Joo elikkä on tämmönen ongelma: Olen yrittänyt soitella guitar rigin kanssa samaan aikaan kun katson winampilla bändin live dvd:tä. Tämä ei kuitenkaan onnistu kun ilmeisesti guitar rig varaa äänikortin vain omaan käyttöönsä- joten winampista ei kuulu mitään ääntä. Sama ongelma on guitar pron kanssa, jos yrittää laittaa sen päälle samaan aikaan kuin guitar rigin. Tuossa guitar rigissä on tietenkin tuo "tape deck" toiminto jolla voi soittaa jotain mp3 biisiä, mutta olisi kiva saada toimimaan ainakin guitar rig ja guitar pro samaan aikaan. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen
Eri musiikkiohjelmat tosiaan varaavat äänikortin ulostulolinjan käyttöönsä. Itselläni homma siten, että: * winampissa normaali ulostulolinja valittuna * guitar rig ja muut musiikin työstöohjelmat käyttävät asio-ajuria ja tämän linjoja (toimivat hyvin samaan aikaan esim. guitar rig, reason ja sonar) Mikäs äänikortti sulla käytössä? Jos tehoa löytyy, niin lataile esim. asio4all ajuri ellei äänikortille löydy valmistajan omaa asio-ajuria. Tämän jälkeen määrittele guitar rig ja pro käyttämään asio:ta. Latenssi/viive kannattaa laittaa mahdollisimman pieneksi (<10-20ms). Jos latenssin laittaa todella pieneksi eikä koneesta löydy tarpeeksi tehoja, ääni alkaa pätkimään ja rätisemään. Jos taas latenssi on liian suuri, ei soittamisesta tule yhtään mitään äänen viiveen vuoksi.
Äänikorttina mulla on realtec ac97. Pitää kokeilla tuota systeemiä, tällä hetkellä mulla on ajurina guitar rigissä asio all2. Vaan pitääpä yrittää määrittää käyttämään nuo ohjelmat eriajureita, katsotaan toimiiko
ja sen verran vielä että käytän siis terratecin ulkoista 5.1 äänikorttia, johon kytken kitaran piuhan nauhoittaessa. Elikkä varmaan se säätö pitäisi tehdä tuolle kortille mutta miten ihmeessä?
En ole näiden kanssa pelannut kahdella erillisellä kortilla, joten kovasti en tässä tilanteessa osaa enempää auttaa. Itselläni käytössä vain yksi kortti ja tällöin asetuksien säätäminen on helpompaa. Eikös kannattaisi luopua tuosta emolevyn realtec -äänipiiristä ja käyttää pelkästään terratecin ulkoista kerta on se tehokkaampikin. Winampin äänilinjalla tarkoitin ihan output-kohdassa default/direct sound tai kumpaa äänikorttia nyt käytätkään yhdistettynä vahvistimeen/kaiuttimiin.
Joo siis realtecin äänipiiriä en ole käyttänytkään, vaan käytössä on ollut pelkästään tämä ulkoinen äänikortti. Elikkä siitä on vedetty kajarin johdot, ja siihen kytken myös kitaran. Mutta pitää yrittää vielä jatkaa säätämistä. Winampissa minulla on kanssatuo direct output käytössä, mutta ei se näytä auttavan asiaa...