Törmäsin tuolla netin syövereissä tällaiseen sivuun: http://www.multi.fi/fi/internet/home/ADSL_Full-Rate Vaikuttaa ihan asialliselta liittymältä. 41,90 euroa kuukaudessa ja parhaimmillaan jopa kahdeksan megan yhteys. Kyllä tuolla kelpaisi lueskella sähköposteja.
eipä tuo full rate ole saatavilla kuin hyvinpienellä alueella (pienipunainenpiste suomenkartalla) http://www.multi.fi/fi/internet/home/ADSL_Full-Rate/full-rate_location
Rupeevat muutkin tarjoamaan tuota full ratea kohtapuoliin. Tunnetaan myös nimellä (luulisin että sama asia) ADSL ver2.0. Jutustelin tuossa oman ISP:n kavereiden kanssa, kun työnpuolesta joutuu niitä aina välillä jututtaaan, on kuulemma koekäytössä heilläkin jo, ja lupaavat jopa 10/10 yhteyksiä jahka saavat laitteet asennettua keskuksiin. ADSL ver2.0 kulkee saman matkan kuparissa kuin nykyinen ADSL, eli se 10/10 ei ehkä kohta ole vain Oululaisten herkkua tässä maassa! Ymmärsin että suuri suunnitelma on että ver2.0 korvaa nykyisen, eli nopeudet tulee nousemaan enemmän kuin hinnat! Ja, [bold]kaikki[/bold] tämä tieto perustuu, 50% huhuun(!!), kun noi kyseiset kaverit ei itse ole olleet vielä tekemisissä kyseisen asian kanssa!! Lisätkää jos jollain on enemmän lisätietoa asiasta! (ehkä olis pitäny alkaa oma threadi)
Eipä tuo oo pelkästään Oululaisten herkkua... Elisa tarjoaa nyt jo tuota 10/10, mutta vain TOAS:in kautta ainakin meillä Tampereella... ja TOAS:in omat säännöt on niin syvältä kun olla ja voi joten ei oo paljon apua. Sonera puolestaan tarjoaa samaa Helsingissä ainakin uusissa asunnoissa. Teknologiasta en ole varma, mutta hinta on edullinen eli 33€/kk kummallakin... mutta tämä tosiaan hyvin rajoitetusti. Funet on tietenkin se paras, mutta vain yliopiston opiskelijoille 100/100. Kiitos minäkin haluan kunnon yhteyden jota voi kutsua laajakaistaksi, eikä tarvitse kärsiä kohtuuttomista hinnoista tai typeristä rajoituksista. Nykyään saa noista kahesta yleensä valita. Tossa on sama vika kuin kaikissa muissakin nyky yhteyksissä... Sisään kyllä 8Mb mutta ulos korkeintaan 800kb. Ei noi ihmiset tajua vieläkään, että ois kiva tavallistenkin ihmisten pitää kunnon nettisivuja tai servereitä.
Fakta,jos täällä päin haluaa oikeasti nopean yhteyden,niin se on TOASin,eli rajoituksilla (2Gb sisään,1Gb ulos päivässä),mikä on sinänsä aivan naurettavaa (ja toisaalta ymmärrettävää). Ja kyllä,olishan toi ADSL 2.0 kiva,mutta huhuista ei koskaan tiedä...Ehkä se saadaan pystyyn muuallekin meidän aikanamme,mutta pääseväthän ainakin meidän jälkikasvumme siitä aika varmasti nauttimaan... =) Blondi sai opiskelija-asuntoonsa nettiyhteyden,se asennettiin valmiiksi ja paperit annettiin käteen.Kun blondi hetken selaili papereita,hän yhtäkkiä kauhistui ja soitti TOASille: "Miksi ihmeessä minun pitää suorittaa suuremmat imuroinnit yöllä,en minä jaksa yöllä siivota...?" heheh,olenpas minä tänään hauska...