Garner: Vista-ennuste heikko, Linux heikoin

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Hz4 30.11.2006.

1. Hz4

Hz4 Guest

Tuli tossa taas päivän uutiset luettua ja kyllä putosin tuolilta, kun tämän luin:
    Vista-ennuste heikko, Linux heikoin

Kiinnostaisi kyllä tietää mistä ja millähän vi**lla noi tulokset on revitty. Mielipiteitä ko. uutisesta?!

Eniten alkoi keittää tuo Microsoftin "mainostaminen" jossen ihan väärin näe ja puoli sokea ole niin MAC ja Linux järjestelmissä ei näy muutosta (mistähän ne sen tietävät). Itse ainakin olen jotenkin saanut sellaisen käsityksen, että linuxin käyttäjiä olisi pikkasen enemmän, kun muutama vuosi takaperin (ja käyttäjiä varmasti tulee lisää). Kaveripiiristäkin muutaman onnistunut käännyttämään MS->Linux.

Jotenkin tuntuu siltä, että ainoa syy siihen miksi ei siihen vaihdeta on "erillaisuus"/"en osaa"/"pelit ei toimi"/"mikään ei toimi"(joka kyllä on niin hevon...)

Itse nyt ilosesti vuoden verran pätkissä linuxia käyttänyt ja 1½kk takaperin poistin Windows-osion kokonaan. Kyllä tällä vaan ihan samat asiat tekee kuin tuolla Windowsinkin järestelmällä jossei nyt ole mikään ûber"nörtti" "pelaan ja 'koodaan'"

Noo pieni avautuminen taas, mutta ei se tee pahaa....

ps. Oli tossa sentään jotain hyvääkin. Näkys ainakin olevan ~9% 2k käyttikselle (jotenkin vaan pidän siitä enemmän kuin XP)

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 30.11.2006
  2.  
  3. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    Jospa ne ihmiset eivät ole saaneet kavereilta tietoa, että ovat kääntymässä Linuxin puoleen?

Samoin. Mielestäni XP on ruma ja epäselkeämpi kuin 2k. Tosin onhan siinä enemmän ominaisuuksia mutta aivan sama, itse en niitä tarvitse.

4. Drokk

Drokk Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juttuhan perustuu Gartnerin tutkimuksiin ja mitä itse olen 5 vuoden aikana Gartnerin tekstejä lukenut, niin ehdottomasti tuo konsulttitalo on puolueeton ja asiansaosaava. Ihan meidän 'ruohonjuuritasolle' ei voida johtopäätöksiä vetää, koska Gartnerin tutkimukset ovat aina ns. 'suuria linjauksia'. Kannattaa ajatella myös niin, että jokaista 'käännytettyä' kohti saattaa tulla 10 muuta ensikertalaista, joiden ensimmäinen kone on lähes poikkeuksetta Windows.
    En nyt itsekään koske Linuxiin, vaikka 20 vuotta on tullut koneita räpellettyä, mutta ei minulla mitään sitä vastaankaan ole.

Jaa tämä sivu