Olen aikeissa myydä Fujitsu Siemens merkkisen pöytätietokoneeni kaikkine osineen. Mukana paketissa on Fujitsu Siemens merkkinen keskusyksikkö, Fujitsu Siemens merkkinen litteä näyttö, HomeLine merkkinen musta reititin, Fujitsu Siemens merkkiset kaksi kaiutinta. Nämä kaikki on ostettu samassa paketissa. Lisäksi mukana lähtee Logitech merkkinen langaton näppäimistö ja Logitech merkkinen langaton hiiri. Kaikki tietokoneen johdot on tallessa ja tietokone toimii moitteettomasti. Emolevyistä ja muista keskusyksikön osista minulla ei ole tietoa, mitkä niiden tarkat tiedot ovat, mutta kaikki pelittää. Käyttöjärjestelmä taitaa olla Microsoft Windows XP, sillä se lukee keskusyksikön tarrassa. Keskusyksikössä on DVD-asema. Tietokoneella pystyy pelaamaan pelejä, kuuntelemaan CD-levyjä, katsomaan DVD-levyjä. Varmasti myös levyjen polttaminen onnistuu. Itse en ole koskaan levyjen polttamista harrastanut. Tulinkin kysymään, että paljonko tällaisesta koneesta voisi pyytää. Täältä löytyy varmasti asiantuntevaa väkeä. Mieluusti myisin tietenkin mahdollisimman kalliilla. Lisäksi vielä tarvitsisin neuvoa siihen, että kun myyn koneeni, niin pitääkö minun poistaa kaikki tietokoneen tiedostot, ettei uusi tietokoneen omistaja näe minun tiedostojani. Jos kaikkia ei tarvitse poistaa, niin mitkä poistan? Pitääkö minun ottaa emolevy, kovalevy tai jokin kokonaan irti, joka sisältää kaikki minun tiedostoni, eikä myydä kyseistä levyä koneen mukana?
Riippuu siitä kuinka arkaluonteisia tiedostoja koneellasi on ollut. Jos siellä on jotain jota et kenenkään halua missään nimessä koskaan näkevän niin helpoin tapa on irroittaa koneen kiintolevy, ottaa se talteen ja laittaa koneeseen uusi puhdas tilalle. Jos tietokone ei sisällä mitään hirvittävän arkaluontoista niin voit asentaa siihen järjestelmän uudelleen koneen mukana tulleella palautus cd:llä jolloin kovalevy formatoidaan kunhan sitä ei ole osioitu useaan osaan. Tällöin kone tavallaan palautuu samoihin asetuksiin kuin mitä se oli kaupasta haettuna. Tiedostot ovat periaatteessa hävitetty, mutta joku osaava henkilö voi kyllä sieltä saada tiedostoja näkyviin vaikka formatointi olisi suoritettukin. Eli näin yksinkertaistettuna jos olet tavan käyttäjä ja olet käyttänyt konettasi johonkin perus työjuttuihin ja netin selaukseen niin formatointi kyllä riittää. Ja jos olet koneen myymässä niin sinun täytyy selvittää koneesi tiedot. Kukaan ei halua ostaa sikaa säkissä. Ja kannattaa varautua siihen että koneesi hyvin todenäköisesti on aika arvoton. Jos se on joskus xp aikaan hankittu niin saat siitä ehkä jokusen kympin ja myyminen voi olla haastavaa. Selvitä tietokoneesi tarkka mallinimi ja googleta se niin saat koneen tiedot. Toinen vaihtoehto on ladata joku ohjelma joka analysoi koneesi tiedot. vaikka joku tollanen http://www.hwinfo.com/
Kiitos sinulle. Löysin yhden levyn, jossa lukee Fujitsu Siemens Product Recovery CD-ROM Windows XP Home Edition-SP1a. Levyssä lukee, että sitä voi käyttää ainoastaan järjestelmän suojaukseen ja uudelleenlataukseen. Takana on ohjeet Windowsin uudelleen lataamiseen. Tämä levy on varmaankin oikea? Katson ensin koneen kaikki tiedot myyntiä varten ja sitten lataan Windowsin uudelleen tällä levyllä.
Levyn takana on hyvin epäselvät ohjeet, joten voisiko joku kirjoittaa minulle selvemmät ohjeet, kuinka homma hoidetaan. Ja tuossa linkissä, jonka tämä yksi käyttäjä lähetti, lataanko tuon Lansweeperin, joka tuossa on ylimpänä? Tämänkin ohjelman käyttöön jos saisin tarkat ohjeet, olisin kiitollinen.
Eli minulle on tuo toinen ohje, eli: Windows XP:n uudelleenasennus tyhjentämällä kovalevyn asennusta varten? Koska kyllähän tähän koneeseen on ennen XP asennettu. Nythän tyhjennän koneen ja lataan Windowsin uudelleen, jotta kaikki tiedot katoavat ja kone on alkuperäisessä kunnossa, kun myyn sen. Eikö vain?
Mistä löydän tietokoneeni tarkan mallinimen? Onko se keskusyksikön tarrassa lukeva SNR numero tai P./NR.:LKN:FIN numero? Onko mallinimi jokin numerosarja vai minkälainen se on?
mallinimi on esim. ESPRIMO C eli toi C on tossa ratkaiseva,voi olla C ,E ,P tai Q. ja Fujitsujen ajurit löydät Täältä minne voit myös laittaa tuon mainitsemasi SNR numeron.
Mistä löydän tuon mallinimen? Jos kirjoitan tuon SNR numeron, niin saanko silloin selville mallinimen?
Onko mallinimi tämä: Scaleo P GA-7VASMFS? Ja jos on, niin kun liitän tuon mallinimen googleen, mikä niistä linkeistä on se, josta näen kaikki koneeni tiedot, jotka tarvitsen myyntiä varten?