No olen pitäkkän etsinyt ohjelmaa jolla voi eritellä videosta musiikit erilleen. Löysin tämän goldwaven ja rippasin yhden biisin videosta. kaikki meni hyvin kunnes aloin kuuntelemaan ko.kappaletta mitään ei kuulunut (paitsi surinaa kajareista) mitä voin tehdä?
Ehkä Goldwave ei vain osannut sitä(?) Itse olen pöllinyt musaraidat leffoista heittämällä DVD:n sisään, soittanut kyseisen biisin ja samaan aikaan äänittänyt sitä biisiä Audacityllä. Sitten poistelin alusta ja lopusta turhat pois, rippasin .ogg:ksi ja lisäsin Winampilla ID -tagit. Goldwavella varmasti onnistuu sama juttu. En vain enää muista pystyikö sillä valitsemaan sen sourcen miten? Ainakin jos sinulta löytyy Audacity, tee näin (muuten joudut soveltamaan): 1. Avaa Audacity //avaa Audacityn 2. Valitse lähteeksi/sourceksi "Stereo mixer" //ottaa äänen suoraan äänikortilta 3. Laita se leffan kohta pyörimään, jossa musat on, jätä reilusti alkuun ja loppuu tilaa, et voit leikellä sen sopivaksi //laittaa ääntä tulemaan kaiuttimista 4. Laita Audacity nauhoittamaan //nauhottaa sen mitä kuulet, paitsi bestpos -laadulla. 5. Rippaa .ogg:ksi //pakkaa musaohjelmilla kuunneltavaan muotoon. 6. Avaa biisi Winampissa ja paina biisin kohdalla "View file info..." ja laita ruksi ID3v1 tagiin ja laita tiedot kohdalleen. //laittaa biisin tiedot kohallee EDIT: Kirjotin ton Linuxil ja muistin että "View file info..." ois ollu jotaa "Muokkaa ID -tageja". Mut nyt on tiedot oikein.