Minulla on MSI GeForce 6800LE.Olen saanut vihiä että sitä voisi modata esim muropaketin antamien ohjeiden mukaan,mutta kannattaako minun tehdä tätä.Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta modaamisesta.Entä jos näytönohjain hajoaa?tai siihen tulee vikoja?Meneekö se vielä takuuseen?Jos teen K A I K E N niin kuin ohjeissa sanotaan,voiko tulla mitään vikaa?
Tuossa on ihan hyvät ohjeet, kuinka tuota korttia modataan. http://www.soneraplaza.fi/tietokoneet/artikkeli/0,2998,h-9095_a-246309,00.html
Hmm...Mitä puhuinkaan aikasemmassa tekstissä muropaketin antamien ohjeiden mukaan modaamisesta...(elämä).Tarvitsen vaan tietoa että tuleeko tämä prosessi onnistumaan eikä se hajoa käsiin heti ensi metreillä.Ja montako noita liukuhihnoja sun muita täysyisi laittaa?Jos nyt on 8/4.Olisiko vaikka 12/5 hyvä niinkuin normaalissa GeForce 6800?
Otat ensin vaikka yhden pixel/vertex shader yksikön käyttöön ja boottaat koneen..Sitten testaat vaikka 3dmarkilla tuleeko virheitä.
Mutta en oikeen tajunnu tota muropaketin kuvaa.Siinä kohdassa Custom Graphics processor configuration on rivejä hemmetisti mistä ei tajua mtn.Klikkaanko kaikki missä on tossa status kohdassa niin sen enablediksi?Entä nuo bit07 esim?Joissa ei ole mitään tekstiä?Entä se takuu?Lähteekö se pois jos modaan?Tai saako vaihdettua jos hajoaa ohjain?
Niin mutta jos aukaiset nuo piiput niin ne jäävät windowsin rekisteriin. Eli jos aukaiset kaikki 16 piippua ja laitat kortin toiseen koneeseen niin kortti näkyy 8 piippuisena. Eli mistä ne voi nähdä onko korttia modattu?
Ei katoa, ei sitä kukaan huomaa jos vain softalla modaat. Kolvaus modit tai käsille mennyt bios flashaus ovat sitten asia erikseen.
Piippujen avauksen pitäisi kyllä jäädä näyttiksen omiin rekistereihin. Kellotus taas jää Windowssin rekistereihin.
"Piippujen avauksen pitäisi kyllä jäädä näyttiksen omiin rekistereihin. Kellotus taas jää Windowssin rekistereihin." Mitään ei mene, eikä tallennu näkyviin näyttiksen muistiin. Takuu ei siis mene piippujen availu-kokeiluista. Sen sijaan kellotuksesta siinä vaiheessa, kun piiri kärvenee... EDiT: Kyllähän ne kellotukset ja piippujen avaamiset saa tallentumaan näyttikselle, kun flashaa biossin.
Itsellä aukesi hyvin piiput ja kellojakin on saanut nostaa tarpeeksi.MSI:n 6800-korteista ei ole paljon ollut juttua mutta kyllä niiden pitäisi ihan hyviä olla kellotukseen. Laita vaan kaikki auki mutta siis yksi kerrallaan,sitten uudelleenkäynnistys ja 3dmark05 läpi katsoen tuleeko virheitä. N/A kohtiin ei tarvitse koskea.Seuraa lämpöjä kun kellotat.Oma kellotusohjelma on ollut winfox 2.