Kolmas yritys kaatui samanlaiseen virheeseen kuin ensimmäinenkin, joskin tällä kertaa jo jossain 10-15% kohdalla. Neljäs poltto meni kuin ihmeen kaupalla läpi ongelmitta eikä levyn jälkitarkastuksessakaan paljastunut virheitä, kopio boottasi kuten kuuluukin mutta sen jälkeen lataaminen kesti minuuttikaupalla, alkudemo pätki juosten noin framen verran sekunnissa ja lopulta peli hyytyi alkuvalikosta poistumiseen. Nyt tämä leikki saa minun osaltani riittää sillä tällaiset tulokset käyvät vähän liian kalliiksi, ennemmin koetan tilauttaa itselleni venäjältä prässätyn kopion käyttölevykseni kuin alan enää vetämään pitkää tikkua: Epäilisin että vika piilee luultavasti mediassa mutta pokkani ei riitä tilata jostain kotimaisesta firmasta yhtä kappaletta toisen valmistajan DL-aihiota kokeilutarkoitukseen.
en tiedä pojat mitä te oikein rassaatte mutta tuo toimii ihan hyvin ainakin ps2 v10 jos vetää imagen levystä decrypterillä ja polttaa traxdatan +dl levylle ilman kikkailuja infinityn firmware on 1.4beta vielä ku ei oo kerinny päivittään
Polttis on toiminut kuin unelma muiden levyaihioiden kanssa harvoja poikkeuksia lukuunottamatta, muutamien halpislevyjen kanssa on ilmennyt lukuvirheitä mutta itse polton aikana tapahtuma on epäonnistunut vain kerran ja silloinkin silminnähtävän valuvirheen vuoksi. Nämä tosin olivat ensimmäiset DL-levyt joita olen kuunaan kärytellyt joten siltä osin on paha sanoa mitään mutta johonkin fyysiseen häikkään aihioiden puolella tuo tuntuisi minustakin viittaavan. Täytyy nyt jossain vaiheessa antaa kyytiä tuolle viimeiselle käyttämättömälle levyllekin. Jos joku on vähänkään aiempia viestejäni lueskellut niin on varmasti käynyt selväksi että minun PS2:ni on harvinaisen ronkeli levyjen suhteen, joten ehkä tuo yksinäinen (ainakin polton osalta) onnistunut levy saattaisi itse asiassa olla toimivakin yksilö: Mene ja tiedä kun ei ole lähistöllä toista modattua konetta jossa kokeilla. Oli miten oli niin minua ei innosta jatkaa kokeilemista tämän enempää ainakaan nykyisillä DL-aihioiden hinnoilla, luojan kiitos ettei niille vielä tässä vaiheessa ole kovin paljoa tarvista konsolipuolella. Täytyy kyllä tunnustaa että meinasin ihan silkkaa vittumaisuuttani tilata yhden kappaleen Maxellin DL-levyä eräästä verkkokaupasta, mutta päätin luopua ideasta koska minimipostikulut olisivat olleet 12 euroa.
Viestisi vain vahvistaa teoriaa, että polttavassa asemassasi on jotain häikkää. Koska PS2 asemat on melko tasalaatuisia lukuominaisuuksistaan kuitenkin. Toisekseen nuo virhesanomat poltossa on myöskin viittaus asemassa olevaan vikaan. DL-levyjen poltto muutenkin vaatii asemalta enempi kuin yksikerros.
Poikkeus vahvistaa säännön: Tämänhetkinen tilanne on se että kokeillusta viidestä eri DVD-R-mediasta vain yksi toimii konsolissani. Noita toimimattomia olen muutaman kerran testannut erään tuttavani koneessa jossa pyörivät niin ettei mitään. Saatanan vittu, näyttökin pitäisi toimittaa takuuvaihtoon ja nyt vielä tämä. Lieneekö mitään keinoa todeta asian laita varmasti ennenkuin alan ottamaan yhteyttä myyjäliikkeeseen?
Kokeile vaikka polttaa joku elukuvistasi yhdelle DL-levylle. Jollei toimi tai on ongelmia, niin se on ainakin aika varma merkki toimimattomuudesta.
No joo, soppa senkun sakenee. Korventelin tuon GT4-sähellyksen aikoihin myös aikamoisen liudan koneelle ajamiani tavallisia PS2-imageja pois levytilaa syömästä ja kun aloin kokeilemaan niitä niin reilusta kymmenestä vain kaksi suostui toimimaan ja nekin vain jotenkuten, loput joko eivät bootanneet ollenkaan (paiskasivat browseriin) tai käynnistyivät mutta kaatuivat jo ennen alkuvalikkoihin pääsyä. Otin sitten koko liudan mukaan kun menin erään modatun PS2:n omistavan tuttavani luo tietokonetta asentamaan, siellä testatessa kaikki toimivat moitteetta GT4:sta myöten. Nyt alkaa hieman tuntumaan siltä että konsolini lukupää alkanee olla valmista tavaraa, mutta toisaalta vaikuttaisi myös siltä että polttiksessakin voi olla jotain hämärää koska käytin samoja levyaihioita kuin ennenkin ja aiemmin poltetut levyt toimivat edelleen.
Epäilen että sinulla joku yhteensattuma. Asemasi ei enään lue konsolissa huonosti poltettuja levyjä. Mutta hyvin poltettuja kylläkin.
No joo, asemassa on vielä takuu voimassa joten laitan sen ensi viikolla eteenpäin ja katson miten käy: Mikäli uudellakin asemalla tapahtuu vastaavanlaista niin sitten täytyy ruveta eliminoimaan muita vaihtoehtoja. Alan kyllä olla joka tapauksessa varsin kyrpiintynyt tuohon konsoliini, se on niin ronkeli levyjen suhteen että hermot on mennyt jo ainakin kaksi tai kuusi kertaa joten tekisi mieli laittaa se menemään ja hommata hieman uudemman mallisarjan kone tilalle.
Tämän ketjun viestit luin ja niitten avulla onnistuin polttamaan GT4 DL levylle vaikka modpiirini on gameloader 2(PS2 versio V5-V6). Ja hyvin on tähän asti toiminut. Poltin GT4 LG:n GSA-4160B polttavalla ja imationin DL levylle. Imagen sain kaverin alkuperäisestä pelistä DVD Decrypterillä. Se toxicin patchi valitti erroria kun yritti patchata mutta toimii silti.
Itse kärytin tuon traxdata dvd+dl levylle toimii kaverin v3 pleikkarissa joka on vanhempi ku väinämöinen ja messiah2 piirillä, muttei toimi mun uudessa jouluna ostetussa v10 hopea pleikassa jossa on matrix infinity 1.45 firmis... v3 kaverilla vaati pari boottikertaa ei aina heti tunnista levyä mutta kun peli on käynnissä ei ole vikoja löytynyt... mietin mahtaako tuo ongelma hopeassa johtua dvd+dl mediasta? media olis tosa: http://www.nierle3.com/s01.php?sid=...03814474038&cur=eur&sp=fi&ag=1&pp=aa&bnr=2270
Ei boottaa. ei dl tuki päällä eikä ilman. menee siihen browser menuun jossa tulee esiin muistikortti ja cd kuva cd kuvasta kun painaa ruutu pimenee hetkeksi ja sitte tulee takas sama menu.
Syynä tosiaankin voisi olla aihion laatu tms. Olen itsekkin vastaavan törmännyt juuri v10 koneen kanssa.
No niin: Jonkin verran tuon viimeisen reportaasini jälkeen PS2:ni lakkasi pyörittämästä myös vanhempia, aiemmin hyvin toimineita levyjä joten paiskasin sen korjaamolle. Kävi ilmi että lukupään etäisyys luettavasta pinnasta oli jostain syystä muuttunut varsin radikaalisti ja asentaja väänteli sen oskilloskoopin kanssa takaisin kohdalleen, jonka jälkeen sekä GT4 että suurin osa muistakin hiljattain polttamistani levyistä rupesi toimimaan. Tuo ei poissulje polttavan aseman ongelmia, koska osa levyistä oli kuitenkin selkeästi täysin toimimattomia ja muiden toimiminen säätämisen myötä vihjaa kuitenkin myös selkeästi heikompaan polttojälkeen puhumattakaan noista useista vituiksi menneistä DL-levyistä, joten LG on edelleenkin lähdössä takuuseen jahka ennättäisin viedä sen liikkeeseen. Englanninkielisellä puolella oli kuitenkin taannoin mielenkiintoinen kertomus siitä kuinka tuorein DVD Decrypterin versio on jostain syystä aikaansaanut huomattavasti heikompaa jälkeä PS2-pelien kanssa kuin paria pykälää aiempi versio, oli tuossa sitten perää tai ei niin päivitin ohjelman ah niin sopivasti hetkeä ennen ongelmien alkamista... Vaatii siis edelleen tutkimista. Mutta joka tapauksessa: V5/6, Infinity ja GT4 Traxdatan aihiolla = toimii.
En viitsinyt aloittaa uutta otsikkoa koska kysymykseni liitty Gran Turismo peliin. Olen jo 2 kertaa yrittänyt polttaa Verbatimin DVD+R Dual Layer levylle (eri torrentit ollut molemmissa poltoissa). Kumpanakin kertana on poltto onnistunut nero startsmart ohjelmalla, mutta kun yritän alkaa pelata peliä niin se jämähtää tuohon aivan alkuun jossa on jotain tekstiä peliin liittyen. mitä tarvitsisi tehdä jotta saan pelin toimimaan?