Olin asentanut Ubuntun koneelleni pari kk sitten, mutta postin sen melkein heti koeiltuani sitä. Jäljelle jäi Ubuntun 30GB:n osio. Yritin nyt osioida sen takaisin Windowsin pääosiolleni GPartedilla, jota pyöritin Ubuntun LiveCD:ltä (missä olen nytkin). Minulla oli kolme osiota: Eli tuo sda2:n tila piti siirtä sda1:lle, joten postin sda2:n ja Venytin (Resize) tuon sda1:n 231.51 GB:n kokoiseksi GPartedissa, ja painoin Apply. Se poisti onnistuneesta sda2:n, mutta sitten sda1:tä venyettäessä ruutuun tuli viesti että toiminto oli epäonnistunut. Suljin GPartedin ja käynnistin sen uudestaan, nyt tuon sda1:n vieressä oli lukko, jonka sain pois unmounttaamalla sen. Yritin uudestaan venyttää sen kokoa, mutta taas epäonnistui. Nyt GPartedissa on tälläinen näkymä: Ja se väittää että tuota osiota ei olisi olemassa: LaLLi80 sanoi, että testdiskillä voisin saada osion takaisin, mutta eikö mahdollisuuteni saada levy takaisin ole pienempi, jos sammutan tietokoneen (käynnistääkseni sen GParted LiveCD:ltä, jolla testdisk on). Tarvitsen kipeästi apua!!! Osiolla oli Windows ja tärkeitä tiedostoja!
Okei, se ei poistanutkaan. Boottasin Windowsille ja se toimi. Outoa, että merkitsee tuon osion sitten olemattomaksi. No mutta ongelma on nyt joka tapauksessa ratkaistu. EDIT: Eipäs olekaan! Nykyinen pääosio on 200GB (vieläkin). Eikä muita osioita ole. Mikä on ongelma?