kun laitan gta kolmosen resot 1024x768 tai enemmän ni se alkaa tökkiä kun trailsit on päällä ja ilman niitäkin suurimmat resoluutiot on aika kankeata pelattavaa. 800x600 toimii hyvin. Kone on athlon 1700Mhz, 256mb ddr ja gf4 ti 4200 128mb muistilla joten eikö noilla pitäs vähän paremmin pyöriä? Miten esim. max paynea voi pelata 1600x1200 resoluutiolla kun kaikissa testeissä on aina tuo 1600x1200 vertailutasona?
Gta3 on raskas koska se on käännös. Max Payne onkin vähän paremmin optimoitu joten se pyöriikin sulavammin. Edit: Typo
saippuaa, jos on tuollainen kokoonpano niin varmasti GTA3:nen pyörii suuremmalla resolla. Softassa/raudassa varmaan jotain häikkää..
Juu kokeile päivitellä näyttiksen ym. ajureita. Ja kokeile laittaa musat pois päältä. Se nopeuttaa peliä jonkin verran.
Trilogy on kyllä oikeassa. Gta3 on käsittämättömän huonoa koodia (johtunee tuosta käännöksestä) ja vaatii suuremmilla resoilla aika tykin koneen. Max Payne taas käyttää grafiikkaan directx 7-engineä, joten se pyörinnee helposti full resoilla full detaileilla.. Max Payne ei esimerkiksi käytä vertex-shadereita niinkuin GTA3 käyttää..
GTA3:nen pyörii minulla, heikommalla kokoonpanolla aivan hyvin, 1280x1024 resolla ja musat ja medium detail:it voi olla päällä. Näytönohjainkin on peli käytössä huonompi kuin saippuaa:lla. Mutta totta tuo on, ko. peli on aika raskas..
Menee offtopiciksi, mutta... Itseasiassa 30.82 detot EI ole uusimmat - tosin uusimmat TOIMIVAT. 40.41 detonaattorit on ilmeisesti optimoitu lähinnä 3dmarkkiin. Markit nousee 1k markilla, mutta peleistä puolet kieltäytyvät toimimasta. Lienee nVidialla paineita ATI Radeon9700:n hurjasta suorituskyvystä... Hyvä hyvä! Saadaan kilpailua - vihdoinkin. =)
41.41 on uusimmat detonaattorit. Itselläni gta3 pyöri huikealla 640x480 resolla 10-30 fps. 800mhz duron, gf2mx ja 256 mb sdram.