Halpa kotiteatteri

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi Naapurisi 26.05.2005.

1. Naapurisi

Naapurisi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikäs tuli projektori hommattua, mutta nytten on pieni ääni vaje.
    Joten sellanen kotiteatteri missä olis tv-liitäntä vahvistimessa? Eikä tosiaan tarvi olla mitään mielettömiä soundeja, vaan sellanen verrannollinen (ravintola hoito)
    + Tietenkin asun kerrostalossa asun, joten ei tarvi olla kovin tehokkaat, että ei naapurin leskirouva tule kaulimensa kanssa ovelle.

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Sano jotain hintarajaa =)

4. fkock

fkock Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  5. Naapurisi

Naapurisi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hinta haitarina olis sellanen 200-1000e, mutta mitä halvempi sen parempi. Onko tollaset dvd-teatteri paketit syvältä Jänk-kään uumenista?

6. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Oman kokemuksen perusteella nuo paketit sopii hyvin varsinkiin pienempiin asuntoihin. Eli kun asut kerrostaloasunnossa niin uskoisin tuollaisen valmiin paketin riittävän vallan mainiosti.

Jos ostat erillisen kaiutinpaketin ja vahvistimen niin voin sanoa että rahat menevät aikalailla hukkaan kun ei pääse sitä tehomäärää edes käyttämään mitä on tarjolla.

(riippuen tietysti vahvistimesta ja kaiuttimista mitä meinaa hommata, mutta yleensä ne tahtoo olla huomattavasti tehokkaampia kuin valmispaketit)

7. n_r

n_r Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä taas henkkoht olen ihan eri mieltä tuossa rahan hukkaan laitossa ;-) Nimittäin minusta rahat menevät hyvinkin hukkaan noissa valmissa all-integrated paketeissa. En tosin ole kuin muutaman kerran liikkeessä kuunneelut, mutta sellainen kuva minulle jäi, että ne ovat kuin integroidut stereopaketit. Hetken niitä kuuntelee mutta sitten tulee itku ja halu ostaa parempaa. Mutta tämä siis täysin IMHO. Tiedän kavereita jotka ovat erittäin tyytyväisiä näihin multimediakaiuttimiin. Ovat oikein vahvareitakin virittäneet niihin ja vieneet olohuoneseen DVD:n jatkoksi. imho hirveetä pönttöääntä, mutta kaverit on tyytyväisiä.

Kyllähän noissa kohtuuhintaisissa vahvistimissa ja kaiuttimissa on aivan toinen äänenlaatu vähäisilläkin tehoilla ja hiljaisilla äänenpaineilla. Ja kerrostalossa asustelen minäkin.

8. iec

iec Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minäkin lähtisin rakentamaan kotiteatterisarjaa noilla AudioPro:n kajareilla, jos pitäisi saada hinta/laatu-suhde kohdalleen. Siihen sitten tosiaan jokin käytetty kotiteatterivahvistin kaveriksi. Tällainen paketti pesee mennen tullen ja palatessa (hmm... missäs sitä sitten ollaan kun mennään tullaan ja vielä palataan ;) nuo United/Schneider/Eltax yms valmispaketit. Tosin joillekin nekin ovat tarpeeksi hyvät. Riippuu siis vaatimustasosta.

-iec

9. Rikkivety

Rikkivety Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No asiaan liittyen, onkos kellään kokemusta Sony DAV-DZ300 -paketista? Hinta anttilassa ois tällä hetkellä 399 euroa ja laite toistaa mm. DivX -dvd:t. Tehoa luvataan 800W kuuteen kanavaan mutta noi watti-lukemat taitaa olla markkinamiehen lupauksia.

Itseäni houkuttaa nimenomaan soitin, johon on yhdistetty vahvistin. Olen jo kyllästynyt useisiin laitteisiin ja niihin kymmeniin kaukosäätimiin, joita jaloissa pyörii ja ajattelin myydä vielä jäljellä olevat laitteetkin vaihtaakseni johonkin integraatioihmeeseen. Mutta mihinkään Denver-linjalle en kyllä kuitenkaan ajatellut lähteä :)

10. aylaoutin

aylaoutin Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Procaster AV-4330 voisi olla aivan kokeilemisen arvoinen (uutena ~250e, Verkkokauppa.com) viritinvahvari. Joissain yksilöissä ollut jotain valmistevikoja (menee tietenkin takuuseen), mutta ainakin Hifi -lehden testissä ollu vahvari teki aika vakuuttavaa jälkeä, voittaen esim. äänipisteissä ~1000e stereovaffit.

Kyseinen testi löytyy: http://kotisivu.mtv3.fi/Hififoorumi/procaster.zip (pdf, aika huono laatu).

Rikkivety: Lähti tämä viesti sitten vahingoissa yv:nä sinulle, ei ollut tarkoitus :D

Edit: Url -tagit pois...

Viimeksi muokattu: 30.05.2005
  11. Takajammu

Takajammu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vaihda kännykkäliittymä :)

12. Naapurisi

Naapurisi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Alustavasti hankin huippu kuulokkeet, kaikilla mässyillä.
    Sitten kun on paalua kasassa niin ostaa hyvän paketin.
    Koska halvallahan ei saa hyvää...
    Pää asia että itse kuulee ;)

Viimeksi muokattu: 31.05.2005
  13. fkock

fkock Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse olen miettinyt ihan samaa vahvaria.. vaikuttaa tosi laadukkaalta hintaa katsoen... Ajattelin vielä hetken odottaa jos ja kun hinta pikkaisen tippuu.

Kesti vähän aikaa ennen kun tajusin :)

14. Naapurisi

Naapurisi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kun hieman jaksoin lukea niin ei tuo " Procaster AV-4330 "
    Kuulostanut ollenkaan hullulta.
    Onko kyseisessä laitteessa mahdollisuutta yhdistää televisionkuva,
    vai onko tarve edelleen hankkia se digiboxi?

15. fkock

fkock Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  16. iec

iec Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Naapurisi: Sekoitetaan nyt vielä pakkaa hieman, eli mitkä huippukuulokkeet aiot hankkia? Grado SR-80, Grado SR-60, Sennheiser HD600, Sennheiser HD580, Sony CD-580 ? Hinnat näissä luokkaa 100-250 euroa. Tästä halvemmalla ei saa kyllä mitään huippukuulokkeita, tai no ehkä Koss Porta Pro noin 50 eurolla tarjouksesta jostakin jos vielä löytyy. Kuulokkeiden kanssa saa olla tosi tarkkana, sillä usein samalta valmistajalta löytyy hyviä ja ihan surkeita kuulottimia. Pelkkään nimeen ei kannata luottaa.

En tiedä sitten miten hyvin nuo virtuaalisurroundit toimii kuulokkeilla. Aiotko tehdä kuulokesurroundin tietokoneen äänikortilla vai aiotko ostaa sellaisen kotiteatterivahvistimen jossa on tuo ominaisuus kuulokeliitännässä?

-iec

17. taa1000

taa1000 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuosta edullinen/hyvä vaffari:
    http://tinyurl.com/dpd6v
    tai
    http://tinyurl.com/axcw2
    Ite tilasin vaffarin tuolta ja kotiovelle tuovat tavaran vajaassa 2 viikossa. Postikulut oli kohtuulliset -> menee painon mukaan (postiennakolla suuremmat).

Ja siihen sopivat kaiuttimet:
    Etu-/Pääkaiuttimet: OR-440 n.200E-250E/pari
    Takakaiuttimet: OR-5.1 n.100E/pari
    Keskikaiutin: kannattaa olla joku laadukas n.150E-250E
    Subiainen: vaikka Audio Pro Sub Focus n.300E-400E

Noilla budjetti menee sinne 1000E pintaan, mutta olis aika hyvä perus setti, [bold]minun[/bold] mielestä.

Hifistit saavat vapaasti olla erimieltä =P

18. fkock

fkock Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Noniin... tämän paketin ajattelin itse nyt sitte ostaa :)

1. TV = ViewSonic NextVision N3000w 30'' (1359.90 €) verkkokauppa.com
    2. Viritinvahvistin = ProCaster AV-4330 (258.90 €) verkkokauppa.com
    3. Kajutinsarja = Audio Pro Cinema Room kajutinpaketti (349,00) hobbyhall

yhteensä: [bold]1967,80[/bold] euroa

Eli tämä paketti on [bold]minun[/bold] mielestäni aika halpa (ja hyvä).

EDIT: Ilman tv:eetä hinta [bold]607,90[/bold] euroa

19. iec

iec Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    fkock: Ainakin kaiutinpuoli vaikuttaa ihan hyvältä. Itse ostaisin myös tuossa hintaluokassa kotiteatterikäyttöön saman AudioPron sarjan (ei mitään huippuhifiä vaan perussetti jossa järkevä rakenne ja kohtuullinen äänenlaatu). Hintakaan ei ole paha. Noista halvemman pään OR-kaiuttimista en sen sijaan ole oikein vakuuttunut. Mulla oli kerran OR 5.1C kaiutin keskikaiuttimena ja ei ollut kyllä häävi.

Itse hyppäsin muuten tästä hifilaitevarustelu-oravanpyörästä pois jo ajat sitten. Tarpeeksi hyvällä laitteistolla alkaa jo levyn huonot miksaukset ärsyttämään ja levyjä jää hyllyyn sen takia, vaikka itse musiikki olisi hyvää. Nykyään kuuntelen musiikkia ja katson elokuvia sen sijaan, että kuuntelisin äänenlaatua ja katsoisin kuvanlaatua. Sen verran kuitenkin katson että en ihan sutta ja sekundaa osta, eli pysyn erossa muovipönttö-kajareista ja pakettisarjoista. Niiden kanssa ei tule kuin itku kun ääni on yhtä kaukana luonnollisesta äänentoistosta kuin pakettistereoiden mainostehot. (Miten jonkin laitteen teho voi olla 10 kertaa suurempi kuin virtalähteen ottoteho, heh;)

-iec

20. Naapurisi

Naapurisi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä näitä ehdotuksia sataa, mutta ei oikein osaa valita.
    Katselin kuitenkin näitä "audio pro" juttuja ja huomasin muutamia seikkoja.
    1)http://offtopic.dvdplaza.fi/showthread.php?t=20438
    siinä BARONIN jutussa "vanhempi painos" hinta ollut vain 199e????
    2)http://www.tekniset.fi/Valikoima3.asp
    Tuoteryhma_id=1&Alatuoteryhma_id=5
    Siinä silmiin osui saman valmistajan:
    Audio Pro BASIQ Efektikauittimet ja
    Audio Pro BASIQ Lattiakaiutin
    tollaselle paketille tulisi sama hinta ja olisi kuitenkin hieman tyylikkäämmät, mutta ominaisuuksista en osaa sanoa??

Iec
    Tällä hetkellä on kossin kuulokkeet, Kuppimalliset.
    Pitänee kuitenkin viellä harkita asiaa. Vaikeaa.

21. fkock

fkock Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    On ne kieltämättä hienomman näköiset... en tiedä sitte.... mutta siinä ei ole subbaria mukana...
    EDIT: eikä seinä kiinnikkeet. -> http://www.audiopro.com/folder/AudioProCinemaEng.pdf

Jaa tämä sivu