1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Geforce 6600 GT - tv kuvan koko ongelma

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Kimmoman 11.05.2005.

  1. Kimmoman

    Kimmoman Member

    Liittynyt:
    07.05.2004
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli, olen nyt paria eri ajuria kokeillut. Molemmilla sama homma. Kun asennan ajurit uudestaan, tv:ssä kuva on oikea. Mutta en tiedä mistä johtuu, tai miksi tuo muuttuu. Mutta ongelma on seuraava, tv:n kuva tavallaan isonee, ja about 1/2 senttiä vasemmasta ja alareunasta hukkuu ruudun ulkopuolelle. Eli juuri esim. käynnistä valikko ja alapalkki hukkuu tv:ruudulta. Resoluution muutos ei auta. Myöskään telkun asetuksista tuo ei johdu. Ati radeon 9800 pro:n kanssa ei ollut mitään ongelmia..Juuri asensin uusimman ajurin uusiksi, ensin kuva oli oikean kokoinen, mutta katottuani 30min sarjan, olivat nuo reunat taas hukkuneet.

    leadtek 6600 GT
    Panasonic ps-10 malli (ellen väärin muista), 28"
    Ja nämä on yhdistetty S-video piuhalla.
     
    Viimeksi muokattu: 11.05.2005
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  4. kimsor

    kimsor Member

    Liittynyt:
    01.04.2005
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla sama homma, ei auta vaikka säätää tuolta, heti kun pistää jonku
    pätkän pyöriin niin mustat reunat tulee takas, ei sille voi mitään :(
    Sama kortti meinaan mulla
     
  5. ruskea

    ruskea Member

    Liittynyt:
    03.03.2005
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mullakin vähän samallainen ongelma saman näyttiksen kanssa
    mulla vaan on joka reunasta pieni pätkä pimennossa ei siitä muuta haittaa ole kun jos videoissa tulee pitempiä tekstipätkiä niin välilllä hukkuu sanoja
     
  6. crester

    crester Guest

    sama ongelma täälläkin, näyttiksenä connect3d 6600GT. Johtuneekohan ajureista, itellä on uusimmat nvidian ajurit 77.77
     
  7. dominante

    dominante Member

    Liittynyt:
    20.08.2005
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsellä on myös GeForce sarjan kortti jossa on tv-out.
    Kuvan koon asetukset eivät ole ikinä pysyneet oikeana. Suututtaa oikein.
    Aikaisemmalla kortilla (abit) homma muistaakseni toimi.

    Tuo ongelma ei juuri häiritse kun sen tietää, mutta ottaa pannuun säätää joka pätkän jälkeen uudestaan.

    Suurempi ongelma on se kun pelit ei osaa enää käyttää monitoria(esim. sims, gta Sa). Liekö ne käyttää ns. videotilaa sitten kun sekundäärinäyttö(tv) on asetettu näyttämään full screen videota.

    Kertokaa ihmeessä jos on apua tähän peliongelmaa.

    Koneessa on WinXP, FfdShow koddeccipaketti, DivX5 ja näyttikselle uusimmat ajurit. SP2:sta ei ole.
     
  8. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Klooni tilassa pelit pitäsivät näkyä molemmilla näytöillä. Jos TV on laitettu ensisijaiseksi näytöksi niin pelit näkyvät vain siinä (tai ainakin suurin osa peleistä oletuasetuksilla).
     
  9. kimsor

    kimsor Member

    Liittynyt:
    01.04.2005
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep, pelit saa näkyyn klooni tilassa telkkuun ja monitoriin, mutta
    esim leffoja ei saa molempiin samaan aikaan. Toinen on aina musta, kaikkee olen kokeillu
     
  10. dominante

    dominante Member

    Liittynyt:
    20.08.2005
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olikos siellä primary/secondary näytön valinnassa myös disable? ...ja jos oli niin olisiko siitä apua?

    ja niin, pelit näkyy primary-asetuksesta huolimatta vain telkusta. Gta:ssa auttaa kun ottaa tv-piuhan koneesta irti ennen kun käynnistää koneen.
    Aika hassua
     
  11. Rauhis

    Rauhis Regular member

    Liittynyt:
    21.08.2002
    Viestejä:
    289
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    eikö kannata käyttää single display tilaa ja määritellä pikanäppäimellä seuraavaan näyttöön siirtyminen,jolloin sitte sinne tultuaan määrittelee resoluutiot siihen uuteen näyttöön,ne jää silloin muistiin eikä tarvi joka kerta säädellä,itellä ainaki näyttö vaihtuu pikanäppäin yhdistelmällä jonka olen itse määritelly.tosin ulos tulona itellä dvi.toimi se kyllä sillä tv-outillaki ihan näppärästi.
     
  12. Ozzi

    Ozzi Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    553
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lisään tähä, ite sain viikko sitten 6600GTn. Muute toimii mut telkkarissa en saa värejä näkyyn. Ongelma oli mukana tulleilla ajureilla sekä uusimmilla. Osaisko joku helppiä?
     
  13. crester

    crester Guest

    ongelmahan ei ollu resoissa vaan siinä ettei näytönohjain muista mihin kokoon tvkuva pitäisi zoomata vaan läjäyttää aina maximizoomit päälle kun fullscreen ohjelman käynnistää (peli, leffa tms). itse olen ongelmaan jo tottunut. 13 kertaa pitää klikata zoomia pienemmäks joka kerta ku leffaa alkaa kattomaan. Tämä ärsyttää eniten pätkissä jotka on jaettu kahteen osaan, koska siinä välissä joutuu taas rämpätä zoomia 13x
     
  14. dominante

    dominante Member

    Liittynyt:
    20.08.2005
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos Rauhis vinkistä. En ole jaksanut itse tutkia niin paljoa. "Nyt tiedän" :)

    Siitä todellakin oli hyötyä.
    Sekin korjaantui samalla kun värien säädöt oli aina buutin jälkeen ihan sekasin.
     
    Viimeksi muokattu: 19.07.2006

Jaa tämä sivu