1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Gallup f-securen tuotteista!

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Hanger 10.08.2004.

  1. Hanger

    Hanger Member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kumpi f-securen tuotteen vaihtoehdoista on luotettavampi tai parempi: f-secure anti-virus 2004 vai f-secure anti-virus client security 5.52?
     
  2.  
  3. ConXioN

    ConXioN Member

    Liittynyt:
    29.07.2004
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Symantec Antivirus
     
  4. arc03

    arc03 Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    585
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No, kokemuksia ei ole kuin tuosta Client Security 5.52, mutta minulla toimii hienosti.
     
  5. Hanger

    Hanger Member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Monet kertovat myös ettei f-securen tuotteet poista viruksia skannauksen yhteydessä, pitääkö väite paikkansa?...nykyisin minullakin on tuo client security 5.52.... Itselläni oli joskus myös f-securen anti-virus 5.42 (ilman palomuurta) ja manuaalisessa skannauksessa minulla jäi sinne muutama virus, jotka eivät poistuneet (olin määrittänyt asetuksiin "poista automaattisesti" sekä manuaalisessa että käytönaikaiseen. F-securen voimia on sen realiaikainen päivittyminen verrattuna esimerkiksi Nortoniin. Symantecillahan virusmääritykset / virus definitions päivittyvät yleisesti ottaen keskiviikon ja torstai välisenä yönä, mikäli on tärkeitä päivityksiä, päivitykset saa LiveUpdate palvelimelta enemmänkin kuin kerran viikossa. Joka päivä kun nettiin menee Nortonin ohjelmat koittavat hakea LiveUpdate palvelimelta uusia päivityksiä, melko turhaankin. Intelligent Update palvelimeltahan voi sitten joka päivä manuaalisesti ladata päivän päivitykset suomen aikaan klo 22-24. F-secure taitaa olla se kaikkein huonoin, mutta jollei mihinkään muuhun voi luottaa, silloin on Symantecin tuotteet parhaita.

    Netti on pullollaan kaikenkaltaisia ilmaisia virustutkijakin. Niissä saattaa joissakin olla jotakin hyvää ja jotakin huonoakin!? Huonoa saattaa niissä olla se, että niihin pitää halutessaan hankkia erillinen palomuurisysteemi.

    Mitä sanoisitte sellaisille ihmisille, jotka eivät omaa minkäänlaista virustutkaa koneessaan!?
     
  6. Hanger

    Hanger Member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Piti vielä sanoa, että sama ongelma näyttää olevan kaikissa F-securen tuotteissa. Skannauksen yhteydessä tämä client Security 5.52 -ohjelma löysi yhden viruksen, jota se ei poistanut.
     
  7. ConXioN

    ConXioN Member

    Liittynyt:
    29.07.2004
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pidetään nyt virussoftat ja palomuurit erillään. Hyvä softa tekee sen mihin se on suunniteltu, tekee sen tehokkaasti ja hiljaisesti piste.

    Eli hyvää on se, että on erillinen virustutka ja palomuuuri. Kumpikin hoitaa omaa tehtäväänsä.

    Eräs kaveri kertoi kerran ettei sillä koskaan oo ollu virussoftaa koneella eikä koskaan oo ollu virustakaan. Sattui olemaan Symantec mukana ja sanoin että testataas. Kaverin koneella oli lähes 20 virusta.

    Totaa...

    1. F-securen huonoin puoli on se että niiden viruskuvaustietokannan päivitys saattaa mennä hiljaisesti epäkuntoon ja koneella saattaa olla kenenkään tietämättä todella vanhat viruskuvaukset.

    2. Norton ja Symantec on periaatteessa ihan sama asia. Norton vaan tekee himasoftaa ja Symantec sitten yrityskamaa. Käytännössä kuitenkin itse AntiVirus engine on sama. Itse miellyin Symanteciin koska siinä ei ole ylimääräistä shittiä mukana.

    3. Sekä Nortonin että Symantecin softien päivitysväliä voi säätää.

    4. Viruskuvaustietokantapäivityksiä ei KOSKAAN haeta tai edes etsitä turhaan. Jos kannat päivitetään kerran viikossa, saattaa uusi viruksesi temmeltää koneellasi viikon. Ja siinähän ajassa ilkeä virus saa jo aika pahaa damaa aikaiseksi. Jopa poistaa itsensä. Eli mieluummin etsitään päivityksiä liian usein kuin liian harvoin.
     
    Viimeksi muokattu: 12.08.2004
  8. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ihan pakko vähän kommentoida tätä kysymystä ehkä vähän off topiccia, mutta mutta...itse en esimerkiksi ole käyttänyt minkään laista virustutkaa yli 2 vuoteen...ja viruksia ei ole ollut...
    Eli ehkä tota kysymystä voisi vähän muotoilla uudestaan esim. näin...
    Mitä sanoisitte sellaisille ihmisille, jotka eivät omaa minkäänlaista virustutkaa [bold]Windows[/bold] koneessaan!?
    _X_X_X_X_X_[small]Linux: be root. - Windows: reboot.

    Best Linux Distros:
    Gentoo Linux http://www.gentoo.org
    Slackware Linux http://www.slackware.com/
    Linux From Scratch http://www.linuxfromscratch.org/[/small]
     
    Viimeksi muokattu: 12.08.2004
  9. DVDR(W)

    DVDR(W) Guest

    Hyvä pointti ;)

    Olisko sulla tohon pistää mitään linkkiä? Itsellä meinaan tuo just rupes kusemaan. Ei suostu päivittämään itseään pirulainen millään. Googletin jonkin verran, mutta eipä löytynyt. Jos sulla olis tuohon joku hyvä linkki pistää mistä löytyis infoa niin olisin todella kiitollinen.
     
  10. Hanger

    Hanger Member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Omistatko Spybotia? Sivulla http://koti.mbnet.fi/pattaya1 kerrotaan jotakin f-securen ja spybotin välisiin ominaisuuksiin. Onko kysymys automaattisesta päivityksestä f-securessa?
     
  11. Hanger

    Hanger Member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tarkoitin nortonista puhuessani alla mainittua sivua. Niillä on 2 eri palvelinta.

    http://securityresponse.symantec.com/avcenter/download.html

    Sitten virusmäärityksissä etusivulla "Latest Threast" alla klikattaessa jotakin päivän virusmääritystä...lukee jokaisessa seuraavanlainen teksti:

    *
    Intelligent Updater definitions are released daily, but require manual download and installation.
    Click here to download manually.

    **
    LiveUpdate virus definitions are usually released every Wednesday.
    Click here for instructions on using LiveUpdate.

     
  12. .W.

    .W. Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    838
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  13. DVDR(W)

    DVDR(W) Guest

    Juuh tierän, mutta ne toimivat vain kait sen F-secure 5:sen kanssa. Omasta F-secure Internet Security 2004:sesta ei löydy tuollaista kohtaa mistä voisi nuo käsin asentaa (tai ainkaan en löytänyt asetuksista kohtaa). :(
     
  14. DVDR(W)

    DVDR(W) Guest

    En omista :/
     
  15. jake87

    jake87 Member

    Liittynyt:
    18.06.2004
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitä sanoisitte sellaisille ihmisille, jotka eivät omaa minkäänlaista virustutkaa koneessaan!?

    minulla joskus ei ollut virustorjuntaa windows 98se:ssäni, mutta nykyään on, koska olen mikrobitin tilaaja, niin sain ilmaisen f-secure internet security 2004 6kk:deksi, jos en olisi saanut niin taitaisin olla edelleen ilman virustorjuntaa, sillä minä en missään tapauksessa suostu maksamaan tietoturvasta.
     
  16. konverter

    konverter Regular member

    Liittynyt:
    20.08.2002
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä sanoisitte sellaisille ihmisille, jotka eivät omaa minkäänlaista virustutkaa koneessaan!?


    Itse sanoisin että se on silkkaa hulluutta. Virustutka + palomuuri on omasta mielestä pakollinen joka pc:lle. Itse en voisi avata edes nettiä jos noita kumpaakaan ei ole koneessa. Ja jos palomuuri pettää niin aina on kumminkin virustutka ilmoittanut että mikä mato/virus on päässyt koneelle. Ja symantecin tuotteita käytän itse.
     
  17. HyperPan

    HyperPan Member

    Liittynyt:
    17.08.2004
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    f-Secure oli pettymys ainakin minulle, varsinkin kun koitan aina "suosia suomalaista" lähinnä se missä on palomuuri ja virusscan samassa, palomuuri ei tajunut Kotikiinteää (HomePNA) lähinnä VPN clientin kättelyssä oli ongelmia mun ICS: jakava kone toimi moitteettomasti, mutta muut koneet (Client:it) ei päässy koskaan verkkoon :) GRE in ei tullut takaisin koskaan VPN kättelyvaiheessa, ja logi huusi 10 000: merkintää viikossa. Virus viestit OK ne oli kivoja kun popup ilmoitti mitä viruksia oli maailmalla liikkellä. Zonealarm Pro on ihan jees !!

    :)
     

Jaa tämä sivu