinen ja antaa hyvän suojan signaalille.
    Parhaimman laadun luultavasti saa jos tekee sopivan mittaisen kaapelin metritavarasta ja siihen nuo metallikuoriset liittimet päihin.
    Olis myös hyvä tarkistaa onko antennirasia seinässä oikeantyyppinen.Ns. päättyvässä rasiassa on pienin vaimennus.Ketjutettavassa on suurempi vaimennus.Nykyisin ei ole suositeltavaa ketjuttaa rasioita vaan tehdä tähtiverkko eli oma kaapeli joka rasiaan jakopisteestä(esim vahvistin,jakorasia)johon tulee syöttö antennilta.
    Signaali ei toisaalta saa olla liian voimakaskaan(yliohjauksen mahdollisuus),jossain tapauksissa sitä joudutaan vaimentamaan.Mutta nuo signaalin mittaukset taitaa olla enempi pro-hommia tai sitten pitää vain kokeilemalla selvittää mikä on paras kombinaatio omalla asuinalueella.Tämä nyt on mun käsitys asioista,mikään profsi en ole näissä asioissa..Korjatkoon joka tietää faktat varmasti.
     
  16. tonize

    tonize Guest

    Kuva alkanu pätkimää aika pahast. Auttaisko sellanen signaali vahvistin mitään? Sit sellane juttu ku ajastaa nauhotuksen nii se alottaa ja melkei heti alkaa valittaa et Failed to create a TVSession or TVSession was NULL. Miksköhän se tollast alkaa valittaa?
     
  17. shande

    shande Member

    Liittynyt:
    24.05.2004
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sulla on vissiin vielä se Hauppaugen softa käytössä,oletko jo kokeillut muita?
    Meinaan vaan että siinähän ei tainnut olla signaalitason näytöä,vai kuinka? Lähes kaikissa se kuitenkin on,ja siitä saa jo aika hyvin osviittaa signaalin voimakkuudesta.Sen jälkeen on helpompi alkaa epäillä itse antennia tai antennipiuhoja,onko ne riittävät.
    Mulla on nyt uusimpana DVBViewer Pro,ja se vaikuttas haastavan hyvin kaikki muut.Monipuolinen,ja varsinaista ropleemaa ei ole vielä löytynyt muuta kuin että kakea en ole osannut virittää toimintakuntoon lainkaan..
     
  18. tonize

    tonize Guest

    Toi on kyl aika outoa ku pistää ajastuksen ja sen jälkeen käynnistää koneen uudelleen ja sitten kun se alkaa nauhoittamaan niin alkaa valittamaan. Muuta jos pistää ajastuksen eikä eikä sammuta konetta siinä välissä niis silloin se ei valita.
     
  19. shande

    shande Member

    Liittynyt:
    24.05.2004
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos nyt ihan oikein ymmärsin:
    Laitat ajastuksen >Sammutat koneen >Käynnistät koneen uudelleen.
    Kyllä varmaan se valittaa siinä kohtaa.Ainakaan muilla Hauppaugen ja vastaavan Technotrendin softilla(esim v.2.19q) konetta ei saa sammuttaa kesken hommien.Ei se mitään sen jälkeen enää muista tallennella.
    Voisko tossa olla siitä kysymys?
     
  20. erma

    erma Member

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    .
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2007
  21. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Kannattaa unohtaa Hauppaugen oma softa. Kannattaa sijoittaa 15€ ja tilata DVBViewer, niin pääset kaikista ongelmista kerralla. Ohjelma toimii paljon kevyemmin ja antaa paljon enemmän ja parempia toimintoja.
     

Jaa tämä sivu