1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Happauge PVR 350

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi repale 12.12.2003.

  1. repale

    repale Member

    Liittynyt:
    27.03.2002
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli tämä tuli ostettua. Sarja kysymyksiä...
    Tuliko muilla mitään radioantennia/johtoa mukaan? Kokemuksia ko. kortista? Vinkkejä parhaaksi pakkaustavaksi (kirjoittava dvd löytyy)? Kenelläkään kokemusta http://www.shspvr.com/tools.html -sivun toolseista tai muista vastaavista?
     
  2.  
  3. repale

    repale Member

    Liittynyt:
    27.03.2002
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No eipä ole kannanottoja kuulunut...
    siis kysymyksiä lisää. Kuinka muilla on kaappaus vhs-videoilta onnistunut. Mulla tulee vaan (huonolaatuista)mustavalkosta kuvaa. Asetukset pitäs kyllä olla PAL ja kaapeloinnit on videolta SCART josta S-Video kaapeli kortille.

     
  4. stardust

    stardust Regular member

    Liittynyt:
    14.11.2003
    Viestejä:
    309
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    No, kyllä PVR:llä olen hyvin s-videon kautta kaapannut VirtualDubilla avia VHS:ltä ja mjpeg-codekkia käyttäen.. Olen tehnyt lähinnä niistä VCD/SVCD-levyjä, joten tulee parempia tuota kautta. Ihan hyvälaatuista kuvaa, mutta toisinaan tulee joistain nauhoista punertavia viivoja koko kaapattu video täyteen, en tiedä miksi.
     
  5. repale

    repale Member

    Liittynyt:
    27.03.2002
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sainkin nuo värit jo näkyviin.
    Vikahan löytyi näppiksen ja tuolin välistä, eli oli jäänyt kait yksi asetus kokeilematta (Composite 2).
    Ihan laadukasta jälkeä VHS:ltäkin saa, kylläkin asetuksena oli DVD Extra long play (California Kid-leffa n,1h10min = 1.79GB)
     
  6. repotimo

    repotimo Member

    Liittynyt:
    18.04.2002
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itseltäni löytyy PVR 350 kortti. Oon ollut hiton tyytyväinen.

    Itse käytän WinTV2000:a nauhottamiseen. VHS:iä on tullu backuppailtua.

    Kyllähän toi "VCD-quality" on ihan siedettävää, mutta yleensä kaappaan (anteennista) "DVD-quality" settingillä. Sitten voi hyvin muokata eteenpäin jos haluaa. Tätä ovat monet kehuneet yhdeksi parhaista analogisista tv-korteista ja yhdyn kyllä mielipiteeseen.
     
  7. stardust

    stardust Regular member

    Liittynyt:
    14.11.2003
    Viestejä:
    309
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Mun mielestä PVR:n alempien tasojen nauhoituslaatu ei ole kovinkaan laadukasta. Sen näkee mm. pysäytyskuvan rakeisuudesta, mutta tasolta 4MB/s eteenpäin sekä SVCD:n paras nauhoituslaatu on jo erinomaisen hyvää sekä kuva selkeä. Mulla on siis vain PVR, ei kalliimpi PVR 350.
     
    Viimeksi muokattu: 03.01.2004
  8. repale

    repale Member

    Liittynyt:
    27.03.2002
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kuinka muilla onnistuu kuvankaappaus?
    Onkohan mulla joku asetus pielessä,kun kuvan ylälaidasta puuttuu aina useampi sentti (elikkä yläreuna on mustana)?
    Mitä leikkausohjelmaa suosittelisitte, vai käytättekö mukana tullutta nanoPEG Editoria?
     
  9. stardust

    stardust Regular member

    Liittynyt:
    14.11.2003
    Viestejä:
    309
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Ei mulla ole surureunoja kuvassa.. kato 'WinTV Settings':stä eri asetuksia.

    Uninstalloin tuon simppelin nanoPEG editorin muutaman päivän käytön jälkeen, koska se hukkasi mulla äänet editoidusta mpegistä. Aloin käyttämään kunnon ohjelmaa, Womble MPEG-VCR, jolla ongelma häipyi ja on muutenkin erinomainen. Jos esim. removeeraan sillä TV mainokset pois leffasta, niin tallentaminen uuteen mpegiin kestää vain pari-kolme minuuttia.
     
  10. repale

    repale Member

    Liittynyt:
    27.03.2002
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, mullakin on pari kertaa ollu äänet kateissa. Ihme juttu että niitä PowerDVD ja tuolla winTV2000 ohjelmilla kun katsoo niin äänet kuuluu, mutta media player yms ohjelmat kaatuu tai authorointiohjelmat herjaa äänien puuttumista yms.
    Huomasin itsekin että tuo nanoPEG aiheutti ton.
    Tietysti olin jo alkuperäset mpeg:t heittäny roskiin... arrrggghhh
     
  11. kujaki

    kujaki Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2002
    Viestejä:
    428
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis seuraava kysymys PVR350 kortin omistajalle:

    Voiko ko. kortilla kaapata kuvaa mjpeg-kodekilla AVI:ksi. (Stardust näin kirjoittaa tehneensä - mutta onko kortti PVR350 vai kenties vanhempi PCI)?
     
  12. stardust

    stardust Regular member

    Liittynyt:
    14.11.2003
    Viestejä:
    309
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Mulla on PVR ilman numeroita, mutta en usko olevan mitään estettä sille, että kaappaisit 350:llasi avia mjpeg-codecilla.
     
  13. Diagonal

    Diagonal Member

    Liittynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen koittanut hakea speksejä näistä Hauppaugen korteista liittyen niiden käyttämään resoluutioon, mutta en ole löytänyt.

    Eli, osaako joku kertoa pystyykö esim. tämä PVR 350 720*576 reson tallennukseen kun bittivirta on esim 10Mbits/s?

    Jos kaappaa kortin s-video in -liitännän kautta, niin viedäänkö ääni kuitenkin pc:n äänikortin line-in liitäntöihin?
     
  14. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä. Äänipiuha pistetään äänikortin line In:iin.
     
  15. zeppo

    zeppo Member

    Liittynyt:
    20.06.2002
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pystyy (VBR/CBR).
    Asetuksia voi rukata tarpeen mukaan.
     
    Viimeksi muokattu: 18.01.2004

Jaa tämä sivu