http://www.chatbear.com/board.plm?a=viewthread&b=4989&t=75,1110347504,5095&s=0&id=813219#4 + suosittelen lukemaan hyviä mappaus tutoriaaleja, koska yleensä kyseinen virhe johtuu jonkin asian liiallisesta käytöstä (kuten decalit tai liian monimutkaiset brushit ja kokonaisuudet) ja tämä taas kokemattomuudesta.
juu luin netist jotain mutku enkku mul ei oo mitää parasta ja muutenkaa oikee kaikkee ymmärrä... esim mitä noi brush jutut on ? en saa vaa koskaa valmiiks mitää isompaa ja parempaa mappii ku tulee vastaavii ongelmii
Jos lukisit ensin pari aivan perustutoriaalia, tuossa yksi: http://www.freewebs.com/valvehammer/amatuers.htm Googlettamalla lisää, jos jaksat nähdä itse sen verran vaivaa. Englantia kehottaisin myös alkaa opettelemaa, koska noita hyviä suomitutoriaaleja on melko harvassa. Seuraavaksi kenties kaksi laajinta osaksi mappaukseen keskittynyttä lähdettä: http://developer.valvesoftware.com/wiki/Main_Page http://www.fpsbanana.com/tutcats/6 Brushit ovat niitä 'palikoita' joista mappisi perusta muodostuu. Ja niitä tehdään, yllätys yllätys, Brush Toolilla. En todellakaan suosittelisi heti alussa lähteä tekemään suurta ja monimutkaista mappia niillä taidoilla mitä sinullakin nyt taitaa olla. Itse perusmappausta pari vuotta takaperin aloitellessani syyllistyin samaan virheeseen, innostus oli kova kuten toiveetkin. Ja eihän siitä mitään tullut. Sitten aloitin tekemään pieniä testimappeja ihan omaksi ilokseni, joissa jokaisessa oli jokin uusi keino luoda esim. brusheja (Vertex Tool mm.)tai valaistusta tai erilaisia efektejä. Sitten pikkuhiljaa alkoi tulemaan näitä valmiita pikkumappeja (joita en tietenkään siinä vaiheessa julkaissut onneksi ) ja niistä siirryin, en välttämättä isompiin, mutta monimutkaisempiin rakenteisiin sekä hienosäätöön (ajoitukset, valaistuksen optimointi, cubemapit, VVIS, VBSP and VRAD:in ymmärtäminen jne.). Joten koko saarnan ideana on vain kertoa, että jos kärsivällisyyttä löytyy niin aloita ihmeessä yksinkertaisilla laatikoilla. Heti suurta tekemällä joudut samaan tilanteeseen missä nyt olet, erroreita pukkaa ja ei ole mitään hajua mitä tehdä. Ja vielä tuohon "Too many t-junctions to fix up!" ongelmaan pieni vihje. Poista kaikki turhat brushit. Älä 'viljele' mitään (entityitä, brusheja, decaleita jne.) turhaan joka paikkaan. Katso myös etteivät tekemäsi brushit (palikat) mene pahemmin toistensa siään jne. Pyri mahdollisimman puhtaaseen mappiin. (Voin laittaa avustavia kuvia eri ns. liitoksista jos tarvis ja niin haluat.)
Tiiätkö miten sais toimii propsit paremmi zombie modiin. Niinku laittaa limuautomaatin nii sehän ei toimi prop_physicsil nii pitää laittaa prop_physics_override ja mass scale 1, mut mul käy sillee et sit vaikka esim. sohva lentää varmaa 100 metrii ku ampuu, tai sit jotain et ku menee limukoneen päälle nii saattaa heittää jonnekki pitkälle tavallaa "blockkii". oon yrittäny eri asetuksil. Vai pitääkö tyytyy noihi? sori virheet noissa nimissä ku en muista ihan tarkallee miten se kirjotetaa (prop_physics)
nyt noi propsit on ihan hyvät. sain tämmösen mapin aikaa -> zm_trainstationbeta beta versio, teen parhaillaa seuraavaa versioo. haluisin vähän lisä tietoo mikä on Areaportals ja Occluders. Vähentää lagia, mutta miten tulis käyttää noit. Koitan ettii muttakun ei kauheesti englanti uppoo nii ei viittis sokkona räpeltää mappiin mitää. Pieni apu auttais