Handan DVB-C 5001 ja VHS - epäpyhä allianssiko?

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Henkene 05.03.2008.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Henkene

    Henkene Member

    Liittynyt:
    05.03.2008
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aluksi muutama vinkki vasta digiboxin hankkijalle; jos asut kaapelitaloudessa, älä vahingossakaan kuvittele, kuten minä tein, että "terrestial" (maanpäällinen) tarkoittaa kaapelitalouteen sopivaa vekotinta...terra-sanasta huolimatta härveli sopii vain ja ainoastaan ilman halki kiitäville signaaleille...

    Sitten varsinaiseen ongelmaan. Minulla hyvin toimiva Salora telkka ja VHS ja niiden väliin piti (valitettavasti) hankkia digiboxi, eli nyt käytössä oleva on kaapelihuushollin tarkoitettu Handan DVB-C 5001. Vähälle huomiolle ovat käyttiksen vinkit jääneet tämän boxi+VHS asian kohdalla. Kun kytkin laitteet scart/digiboxi>scart VHS ja scart digiboxi>scart TV...ei tapahtunut mitään, nauhurissa pyöri nauha muttei näkynyt ruudussa mitään, puhumattakaan, että nauhoitus digi kaukosäädön kautta olisi toiminut. Seuraavaksi kävin www.digitv.fi-sivuilla ja siellä annettiin aivan toiset ohjeet - scart/TV:stä piti vetää vielä kolmas piuha VHS:n toiselle liittimelle. Noh, tilanne "parani" siinä mielessä, että nyt näkyy vanha nauhoitus nauhalta, mutta uusi nauhoitus ei onnistu - ei manuaalisti eikä ajastimella. Ja vielä pahempaa on, että kun haluaa taas seurata vaikkapa YLE:n lähetyksiä, pitää tämä kolmas scart-piuha irroittaa ja siirtää digiboxin telkkarissa oleva kontakti koloa alempana olevaan liitäntään..ja siinä ei mene kuin hermot.

    Muuten on tästä sivustosta ollut runsaasti hyötyä - joten kiitoksia kaikille hyvistä neuvoista ja vinkeistä. Vielä jos joku voisi valaista minua tässä y.m probleemassa, niin loistavaa olisi!

    Aurinkoista kevättalvea!
     
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu