GF 8800 GT ongelma - näyttö pimenee

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi grifter1 26.02.2008.

1. grifter1

grifter1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ongelma on se, että aina kun on jonkin aikaa pelaillut
    tai muuten "rasittanut" näyttistä, ruutu joko pimenee kokonaan
    tai muuttuu vaaleanpunaiseksi.
    Ohjelmat pyörivät edelleen taustalla normaalisti, mutta näyttöön
    ei saa mitään eloa. -> reboot.

kokoonpano seuraava:

näytönohjain: GeForce 8800 GT
    prossu: intel core2 duo
    emo: Asus P5k
    muistia: 2 gigaa
    käyttis: Win XP pro 64 bit

uusimmat ajurit on haettu

onko joku törmännyt vastaavaan ongelmaan / tietää mistä olisi kyse?
    kiitokset etukäteen avusta.

2.  
  3. Mummy

Mummy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Oletkos mahdollisesti kellottanut sitä näyttistä tai muuta kokoonpanoa?

Missäs lämmötluuraa(näyttislähinnä), kun rasitus on ollut täysil(vaik 3d markil)pitemmänaikaa?

Kokeillu uudempii ajureit koko koneeseen(ei siis vaan näyttis)? ...ja irrottaa kopan runkoo pelihetkeks jos se vaik johtus kuitenki(vaik mittarit näyttäs hyvää) lämmöist.

Viimeksi muokattu: 26.02.2008
  4. M4XDmG

M4XDmG Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni tänään kävi vastaava tapaus. Ruutu pimeni, mutta peli jäi äänistä päätellen päälle. Ei auttanut kuin resetoida.
    Vasta olen ohjaimeni ostanut, Leadtekin 8800GT valmiiksi vähän kelloteltu malli Zalmanin jäähyllä. Ei muuten ole minkäänlaista ongelmaa ollut ja vasta olin pelin (Crysis) käynnistänyt, eli en usko että lämmöistä johtui sillä olen pelannut mm. Crysistä ja COD4:sta piiitkiä sessioita ilman kaatuilua tai edes näkyviä bugeja, eli ei varsinaisesti ole ongelmaa vielä ainakaan itselläni tuosta.
    Mutta 8800GT:n referenssijäähdy on käsittääkseni alitehoinen, joten jos vakiojäähy on kyseessä, voipi hyvinkin kuumenemisesta johtua.

5. Mummy

Mummy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Osa valmistajista on jo valmiiksi liikaaa kellottanut muisteja! Eli muistit ei sais ol 1000MHz(2000MHz in DDR) oikeestaan lainkaan koska pidemmän päälle muistit tykkää hajoilla. Tästä löytyy paremmin tietoa melkein googlel, mustaakseni EVGA.n foorumille on moni linkannut.

6. M4XDmG

M4XDmG Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hmmm. Tuossa voipi olla perää. ei ole tässä kortissa koskettu kuin GPU:n taajuuteen, mikä on 650Mhz. Muistit toimivat vakio 900Mhz(1800Mhz). Hyvä tietää tuo jos totta on ettei hajota tätä ohjainta jos innostuu itse kellottelemaan jossain välissä.

Jaa tämä sivu