Eli olen hankkimassa tuota korttia mutta en ole varma minkä valmistajan kortti kannattaisi ottaa. Noita vaihtoehtoja kun on niin pirusti ja haluaisin tietää eri valmistajien korttien erot. Aluksi ajattelin ottaa ASUS kortin ihan sen takia että hankin myös ASUS:n emolevyn, mutta onko sillä mitään väliä, että onko saman vai eri valmistajan komponentit? Tuo XFX Extreme Edition tuntuu ainakin tässä vaiheessa parhaalta vaihtoehdolta koska siinä on korkeammat kellot kun muiden valmistajien korteissa ja hintakin on vain muutaman kympin kalliimpi. ASUS, Club 3D, Gainward, MSI, PNY, XFX... Kertokaas mielipiteitä
Valmistajalla ei ole väliä, kannattaa ottaa halvin minkä saa. Kyllä ne myös yhteensopivia yleensä on vaikka emo oliskin erimerkkinen. Hinta muodostuu myös paketin sisällöstä, yleensä kalliimmissa on ylimäärästä tilpehööriä.
Eli tuo XFX on vain kellotettu tehtaalla valmiiksi ja samaan lopputulokseen pääsee ihan kotonakin kellottamalla vai?
En nyt katsonut mitkä ne kellot tarkkaan ottaen ovat, mutta useimmissa ellei kaikissa tapauksissa on mahdollisuus itsekin kellottaa samoihin arvoihin ja ylikin kuin mitä noissa "Extreme" ja "OC"-malleissa on.
Itsekin olen ostamssa samaista korttia tässä lähiaikoina, ja varmaan tulee ostettua se halvin ja sitten kellottaa sen vähän kalliimmaksi. Osaako kukaan sanoa että tuleeko 7900GT:n hinta laskemaan lähiaikoina? En vielä tällä hetkellä sillä kauheasti tee mitään, kun olen kotona vain viikonloput, joten kannattaisiko odottaa 2-3 kk ostoa, vai tuleekohan hinta enää laskemaan pahemmin, kun ei nytkään mikään liian kallis ole?