Onko kenelläkään kokemusta tästä mallista? Kannataako ostaa vai onko siinä mitään järkeä? Tällä hetkellä käytössä Amilo D7820 Intel celeron 2,0ghz 20gb kovalevy 512mb muistia Radeon 9000 (64mb)näytönohjain Kannataako vaihtaa? Myynnissä -> Amilo A1640 Amd Sempron Mobile 3000+ 60gb kovalevy 512mb muistia TFT 15.4 WXGA (näyttö)
Mikä on parempi? 1. Intel Celeron 2,0ghz vai AMD Sempron mobile 3000+? 2. Fujitsu Siemensin mukaan Amilo A1640 mallissa on Sis näytönohjain (128mb maximum?) onko se parempi kuin Radeon 9000? Kiitos
Vielä olisi pari tuntia aikaa ennen kun meinaan ostaa sen.... Mutta kun en tiedä noista AMD prossuista mitään joten halausin tietää onko se kannattava ostos vai ei... Kiitos vielä kerran..
Jos ymmärsin oikein niin sinulla on tällä hetkellä tuo Amilo D7820. Lyhyesti sanoisin, että ei kannata vaihtaa, tai ainakaan minä en vaihtaisi. [bold]Syy:[/] * Tulee luultavasti maksamaan sinulle väliä? Vai? * A1640 on toki suurempi kovalevy mikä on plussaa. *Integroitu näytönohjain on mitä todennäköisimmin huomattavasti huonompi, kuin R9000(toki poikkeuksia löytyy). * AMD 3000+ vastaa aika hyvin Intel 3Ghz(ei kyllä hajua mikä tuo mobile viritelmä on - kenties kannettava?), joten tehoa tulisi kyllä tuohon Celeroniin verrattuna lisää. Itse en kyllä ostaisi ellei sitä lähes vaihdossa saisi. Päivätäppä mieluummin koneesi kokoonpanoa, jos mahdollista.
Eihän noilla muutenkaan pysty pelaa surkean näytön ohjaimen takia. Siksi kysen että onko siinä mitään järkeä vaihtaa tohon. Ainoa plussa on että näytönohjain on??? parempi kuin Radeon 9000. Ja on laajakuvanäyttö. Entäs onko Amd 3000+ parempi verrattuna intel celeronin 2,0ghz? Käyyttäisin konetta dvd katseluun ja video editoimiseen...
Kyllä kyseessä on kannettava Ja kyseessä oli Mobility Radeon 9000 eli se on myös integroitu. Mutta tosta Sis Näytönohjaimesta en sitt tiedä mitään.. Ainoa positiivinen puoli on tossa D7820 että muisti laajennuksen maximi on 2gb mutta taas A1640 on 1gb.
Jos tulet toimeen pöytäkoneella, niin älä vaihda. Osta mieluummin uusi TFT-näyttö (nykyään saa jo alle 400€), sekä uusi prossu(jos tarvetta, ja mahdollisuus - riippuu emosta).
Ok.... Kiitos tosi paljon vinkistä! Kyllä se taitaa jäädä sinne se Amilo A. Tässä nyt uusi ostoslista : ) 1. Uusi kovalevy (on tulossa) 2.Muistia 512mb lisääkö? 3. Prossu mikä?
Ensiksi kannattaa selvittää mitä tuo sun emo tukee prossujen osalta. Riippuu ihan tuon tietokoneen käytöstä. Työmuistia on kyllä ihan hyvin normaaliin käyttöön.
Manuaalissa lukee ainoastaan että '' Intel Pentium 4 2,0 mhz ylöspäin'' mitä se nyt sitte tarkoitaa...
http://www.acode.fi/product_details.php?p=3 Tuossapa lähes samantyyppinen edullinen vaihtoehto Amilolle, jos läppäriä vielä suunnittelet. Muutaman kuukauden ajalta pelkästään positiivita sanottavaa. Erityisesti sisäänrakennettu Wlan 802.11g on kotiverkossa verraton. Tietysti (huippu)peliominaisuudet on oma lukunsa, mutta sitä vartenhan on pöytäkoneet.
@Cathunter Kyllä se on melkein ihan sama paketti Paitsi että Näytönohjain on ainoastaan 64mb eli saman verran mitä minull nyt on. Wlan on kyllä pakko olla jos ostan uuden koneen. (Hermot menee piuhojen ym. kanssa ja Wlan Pc-kortti töröttää 2m ulospäin joka ei ole hienon näköstä) Mutta Acer on kyllä toinen vaihtoehto mutta olen enemmän kiinnostunut Fujitsu Siemensistä. Mutta hyvän vinkin annoit
@fkock Videoedintointi ei ole "leipälajini", mutta näyttömuisti 64MB riittää ainakin kuvankäsittelyyn. Photoshoppaajille tuo määrä riittää mainiosti, mielummin keskusmuisti on enemmän koetuksella. Itselläni tutumpaan digikuvien fiksaamiseen koneen resurssit riittää kohtuullisen hyvin, kunhan ei poleta koko kuva-albumiaan kerralla auki muokattavaksi. Fujitsu on toki hyvä vaihtoehto myös. Tukipalveluihin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota...näitähän kun ei kannata alkaa itse koplailemaan.
Miksiköhän kun googlea selasin, ei mistään löytynyt tuollaista kokoonpanoa Amilo A1640:lle? Löytyi vain tällaista: Fujitsu-Siemens Amilo A1640 AMD 2800+ 15,4"WXGA, 512MB, 40GB,DVD-RW/DL, XP Home Eli onkohan tuossa esitteessä painovirhe? Hullut päivät tietysti olivat ja menivät, mutta voihan tuollaisen ostaa jotain muualtakin.
Hande89: Ei tuossa varmaan mitään virhettä ole, sillä olen kannettavien kohdalla enenkin törmännyt tollaisiin tapauksiin jossa sama merkki, mutta esim. enemmän kovalevytilaa. Joten kannattaa olla tarkkana siten, että ei tuijota pelkkää merkkiä.
moihh!itelläni käytössä ollut tuo amilo a1640 juuri tuolla mobile 3000+ (1800mhz) sempronilla näyttöpiiri on joku sis mirage2 empä paljoa pelaile kuin viceä ja postalia verkossa siihen riittänyt oikeen hyvin..omani poistin hobbarista hintaan 1100,satkun kuussa maksan= )mjoo eipä tuo doom 3 oikeen mun silmälle sopinut,muuten olen ollut ihan tyyttis vehkeeseen korvaa oikeen hyvin tyttöystäni muutaman vuoden ikäisen compaqin...