Minulla on aito ja alkuperäin gta 4 (pc-versio). Olen pelannut peliä noin kolmanneksen ja tähän asti peli on toiminut moitteettomasti. Asensin tässä vähän aikaa sitten ilmestyneen patchin (1.0.2.0 olikohan tuo, mutta uusin kuitenkin) ja lisäksi päivitin näytönohjaimen ajurin versioon 181.22 (tämäkin taisi olla uusin nvidian ajureista). Kaikki asennukset sujuivat moitteettomasti, mutta kun aloin pelata peliä, kaatui se kesken kaiken. Koskaan aiemmin näin ei ole käynyt. Onko vika siis näyttiksen ajureissa vai patchissä? Peli on siis kaatunut jo muutaman kerran. Voiko vian yrittää korjata esim. niin, että asennan vain ne vanhat ajurit uudestaan? Tarvitseeko näitä uusimpia ajureita poistaa ennen vanhojen asentamista? Kiitos paljon! asus 9800 gtx+ 512 mb intel e8400 3 GHz 4 gb ddr3 1333 asus p5q3 wifi deluxe
Laittakaa-nämä-sinne-GTAIV-ketjuun! Uskokaa jo! http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/6/734965
Mitä sää siinä oikein itket Tarppi?! Mene muualle täältä foorumilta jos ei oo parempaa sanottavaa! Ei voi ku ihmetellä näitä foorumikyttiä! Ei voi oikeesti noin koville ottaa...
Tarppi voi vetää v*tun päähänsä, niin saa ikuisen jakauksen. No joo... Sitten itse aiheeseen. Aina kannattaa poistaa entiset näytönohjaimen ajurit, kun vaihtaa ajureita. Tässä tapauksessa suosittelen käyttämään ajuria jolla peli aikaisemmin toimi.
Te molemmat sankarit voitte kyllä ihan itse lähteä tältä foorumilta, jossei muiden apu tai mielipiteet kiinnosta. Tämä tosiaan kuuluisi sinne GTA4 keskustelun puolelle. Voitte alkaa asiasta vääntämään kättä mutta tuloksena on todennäköisesti se että nolaatte itsenne ja kukaan ei suostu vastaamaan kyselyihinne. Omapahan on valintanne. Koska toivon että parannatte tapanne, niin yritän auttaa tässä asiassa. Ajureita ei tarvitse poistaa jos niitä päivittää ylöspäin, mutta jos alaspäin asennat, niin kaikki ajurin rippeet täytyy siivota koneelta pois. Driver cleaner, mikäli nimen oikein muistan, niin on hyvä näiden puhdistamiseen. Ensin kannattaa näyttiksen ajurit vaihtaa aiempaan versioon, mikäli tämä ei toimi, niin sitten patchi pitäisi poistaa. Se on usein hieman hankalampi juttu, eikä niitä yleensä saa poistettua ilman että koko pelin asennat uusiksi. Tosin on myös mahdollista että patchi on asentunut huonosti ja sen takia peli kaatuu. Voit kokeilla asentaa patchin uusiksi.
Kiitos Sanzu ja Ozss myös vastauksista. Eli luultavasti en tehnyt virhettä asentaessani näyttiksen ajureita (en poistanut vanhoja ajureita).. Tuota patchin uudelleen asennusta voisi kokeilla. Tuo uusi patch toi mukanaan jotain vsync ym. asetuksia, joita pelissä ei aiemmin ollut. Tällä hetkellä käytän kyseisiä lisäasetuksia. Voisivatko nämä vsyncit ym. kenties aiheuttaa harmaita hiuksia? Mitä tuo vsync edes tekee? Kiitos ja yritetään käyttäytyä
Kokeile ennen ajurien poistamista sen Vsyncin pois ottamista. Sekin voi kaataa pelin, mikäli näyttiksen kanssa on ollut ongelmia kyseistä asetusta käytettäessä. Tosiaan siis ylöspäin ajureita asentaessa ei tarvitse vanhoja poistaa. Vain alaspäin.
Minullakin kävi samanlailla että kun asensin tuon uuden patchin peli alkoi kaatuilla paljon enemmän kuin ennen. Ja toinen ongelma on semmoinen että minun yksin pelini lagaa todella paljon ja fps on todella alhainen. Se meni vasta kun olin pelannut noin 85% pelistä
No miks helvetissä se on niin vaikeeta nää on sinne laittaa kun semmonen on kerran tehty? Ei jumalauta voi olla niin vaikeeta.