Elikkä kuinka pääsen ko. palomuurin läpi pelaamaan Haloa netissä? Olen käynyt katsomassa Halon sivuilta mitä portteja peli käyttää ja laittanut ne porttisuodattimiin ja ohjelmalliseen palvelimeen, mutta servereitä ei vain löydy ja aina kun painan "Get List" painiketta, tulee tiedotus: Olen myös hakenut peliin uuden päivityksen ja laittanut pelin Network Setupiin porttien numerot. Elikkä missä vika...?
Kyseessä Xbox Halo vai PC Halo? kannattaa tarkistaa onko NAT päällä ADSL modeemissa...pääset muokkaamaan kyseistä asetusta netin kautta kunhan löytyy ohjekirja mistä löytyy modeemisi default ip ja ohjeet myös asetusten muuttamiseen. Vaikka NAT olisi päällä niin ei sen pitäisi vaikuttaa kyseiseen asiaan. Jos pelailet PC:llä ja koneellasi on winXP käyttis niin ota verkkoasetuksista windows palomuuri pois päältä...ja hanki softa palomuuri winXP palomuuri estää ip:n lähetyksen nettiin ja joissakin peleissä master serverit eivät pysty lähettämään serverilistaa kun ei ole ip:tä mihen sen lähettää takaisin sitä vaadittaessa.
Kyseessä PC Halo. Koitin laittaa NAT:in pois päältä, mutta ei se auttanu ihan niinku arvelit ZuZ. Olisko muita ideoita ??!
Huomasin kaverilla, kun pelasin Haloa netissä ja tein itse serverin, että hänellä oli Server IP-kohdassa ulkoinen IP, mutta mulla on Server IP-kohdassa sisäinen IP. Tietäisikö joku, miten sisäisen IP:n saisi vaihdettua ulkoiseksi siinä Server IP-kohdassa ??!