Haali Media Splitter/FFDshow/CoreAvc ongelma.

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Lippo89 12.08.2009.

1. Lippo89

Lippo89 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ongelmana on ettei .mkv tiedostot suostu pyörimään. Olen tässä jo jonkin aikaa kokeillut eri koodekki yhdistelmiä tuloksetta. Toisessa koneessani olen saanut .mkv:t pyörimään ongelmitta monella eri yhdistelmällä, mutta en olohuoneen HTPC:ssä missä niitä eniten tarvittaisiin. Jos yritän katsoa mkv videota niin alapalkkiin tulee vain HaaliMedian logo ja video ei käynnisty, eikä mediaplayeri herjaa että jokin koodekki puuttuisi. Olen kokeillut yhdistelmää CoreAvc+Haali+FFDShow. Ffdshow hoitasi äänen ja tekstit. Asetuksista olen laittanut RAW tuen päälle ja poistanut h.264 koodekin tuen.
    Molemmissa koneissa on käyttiksenä vista 64-bit. Kysykää ihmeessä tarkentavia kysymyksiä. Kiitoksia avusta jo näin etukäteen. :D

Koneen tiedot

Vista 64-bit
    ASRock A790GXH/128M
    Athlon 64 X2 7750 (3,2GHz)
    4gb ddr2

Kuva telkkariin hdmillä ja äänet vahvariin s/pdif piuhalla.

Viimeksi muokattu: 12.08.2009
  2.  
  3. vinikka

vinikka Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Ota kaikki pois ja pistä siihen vista codecpack ja media player classic (löytyy täältä) niin pitäisi alkaa pelittämään. Ja mitä mediaplayeria olet käyttäny? Windowsin omalla playerilla turha yrittääkkään mkv:tä pyörittää ne ei ainakaan mulla pelaa sillä omalla vaan tuolla media player classikilla. Tai sitten voit kokeillla VLC playeria se käyttää näyttämiseen omia codekkeja.

4. Lippo89

Lippo89 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei auttanut asiaan MPCkään, kävi samalla tavalla kuin windows media playerilla. Asensin myös käyttiksen ja kaikki ajurit uudelleen. Kokeilin tuota vista codecpackia ja sain mkv tiedoston pyörimään kun otin käyttöön gabest splitterin, mutta videon käynnistyminen kestää 5-15min. Mistä vois johtua että videot eivät käynnisty haali media splitterillä?

5. vinikka

vinikka Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Ompa kyllä ihme juttu, mutta kokeilitko VLC playeria. VLC käyttää nimenomaan omia codekkeja jotka asentuu samalla ko asentaa VLC:n. http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html siitä vaikka se ylin download namiskuukkeli. Itellä ainaki näkyy tuolla ihan täysin.

6. Lippo89

Lippo89 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllähän tuolla vlcllä kaikki toimii mainiosti, mutta oikeastaan tarvis saada toimimaan tuo mediaportalin videosoitin. Ajattelin että kun saan windowsin pleyerin toimimaan niin toimii sitten mediaportalissakin videot. Tällä hetkellä videot toimii jotenkuten vista codecpackin ja coreavcn kanssa. Väliaikasesti käytän tuota gabest splitteriä kun sillä saa toimimaan. Missä voisi olla vikaa että haali splitterillä videot eivät toimi. Olen asentanut uusimmat ajurit ja codecit koneeseen.

Viimeksi muokattu: 24.08.2009

Jaa tämä sivu