Olen nyt kuvaillut tässä jo pari leffaa frapsilla kavereiden kanssa pelatessa ja ainoaksi kysymykseksi on jäänyt että voiko sillä nauhoittaa myös itse kuvaajan ääntä kun esimerkiksi puhutaan skypessä silloin kun kuvataan? Siis kun olemme skypessä tai Teamspeakissa ja puhutaan ihan tavallisesti ja kun pistän pelissä sitten nauhoituksen päälle niin he eivät enää kuule minua ja silloin heidän äänet tulee kyllä nauhoitukseen mutta minun ei. Onko siis mahdollista saada minun ääneni nauhalle kuvatessa? Kiitos etukäteen!
Frapsin kanssa joutuu käyttämään what-u-hear tai stereo-mix tallennusta, joka tallentaa siis kaikki äänet mitä kuulet. Jos mikin ottaa mukaan tuohon nauhoitukseen käynnistä -> suorita -> sndvol32 (Microphone/mikrofoni kohdasta mute pois) kautta niin tallentuu omatkin äänet. Ja what-u-hear tai stereo-mix sitten valinnaksi vielä Skypeen tai Teamspeakkiin. Ongelmaksi tosin tulee se että kaverisi kuulevat kaikki äänesi ja heidän oma äänensä kiertää tämän takia. Helpointa homma taitaa olla erillisellä äänikortilla käyttää skypeä/teamspeakkia ja tallentaa keskustelut erillään pelin äänistä.
Joo kiitti noista tiedoista! Ennen kun hankin muuten tän Creativen Sound Blaster X-Fi:n niin mulla näky se mikrofoonin asetukset tuolla äänien säätöpaikassa. Mutta nyt kun mulla on tää Sound Blaster niin siel lukee vaan: Play Control, Wave, CD-soitin, Line-in ja MIDI Synth. Että mistä mä nyt pääsisin käsiks niihin mikrofonin asetuksiin jos en kerran sit tuolta? :S