Pitäs saada psykedeelinen bassoraita biittiin FL :ssä. Ongelma: Patternia tehdessä kun heitän bassokitaran siihen, niin sehän soittaa sen pianona, joka nyt ei oikein toimi..
Ongelman kuvauksesta ei kunnolla selviä, miten sinulla on soittimet patternissa, joten kuva saattaisi hieman selventää tilannetta. Oletko kenties importoinut midi-raidan vai tehnyt piano rollissa bassoraidan?
siis, kun Browserissa on Packs -> Guitar -> Bass ja sieltä valkkaa jonkun bassoista ja draggaa Patterniin. Sieltä pianolla klikkailee bassomelodian yms niin FL soittaa sen pianona, vaikka soittimen/soundin kohdalla pattern ikkunassa lukee et sen pitäs olla se basso. Selvensikö?
Tuo selvensi. Raahaa Packs > Guitar > Bass kansiosta FLStudio Bass finger tai plugged sinne patterniin niin homma toimii. Bass 01 ja Bass 02 -kansioiden palikat eivät toimi yksistään vaan latautuvat juurikin Finger tai Plugged soittimien mukaan.
Siis ainiin unohtu sanoa tuo FLStudio Bass plugged kansio mainita. Niitä bassoja oon siis käyttänykkin.
Jos tosiaan olet raahannut DW tiedoston patterniin, tässä tapauksessa FLStudio Bass plugged, niin mieleen ei tule mitään muuta kuin missähän oktaavissa olet bassokuviot taiteillut? C4:n kohdilla ollaan aika pianomaisissa tunnelmissa kun taas C2:sta alemmas alkaa kuulostamaan normaalimmalta. Äkkiseltään ei tule muuta mieleen.
C1 :sssä mennään. nooh. Eiköhän se vielä uus ohjelma nii menee aina jonku aikaa että ongelmat alkaa häviämään ja tekemisest tulee helppoa.
Miten muut packsit toimivat, toimivatko esimerkiksi kitarat normaalisti? Saattaa olla, että bassopaketti on jotenkin puutteellinen tai sitten vaan asetuksissa on jokin pieni kohta, joka mättää.
Oon siis kokeillut muitakin. Luulen, että mulla on joku asetus siinä koska loopitki pyörii jollain temmolla 500 vaikka kuinka vaihtaa mistä tahansa tempoa.