Elikkä ostin tuon Half-Life 2 pelin käytettynä huuto.netistä. Asensin pelin koneelle, mutta en tiedä mistä sitä pitäisi ruveta pelaamaan? Kun menen HL2 kuvakkeeseen, se aukaisee steamin ja sieltä löysin kohdan mihin pitäisi laittaa se product-key. Mutta kun laitan sen keyn, tulee että se on jo käytetty. Elikkä pelin entinen omistaja on tehnyt sillä oman accountin. Onko nyt mitään mahkuja saada peli toimimaan, ilman laittomia toimenpiteitä? Haluaisin saada vain ja ainoastaan Half-Lifen yksinpelin toimimaan, muuta en tarvitse, kiitos.
Valvelle sähköpostia, niin heidän pitäisi lähettää sinulle uusi CD-Key. HL2 sai aikoinaan juuri tuosta steam riippuvuudestaan paljon noottia, itse olin yksi huono-onnisimmista ostajista, kaverini sai piraatin toimimaan ennen kuin minä sain ostetun version installoitua.
Pitääkö mun lähettää emailia englannin kielellä? Voi hemmetti, toivotaan että ne saa jotain selvää siitä. No, Yritän laittaa niille viestiä, ja ilmoitan vaikka kuinka käy . E: Mihinkä niistä sähköposteista mun se viesti pitäisi lähettää?? Niitä on Valven sivuilla muutama...
näinpä. yhden cd-keyn saa sidottua yhteen steam-accountiin. Helpoimmalla pääset kun kinuat pelin myyjän käyttämän accountin käyttäjätunnuksen ja salasanan - jos kirjautumistiedot saat, niin salasana vaihtoon samantien. cd-keyn nollauskin onnistuu mutta ongelmaksi muodostuu ns. Proof Of Purchase, eli todiste siitä että pelin oikeasti olet ostanut joka on yleensä "kuitti" ja veikkaanpa, että pätkä tiliotteesta (jossa näkyy tilisiirto) ei taida riittää.. Kuitenkin, kysele valvelta miten he asiaan suhtautuvat: ohjeet nollauksen löytyy suomeksi osoitteesta http://supportwiki.steampowered.com/fi/CD_Key_Reset_Process
Ostotodistukseksi ainakin muilla pelifirmoilla on riittänyt digikuva, jossa näkyy pelin levy ja manuaalista se sivu jolla CD-Key on.
Jos tuo lontoon kieli tuottaa ylipääsemättömiä ongelmia, eikä löydy äkkiseltään ketään kielitaitosta, kirjoita kirje suomeksi ja postaa tänne, niin eiköhän sen joku (minä vaikka) voi sinulle englanniksi kääntää. Parempi vaihtoehto kuin baabelinkala.
Joo olisi kyllä kannattanut myyjältä kinuta sitä accounntia, mutta taitaa olla vähän myöhäistä kun en enää muista myyjän sähköpostia tai muutakaan. Ostin pelin meinaan jo vähäsen aikaa sitten, mutta nyt pääsin vasta testaamaan kun sain koneenkin. Pistin eilen illalla viestin Valvelle, hyvinhän se netistä löytyvillä sanakirjoilla kävi . Odotellaan miten käy, en sitten tiedä kauanko vastauksen saamisessa kestää.
Kuinkas tässä oikein kävi? Mietin että miten menettelen kun minula on tuo orginaali HL2 ja nyt ostin HL2 orange boxin. Jos myyn HL2 kaverille niin miten täytyy menetellä? ilmeisesti onnistuu Steamin kautta kun siellä lukee "1 extra copy" ja "send a gift" ja siihen voi laittaa sähköposti osoitteen.. "To whom would you like to give Half Life 2?" Ilmeisesti näin se onnistuu..
Jos sulla on se alkuperäinen HL2 sit koneella, ilmota valvelle, että se on nyt myyty se versio ja, että sun pitäs saada siirrettyä se peli toiselle accountille. Tai valven sivuilta suomeksi apuja. Steamin pelinpalautusohjelma tai jtn.