1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Haamuteksti digikuvassa

Viestiketju Keskustelua antenniverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi jussivm64 22.07.2006.

  1. jussivm64

    jussivm64 Member

    Liittynyt:
    22.07.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!
    Otin tuossa äskettäin käyttöön Samsung dtb-9401Z boksin ja olen tässä ihmetellyt kun kuvassa näkyy haamukuvaa. Digikuvastahan piti poistua kaikenlaiset haamukuvat?

    Haamuteksti näkyy suunnilleen keskellä kuvaruutua kuvan laidasta toiseen. Haamukuvasta on luettavissa toisella kavavalla (esim MTV3:lla rullaava tekstitys; tällöin katselin jotakin musiikkiohjelmaa TV 2:lta).

    Miltä teistä haiskahtaa, onko syynä antennisignaali (voimakkuus n. 83-85; laatu 74-78 boksin mittareilla) vai mikähän voisi olla syynä. Mitä laatua muuten teidän lähetteet ovat?

    T Jussi
     
  2.  
  3. Siku

    Siku Regular member

    Liittynyt:
    05.10.2002
    Viestejä:
    822
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Huonolaatuinen tai viallinen scart-kaapeli voi aiheuttaa haamukuvan. Kokeile toisella scart-kaapelilla.
     
  4. jussivm64

    jussivm64 Member

    Liittynyt:
    22.07.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos Siku, olen hankkinut uudet tätä kytkentää varten uudet scart-kaapelit, molemmat täysin kytkettyjä. Toki voihan vika olla uusissakin tuotteissa.

    Mulla on kytkettynä JVC -merkkinen DVD/Hifivideo boksin toiseen scarttiin ja toinen boksin scarteista menee suoraan tv:n toiseen scarttiin.
    Tv:n toinen scartti on kytketty taas videoon suoraan.
    Vain tällä kytkennällä sain toistamani videokuvan näkymään tv:n ruudulla. Antennipiuhan olen ketkuttanut laitteesta toiseen aina tv:lle asti.

    Olisiko tässä kytkennässä jokin syy moiseen käyttäytymiseen.

    En vain saanut tv:stä näkymään videokuvaa mitenkään muutoin tai toisaalta siirtymään kuvaakaan videoon.


     
  5. Beaver

    Beaver Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    421
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Haamukuvaa voit välttää myös sillä, että erotat antennijohdon scarteista niin etteivät ne kosketa missään vaiheessa toisiaan. Vaikka scartit olisivat ihan kunnossakin, niin ainakin itselläni antennijohdot "lyövät läpi" scartin suojauksien mikäli koskettavat toisiaan. Minulla ei ole dvd/video yhdistelmää, vaan erilliset laitteet. Olen kytkenyt ne siten, että antennisignaali kulkee digiboxi --> video --> TV, jolloin voin halutessani katsella TV:tä vielä analogisenakin. Scartit olen kytkenyt
    digiboxi --> video --> TV ja dvd --> TV sitten erillisellä scartilla. Mahdolliset häiriöt kuvassa näkyvät minulla vain käyttäessäni dvd:tä kun antennijohto ottaa dvd:n scarttiin kiinni.
     
  6. jussivm64

    jussivm64 Member

    Liittynyt:
    22.07.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vinkistä Beaver!
    Olen lähes varma, että johdot keskettavat toisiaan, koska reitti kirjahyllyn "laitekaapistosta" tv:lle on kirjahyllyn ja seinän välisestä tilasta johtuen ahdas.... Johdoit on melkoisella todennäköisyydellä kosketuksissa toistensa kanssa. Täytyy yrittää asentaa johdot paremmin.
     

Jaa tämä sivu